Avto
1119 ogledov

Kaj ima novi jazz od formule 1?

Honda jazz
1/4
Honda
Honda bo novi jazz, ki na ceste zapelje enkrat poleti, opremila z naprednim hibridnim sistemom, pri katerem so izkoristili izkušnje iz formule 1.

Hondin aktualen bolid formule 1 namreč poganja hibridni pogonski sklop z oznako RA620H, v katerem so 1,6-litrski turbobencinski šestvaljnik združili s sistemom za rekuperacijo energije. Ta namreč energijo zaviranja in izpušnih plinov pretvarja v elektriko, ki avtomobilu s pomočjo elektromotorja zagotavlja dodatno moč med pospeševanji in zmanjša pomanjkljivosti bencinskega motorja zaradi turbo luknje.

Honda CR-V Preizkus Avto Hibrid, ki ne potrebuje menjalnika

Honda jazz | Avtor: Honda Honda

Uspešni hibrid

Takšna hibridna enota je Hondinima partnerskima ekipama Aston Martin Red Bull Racing in Scuderia Toro Rosso(oziroma Scuderia AlphaTauri) pomagala do treh zmag in šestih stopničk na dirkah. Med dirkami namreč Hondini inženirji neprestano spreminjajo razmerje med rekuperirano in porabljeno energijo, da pogonu zagotovijo optimalne zmogljivosti. In izkušnje z dirk so izkoristili tudi pri razvoju hibridnih pogonskih sklopov za osebne avtomobile.

Hondino izročilo nastopov na avtomobilskih dirkah sega v leto 1958, leta 1965 pa so prvič zmagali na dirki formule 1. V letih sodelovanja na dirkah formule 1 so osvojili 74 velikih nagrad in šest konstruktorskih naslovov. Sodelovanje na dirkah jim je zagotovilo tudi visoko tehnično ekspertizo, ki jo izkoriščajo tudi pri razvoju osebnih avtomobilov.

Zadnji med njimi je honda jazz, pri katerem hibridni sistem e:HEV rekuperira zavorno energijo in z njo polni baterijo, ta pa pomaga pogonskemu sklopu, ki zagotavlja brezčutno prehajanje med posameznimi komponentami pogona in povečuje njegovo učinkovitost.

Honda jazz Hondin jazz Avto Honda povsem predrugačila glasbo za Evropejce

Honda jazz | Avtor: Honda Honda

Hibridni pogonski sklop, ki so ga Hondini inženirji razvili prav za novi jazz, v bistvu pa gre za pomanjšano različico pogona iz honde CR-V, je sestavljen iz dveh kompaktnih elektromotorjev, 1,5-litrskega bencinskega motorja z dvema odmičnima gredema in variabilnim odpiranjem ventilov i-VTEC, litij-ionske baterije, eCVT prenosa s fiksnim razmerjem in inteligentno kontrolno enoto.

Honda Avto Honda rešuje stvari po svoje

Trije načini vožnje

Pogon neprestano prehaja med tremi načini vožnje. V električnem načinu litij-ionska baterija neposredno napaja elektromotorja, v hibridnem načinu bencinski motor poganja generator, ki z elektriko napaja elektromotorja, v »motornem« načinu pa je bencinski motor neposredno povezan s kolesi in samostojno poganja avtomobil.

Nova zračna blazina v hondi jazz Trk iz boka Avto Jazz prinaša revolucijo na področju zračnih blazin

Med večino mestnih voženj pogon prehaja med električnim in hibridnim načinom, večina avtocestnih voženj pa poteka v »motornem« načinu, v katerega po potrebi, denimo med hitrimi pospeševanji, posežeta elektromotorja. V hibridnem načinu se del motorne moči porabi tudi za proizvodnjo elektrike, ki ji avtomobil proizvaja tudi z regenerativnim zaviranjem.

Honda jazz | Avtor: Honda Honda

 

Komentarjev 0
Napišite prvi komentar!

Za komentiranje je potrebna prijava/registracija. Če nimate uporabniškega računa, izberite enega od ponujenih načinov in se registrirajte v nekaj hitrih korakih.