Avto
174 ogledov

Kateri avti vse bolj zavajajo lastnike

Tankanje Shutterstock
Odstopanja v oglaševani in dejanski porabi pri novih avtih v zadnjih letih skokovito narasla. Študija objavila lestvico najbolj zavajajočih znamk. Raziskovalci sumijo, da znajo goljufati že celo avtomobili sami, če jih priklopimo na testno napravo.

Po odmevni ugotovitvi italijanske potrošniške organizacije pred dnevi so sedaj še v Nemčiji objavili nove dokaze, da proizvajalci goljufajo z oglaševano porabo goriva. Kot poročajo nemški mediji, je študija raziskovalnega inštituta ICCT ugotovila, da pri posameznih znamkah lahko dejanska poraba od oglaševane odstopa tudi za 50 odstotkov. Seveda navzgor.

Še posebej visoka so odstopanja pri modelih znamke Audi, Mercedes-Benz in BMW, kaže študija na podlagi raziskave baze pol milijona serijskih avtomobilov. Uporabili so tako flotne podatke kot tudi verodostojno merjene podatke o porabi nekaterih evropskih medijskih hiš iz štirih različnih držav. Tako audi A6 povprečno porabi za 50 odstotkov več goriva kot znamka oglašuje v svojih prospektih in reklamah, Mercedes-Benz razreda E pa 45 odstotkov več. Tudi tretji iz vrste nemške premium trojice v srednjem razredu ni nič manj lažnjiv, BMW serije 5 se hvali s 40 odstotki nižjo porabo od realne. 

Kaj pa znamke?

Glede na raziskavo so leta 2013 največja odstopanja od oglaševanih vrednosti imeli pri Audiju in Mercedes-Benzu, sledi jim BMW. Nad 30 odstotkov od oglaševane vrednosti, kar velja za nekakšno povprečje odstopanja, so tudi pri Fordu, medtem ko podpovprečno "lažejo" Opel, Renault, VW, Fiat, Peugeot, Citroën in Toyota.

Ugotovitev raziskave še kaže, da se je v zadnjih letih razmak med laboratorijsko in dejansko porabo močno povečal. Deset let nazaj je bila denimo povprečna razlika "le" 10-odstotna. Avtorji opozarjajo, da so zaradi takšnih zavajanj na slabšem predvsem potrošniki, saj morajo nositi dodatne stroške za gorivo, ki lahko znašajo celo 450 evrov dodatno na leto.

"Sovpadanje med vpeljavo strožjih mejnih vrednosti in naraščanjem stopenj zavajanja je več kot očitno," pravi avtor študije Peter Mock. 

V Zvezi avtomobilskih proizvajalcev VDA so na vprašanje nemških medijev za komentar na študijo zapisali, da se sicer zavedajo pomanjkljivosti obstoječega laboratorijskega preizkusa porabe, a da je realna poraba lahko hkrati tudi manjša od tistega, kar se izmeri v laboratorijih. 

Države odlašajo na račun potrošnikov

Kritiziranje t. i. novega evropskega voznega cikla (NEDC) ni sicer nič novega, v preteklosti so se že večkrat pojavila opozorila glede zastarelih postopkov testiranja (avto na valjih najvišjo hitrost 120 km/h doseže le za nekaj sekund, nerealna simulacija vožnje v mestu, možnost različnih manipulacij pri testnem vozilu, temperatura okolja kar 30 stopinj ...). Celo proizvajalci sami niso zadovoljni z NEDC, saj so primerjava, kdo je zares dober v nižanju porabe, na takšen način nemogoče, oziroma nekaj trikov v laboratoriju lahko nadomesti večmilijonska vlaganja v ekonomičnejše motorje.

Namesto NEDC naj bi po zgledu ZDA tudi v Evropi čimprej pričeli uporabljati Svetovni testni postopek za lahka vozila (WLTP). Ta zvišuje najvišjo testno hitrost na 130 km/h, znižuje dovoljeno temperaturo okolice na 23 stopinj Celzija, zapoveduje zveznejše pospeševanje ... Kdaj pa bo WLTP uveden, ostaja velika neznanka. Medtem ko si nekatere članice prizadevajo, da bi bil uveden že leta oktobra 2015, pa si Nemčija pod vplivom njihove vplivne avtoindustrije prizadeva, da bi ga prestavili vsaj še za leto ali dve, poroča Spiegel.

Če ga skušajo izmeriti, jih avto goljufa

V povezavi s porabo pri avtomobilih pa se očitno pojavlja še en trend goljufanja in sicer proizvajalci manipulirajo tudi programsko opremo avtov. Tako da v primeru priključitve na tester napravo oziroma če avto zazna, da je ena od osi na t. i. dinometru, spremeni režim delovanja in ga optimizira za kar najboljšo porabo. Raziskovalci po pisanju Spiegla ne morejo ugotoviti, ali jih avtomobil goljufa na takšen način.

Komentarjev 1
  • Ivo 09:03 01.oktober 2014.

    Kaj pa, ko na črpalki natočiš več litrov goriva kot naj bi imel avto velik rezervoar? To pa ni goljufanje?