Peugeot z modelom 308 feline predstavlja energično mačko, ki pa se je na žalost izkazala z bolj zverinskim videzom kot pa dušo. Pohvalili bi 1,6-litrski turbobencinski motor, ki je uglajen, a ne tudi športen.
PLUS, MINUS
|
Plusi: Udobje, kakovostna izdelava in materiali, motor, sedeži, poraba, ergonomija; Minusi: Volanski obroč ponuja premalo povratnih informacij, menjalnik, slaba preglednost pri parkiranju, utesnjenost na zadnji klopi. |
V plus mu štejemo prilagodljivost, trije potniki bodo na zadnjo klop sedli dokaj preprosto, ob vstopanju morajo paziti le na glavo. Ena od posebnosti je steklena streha, ki jo lahko, če vas moti premočna svetloba, preprosto prekrijete z rolojem. Privlačna oblika vozila je žal premagala funkcionalnost tudi na področju preglednosti, ko želimo parkirati avtomobil. Pri parkiranju so sicer v pomoč parkirni senzorji, tako spredaj kot zadaj.
Občutki med vožnjo, ko menjalnik in motor opravljata svoje delo in ko voznik pozabi na nepotrebna dejstva, kot so osvetljeni pragovi, ter je osredotočen zgolj na volan in prestavno ročico, so manj športni, kot bi si mislili. Takrat 308 kaže, da ne gre za športno nastrojen avtomobil, pač pa bolj za kombilimuzino, ki omogoča nekoliko hitrejše premagovanje asfalta ali vožnje skozi ovinke. To, kar lahko občutite, je čvrsta školjka in stabilna šasija avtomobila, ki dodatno prispevata k varnosti potnikov. ESP in ročica šeststopenjskega menjalnika (pretikanje ni povsem gladko) niti pri novem modelu ne pomenita koraka naprej v primerjavi z ostalimi modeli koncerna PSA, zato je ESP priporočljivo izklopiti le pri nižjih hitrostih. Sopotniki bodo sicer zadovoljni nad udobjem, voznik pa malo manj nad odzivnostjo volana in lego vozila v ovinku.
Motor je zgodba zase. Bencinsko tih in uglajen 1,6-litrski THP razpolaga z 240 NM navora pri 1.600 vrtljajih v minuti, kar je bilo do zdaj rezervirano za najbolj ortodoksne turbodizelske motorje. Peugeot 308 THP je na cesti suveren kot dvolitrski večvaljni bencinarji in se pri tem s svojim režimom delovanja v nižjih vrtljajih vešče izogiba lenosti. Prenos moči dobro ustreza motorju, ki razvije najvišjo moč 128 kilovatov (175 KM), zato je tudi prehitevanje počasneje vozečih vozil hitro in učinkovito. Med pluse mu štejemo še učinkovit zavorni sistem in porabo. 308 THP je na odprti cesti v povprečju porabil okoli 5,9 litra goriva na sto kilometrov, medtem ko poraba v mestu nikoli ni presegla desetih litrov. Pospešek z mesta do 100 km/h je 8,3 sekunde, najvišja hitrost pa 225 km/h, kar za avtomobil z maso skoraj 1,4 tone ni slabo.
Lahko bi dejali, da je transplantacija BMW-jevega motorja v peugeot 308 feline uspela, saj nudi dobro alternativo dizelskim agregatom, žal pa ne tudi športno nastrojenim bencinarjem, kot je mali brat RC ali pa Fordov ST in honda civic type-R. Cena testnega primerka je na slovenskem tržišču 29.230 evrov, kar francoza z bavarskim srcem pomika v višji cenovni razred. Dodatna oprema testnega vozila obsega kovinsko barvo, parkirne senzorje spredaj, električni in ksenon paket, sistem za nadzor nenadejane menjave voznega pasu, uporaben in zmogljiv navigacijski paket z barvnim zaslonom, občutljivim na dotik, usnjeno notranjost. Koncept turbobencinskega motorja je prihodnost, na vas pa je, da se odločite, ali jo želite imeti že danes.