Kijini oblikovalci so svoje prste v obliko vpletli toliko, da je opazovalcu takoj jasno, da gre za novejši model. Bolj svež videz vozila, proizvedenega na Slovaškem, gre v prvi vrsti pripisati prednjemu delu. Kromirana maska hladilnika zagotavlja več elegance, medtem ko se športni karakter odraža v bolj agresivno oblikovanih odbijačih in novih svetilih s črnim robom. Kompaktni zadek je prav tako deležen novih odbijačev in nove grafike svetil, ki spominja na LED-svetleče elemente. Ob preoblikovanih zunanjih ogledalih so oblikovalska novost tudi platišča.
Še večje razlike v primerjavi s predhodnikom so opazne v notranjosti. Najprej opazimo na otip in pogled boljši volanski obroč. Na njem je mesto našlo tudi več uporabnih stikal, po novem lahko tako ukazujemo tudi prek bluetootha povezanemu mobilnemu telefonu. Nova je avdionaprava, ki jo pri testnem paketu TX obkroža klavirska črnina. Motiv se ponovi na vratih, usnju volanskega obroča in prestavni ročici šeststopenjskega ročnega menjalnika pa dela družbo delno usnje na sedežih. Nismo spregledali niti dvopodročne klimatske naprave, prej je bila ta zgolj in vedno enopodročna. Merilnika pred voznikom imata novo grafiko, med njima je prvi na voljo tudi pokazatelj optimalne prestave. Prej oranžno osvetlitev za vožnjo ponoči je zamenjala rdeča, ki poskrbi, da so voznikove oči bolj spočite, nova razporeditev stikal na osrednji konzoli pa je še preglednejša in preprostejša za uporabo. Voznik in sovoznik uživata v udobju, medtem ko se lahko trojica potnikov udobno namesti na zadnji klopi. Odstopa le prtljažni prostor, ki z zmogljivostjo predhodnika 340 litrov ostaja povprečen, s podrtjem zadnje klopi pa se lahko pridobi skupno največ 1300 litrov prostora. Kar zadeva varnost, dodajmo le to, da je s serijskem ESP praktično popolna.
|
Pri predhodniku nas je zmotil hrup v potniški kabini, ki je zdaj manj moteč. © Gregor Prebil |
Naštete opreme je tu več kot dovolj, je pa res, da tako opremljeni cee'd ni več poceni. Še posebej če se v nosu vrti dovolj zmogljiv in kultiviran 1,6-litrski dizel, ki s 85 kilovati moči več kot zadosti. Motor je tako živahen, da smo pogosto pomislili, da ima vozilo bencinski agregat. Gre za dobro kombinacijo voznih sposobnosti in gospodarnosti, saj smo na testu v povprečju porabili 6,9 litra, kar je zelo solidno. Zasluga gre tudi novemu menjalniku, ki je pridobil prepotrebno šesto prestavo, ima pa vseeno svoje hibe, je nekoliko premehak, tako kot volanski obroč, ki ne prepriča pri ostrejših manevrih, saj voznik dobi premalo povratnih informacij. Bolj zadovoljni smo bili z novim, okrepljenim podvozjem. Cee'd se po novem lepše pelje, tako na zaviti kot odprti cesti, a samemu vrhu v svojem razredu še ni povsem kos. Rezerve tako ostajajo, lahko pa mirno ponovimo naslov članka, da je cee'd postal igralec za prvo ligo. To nakazuje tudi že s ceno, saj je sicer za bogato opremljen testni model treba odšteti 15.690 evrov.