Avto
107 ogledov

Hrvatica, ki je študirala v Sloveniji in uspela pri Miniju

Ana Zadnik meni, da je za ženske zdaj primeren čas za vstop v avtomobilsko indus Žurnal24 main
Mlada Rečanka Ana Zadnik oblikuje potovalne kabine avtomobilov. In to tiste v minijih, ki veljajo za ene najbolj tradicionalnih in hkrati modernih. Njena naloga je, da naredi vse, da bi se vozniki in potniki v njih počutili kar se da udobno. Zanimivo je, da je študirala kiparstvo na ljubljanski ALU.

Njena pot se je začela v Ljubljani. Že med časom študija kiparstva na ljubljanski ALU je bila vedno nagnjena k izdelovanju objektov in projektov, namenjenih množici, vedno je bila to mešanica oblikovanja in umetnosti. Ko je leta 2003 prvič obiskala londonski Royal College of Art, si ni upala niti pomisliti na možnost študija na tej fakulteti, saj se ji je zdelo, da je ta "rezerviran" le za izjemno nadarjene študente z globokim žepom. Tri leta pred vpisom je sledila vsem RCA-razstavam ter ves prosti čas posvečala risanju in oblikovanju kar doma.

Danes oblikuje Minije. Biti glavni za urejanje notranjosti Minijev, enih od dizajnersko najbolj zahtevnih avtomobilov sedanjosti, ni kar tako. Pred kratkim je s tem premium proizvajalcem vozil podpirala večletni stalni dogovor.

Ana, nazadnje sva govorila leta 2009, ko ste še delali še za Renault. Kako se je v tem času spremenila vaša kariera v avtomobilskem oblikovanju?

Mini countryman | Avtor: MINI MINI
V zadnjih letih sem doživela veliko nepričakovanih obratov. Predvsem pozitivnih. Delala sem za Renault v Parizu, Bukarešti in Barceloni. Potem sem delala za Jaguar Land Rover v Warwickshireju v Veliki Britaniji. Leta 2014 sem nepričakovano dobila povabilo s strani BMW. Povabili so me, da se pridružim oblikovalski ekipi MINI Design team. Zelo sem vesela, da lahko še danes delam za MINI, ki velja za urbano znamko, saj moderen slog kombinira z veliko tradicije. Na zelo samosvoj način.

Zadolženi ste za oblikovanje notranjosti vozil. So se avtomobili od leta 2009 do danes zelo spremenili? Kako vi gledate na te spremembe?
Zgodil se je predvsem velik premik pri ljudeh, v družbi. Tehnologije in kompleksnost življenjskega sloga ter kreiranje novih zahtev uporabnikov so spremenili standarde in vplivali na odmik od konvencionalnega oblikovanja vozil. Avtomobili morajo danes ponujati širok spekter sistemov, ti morajo ponujati najrazličnejše podatke, storitve, hkrati pa morajo ostati čim bolj enostavni za uporabo. Potovalna kabina mora biti moderna, lepa, a hkrati funkcionalna, ergonomska zasnova, torej je pomembna, kje so posamezna stikala, zasloni ... mora biti funkcionalna. "Manj je več," je glavno vodilo.

V praksi to pomeni vse manj stikal in vse več večjih digitalnih zaslonov v vozilih. je to dobro?
Digitalizacija je zelo pomembna tema pri notranjem dizajniranju vozil. Zasloni postajajo večji in stikala manjša. Kakorkoli že, uporabniška izkušnja je še vedno ključna, hkrati pa vozniki in potniki v vozilu še vedno radi vidijo mehanske detajle, kot tudi to, da slišimo "klik", ko stisnemo stikalo.

MINI velja za eno najbolj tradicionalnih avtomobilskih znamk, toda, vsaj po pojem mnenju, ponuja eno najmanj konzervativnih zasnov potovalne kabine. Kako vi gledate na to znamko?
Zagotovo to drži. MINI je ponosen na svojo zgodovino, ki je povezana z britansko kulturo, in to tudi rad pokaže pri svojih vozilih. Hkrati je kljub velikim spremembam v družbi in načinu življenja ohranil veliko dizajnerskih elementov. Naš moto je, da predstavljamo ikonične karakteristike, hkrati pa ponudimo nove, moderne rešitve.

Kako pomembne so barve, gadgeti, personalizacija, pri današnjem dizajniranju vozil?
Barve in teksture so pomemben predvsem zato, ker vplivajo na emocije. Kupci vozil želijo izraziti svojo osebnost tudi s pomočjo vozil. Tovrstni detajli za našo ekipo predstavljajo velik izziv in predstavljajo bistvo naše  znamke.

Mini vision next 100 koncept | Avtor: MINI MINI


Veliko se je v povezavi z znamko MINI omenjalo električna vozila. Zdaj je jasno, da bodo miniji v bližnji prihodnosti električni. Temeljili bodo na povsem novi platformi. Lep primer je bil BMW i3, ki je narejen na svoji platformi, oblikovalci pa so dobili veliko svobode. Lahko so pogledali izven ustaljenih okvirjev. Se zaradi tega veselite prihoda električnega minija? Koliko svobode boste imeli oblikovalci?
Sama sem ljubiteljica narave in okolje, zato generalno gledano podpiram boljše rešitve na področju avtomobilske industrije za naš planet. To je prav gotovo električna mobilnost. S tega vidika se je veselim. Kaj več pa zaenkrat ne smem povedati.

Kaj bo prihodnost prinesla na področju digitalizacije? Bomo na mestih, kjer so stekla, tudi zadaj, videli zaslone na dotik? Kakšne nove informacije boste proizvajalci vozil ponudili potnikom?
Pametne tehnologije bodo morale poenostaviti naša življenja. Digitalizacija se bo morala razvijati v smeri zmanjševanja kompleksnosti, k pametnim pristopom.

Kakšni so trendi v avtomobilski industriji na področju dizajna? Katere materiale in tehnologije lahko pričakujemo v bližnji prihodnosti?
Mini vision next 100 koncept | Avtor: MINI MINI
Pomembna tema pri notranjem oblikovanju je trajnost. To velja za skoraj vsa področja ustvarjalne dejavnosti na našem področju. Na primer, materiali, ki imajo poleg tega, da podpirajo obliko vozila, še druge funkcije, ali pa naredijo izkušnjo potovanja bolj pozitivno.

Premakniva se bolj na osebno plat. Kako težko je za žensko uspeti na področju profesionalnega avtomobilskega dizajna?
Ker na našem področju ni potrebna fizična moč, menim, da spol ne vpliva na to. V tem delu lahko uživajo tako moški, kot ženske.

Koliko možnosti ima v primerjavi z nekom iz zahodne Evrope nekdo, ki prihaja iz Slovenije ali pa Hrvaške, da postane avtomobilski oblikovalec?
Nacionalnost do zdaj ni bila pogoj v nobenem podjetju, za katerega sem delala do zdaj. Če si dober, si noter. To je zelo preprosto.

To razumem, bolj sem mislil na to, kakšna podlaga za uspeh na področju avtomobilskega dizajna so fakultete v Sloveniji in na Hrvaškem? Je treba za kaj takega študirati dizajn v tujini?
Po svetu je res zelo malo fakultet, ki ponujajo izobraževanje za dizajn v transportu. Diploma na Univerzi v Pforzheimu ali Pasadeni na primer, vsekakor pomaga pri pridobivanju službe. Po mojem mnenju je treba izbrati pravo Univerzo, tako najhitreje prideš do največjih avtomobilskih podjetij.

Kaj bi sami svetovali mladim, še posebej ženskam, ki želijo postati avtomobilski oblikovalci?
Pokažite svoj pogled. Bodite edinstveni. Ne držite se tega, kar že obstaja. Nikoli ne izgubite otroka v sebi, najbolj ustvarjalne zamisli iz svojega otroštva in doraščanja. Držite se tega in to izrazite na svoj način. Potujte, raziskujte različne kulture, spoznavajte različne življenjske sloge. Na ta način boste bolje spoznali potrošnike. Delo avtomobilskega oblikovalca je fantastično, zato je vredno iti čez ustrezno izobraževanje in pripravo nanj. Čeprav je lahko pot do tja zahtevna, tako finančno, kot psihično je velik vložek. A če je učna osnova dobra, se vedno splača.

Kaj trenutno počnete? Kaj je vaš glavni projekt?
To je seveda varovana skrivnost. Projekt, na katerem sem bila najbolj dejavna zadnje čase pa je bil konceptni mini vision next 100.

Komentarjev 0
Napišite prvi komentar!

Za komentiranje je potrebna prijava/registracija. Če nimate uporabniškega računa, izberite enega od ponujenih načinov in se registrirajte v nekaj hitrih korakih.