Avto
25 ogledov

Kaktus iz Citroëna

Najvišja hitrost 1306 kg težkega C-cactusa je omejena na okroglih 150 km/h.
1/9
Žurnal24 main
Citroën bo v Frankfurtu nastopil z močno štirikolesno ekipo. Poleg kabrioleta C5 airscape bodo Francozi predstavili še simpatični C-cactus.

Zanimivo ekološko vozilo najavlja novo Citroënovo vizijo, ki ponuja čistost, popoln užitek v vožnji in nizko ceno. Kot daje slutiti že samo ime, so podobnosti med istoimensko rastlino in Citroënovim konceptom vidne povsod, morda le v obliki ne. Tehnološko napreden in ekološko kompatibilen pogon omogoča varčnost, izdelava avtomobila je cenejša. Pri tem so zadržali visoko mero udobja za vse potnike, od prostrane kabine do avtomatske klimatske naprave in multimedijskih elementov.



Inovativna arhitektura vozila je narejena na osnovi serijskega C4. No, razlike so več kot očitne. Kljub kompaktnim meram (4200 x 1800 x 1420 mm) ima C-cactus večji medosni razmik (2800 mm), postavljen pa je na 21-palčne pnevmatike dimenzij 205/45. Enako zanimive so informacije, ki se skrivajo pod motornim pokrovom. Citroënovo študijo poganja hibridni pogonski sistem, ki ga sestavlja HDi dizelski agregat z 51 kW/70 in elektromotor moči 22 kW/30 KM. Menjalnik je avtomatski s petimi stopnjami prenosa. Uradni podatki razkrivajo, da je povprečna poraba goriva le 3,4 l/100 km, emisija ogljikovega dioksida pa 78 g/km.

Prava vrednost cactusa je v osnovnih projektnih zahtevah, zaradi katerih je bilo treba minimizirati ceno proizvodnje, in sicer na raven serijskega C4. V Citroënu so odgovor našli v zmanjšanju števila delov, iz katerih so sestavljeni posamezni sistemi. Primer: kabino sestavlja nekaj več kot 200 delov, kar je skoraj dvakrat manj kot pri serijskem modelu iste velikosti. Masa vozila je za 15 odstotkov manjša v primerjavi s hibridnim C4 HDi. Druga smer razvoja je bila povezana z materialom, natančneje z izbiro materiala nizke cene, a tudi visoke kakovosti. Velik del materiala je mogoče reciklirati.



Čeprav je po duši minimalist, C-cactusu ne manjka ničesar v zvezi z osnovno opremo in udobjem. Dober primer je panoramska streha, zaradi katere zardevajo vsi projektanti, ki jim je masa vozila pomembna. Citroënova študija je očitno izjema, saj manjša masa ne vpliva na manjše udobje.

Armaturna plošča je odvržena, vse njene običajne funkcije so zbrane na sredinski konzoli in fiksnem delu upravljalnika. Iskanje preprostosti je bila vodilna misel pri izoblikovanju vozila. Kljub temu ima avtomobil edinstveno osebnost, ki je hkrati mamljiva, moderna in drugačna zahvaljujoč preprosti obliki in kombinaciji zaobljenih in izpostavljenih linij. C-cactus ponuja optimalen prostor za bivanje in zvito modularnost, pri tem pa je še finančno ugoden. Ostaja nam le še upanje, da bo vsaj del tega izvirnega vozila doživel tudi svojo proizvodno izvedbo.

Komentarjev 0
Napišite prvi komentar!

Za komentiranje je potrebna prijava/registracija. Če nimate uporabniškega računa, izberite enega od ponujenih načinov in se registrirajte v nekaj hitrih korakih.