Avto
5 ogledov

Ko je pretikanje užitek

Toyota avensis wagon 2.2 D-CAT Sol. Foto: Prebil Gregor
1/63
Žurnal24 main
Toyota v močni konkurenci limuzin srednjega razreda z avensisom ohranja prepoznavno kakovost, a ima tretja generacija tako kot dobre plati tudi svoje hibe.

Gospodarska kriza ne govori v prid konfekcijskim modelom, kar avensis zagotovo je. Po druženju z karavansko različico lahko le potrdimo tezo s prejšnjih testov avensisa, da gre za privlačen model dinamičnega videza, ki bo všeč evropskim voznikom, ki iščejo prostorno vozilo. O zunanjosti smo vse napisali že v prejšnjih testih, tokrat pa se osredotočamo na tehniko, ki jo premore testnik, ki nas je razvajal tudi z všečnim šeststopensjkim avtomatskim menjalnikom.

Voznikov prostor je funkcionalen in pregleden. Vsa stikala so postavljena pregledno, dober vtis pokvari le plastika, ki deluje pretrdo in prepoceni. Pod motornim pokrovom se vrti 2,2-litrski turbodizelski agregat (D-CAT), ki premore razkošnih 110 kilovatov (150 KM). V praksi se motor, ki je kombiniran z šeststopenjskim avtomatskim menjalnikom zdi dovolj, a kot slabost izpostavljamo glasnost motorja, še posebno pri višjih vrtljajih. Vozniki bodo nad kombinacijo motorja in menjalnika lahko zadovoljni. Dobra plat motorja je pospeševanje v nizkih obratih, turboluknje ni, a dodajamo, da lahko vse dobre lastnosti turbodizla, ki spada med boljše motorje v razredu, izkoristimo zgolj z ročnim pretikanjem, bodisi s prestavno ročico ali še bolje z obvolanskima stikaloma. Slednjega smo se večji del testa posluževali tudi člani redakcije, še posebej, ko je bilo treba prehiteti počasnejše vozilo. Samodejni menjalnik je v takih primerih premalo odločen. Pospešek s pretikanjem s pomočjo ročic na volanskem obroču z mesta do sto kilometrov je zgolj 8,9 sekunde. Odziv ob pritisku na stopalko za plin nas je prepričal tudi pri višjih hitrostih, testnik pa je sposoben najvišje hitrosti 215 km/h. Zaradi elastičnosti motorja stalno pretikanje le ni potrebno, potrebe gnati motor v vrtljaje višje od številke 3.600 pa ni. Poraba je bila v povprečju 7,5 litra na sto prevoženih kilometrov, medtem ko lahko povprečni voznik računa tudi z do liter manjšo povprečno porabo.

 | Avtor: Žurnal24 main Žurnal24 main



Podvozje avensisa je bilo dobro že v prejšnji generaciji. Večja in širša 17-palčna kolesa naredijo novi avensis še stabilnejši na cesti. Multilink zadaj jamči dober kompromis udobnosti in stabilnosti. Na neravnem asfaltu moti hrušč podvozja, kar zmanjšuje sicer visoko skupno oceno. Ta je visoka zaradi napredka, ki ga je avensis naredil v vožnji. Volan vozniku zagotavlja dovolj informacij o dogajanju na cesti, lega je zanesljiva, dodatno za varnost poskrbi diskretni in uglajeni sistem ESC. Dober vtis zaokrožijo zavore s prednjimi 320-milimetrskimi diski.

Kot najšibkejšo točko Toyotinega karavana lahko tako izpostavimo hrup motorja in hrup v notranjosti vozila ter tudi konkurenco, ki za ne večji denar ne ponuja nič manj. Japonec, namenjen poslu in družini, se zanaša na dobre lastnosti, ki smo jih poskušali izpostaviti, zato lahko za konec rečemo, da gre za racionalno izbiro. Osnovna cena avensisa wagon je 34.100 evrov.

 | Avtor: Žurnal24 main Žurnal24 main



Podatki o vozilu: (toyota avensis wagon 2.2 D-CAT Sol):
Motor: 2.231 cm3
Vrsta:  štirivaljni turbodizelski
Moč: 110 kW (150 KM)/3.600 vrtljajih na minuto
Navor: 400 Nm/ med 2.000 in 2.800 vrtljajih na minuto
Poraba: 6,1 litra/100 km (tovarniško - mešani cikel), 163 g CO2/km
Zmogljivosti: 215 km/h, 9,4 sekunde od 0-100 km/h
Mere (DxŠxV) (v mm): 4.765x1.810x 1.480, prtljažnik (v litrih): 543/1715
Cena: 34.100/35.170 EUR

Komentarjev 0
Napišite prvi komentar!

Za komentiranje je potrebna prijava/registracija. Če nimate uporabniškega računa, izberite enega od ponujenih načinov in se registrirajte v nekaj hitrih korakih.