Avto
80 ogledov

Kolesarji, ki povzročijo nesrečo nadpovprečno opiti

Semafor za kolesarje Profimedias
Pričela se je nacionalno preventivno akcijo za večjo varnost kolesarjev. Javna Agencija za varnost v prometu kolesarjem svetuje, kako kolesariti varno.

V letu 2015 so bili kolesarji udeleženi v 7,4 odstotka vseh prometnih nesreč v Sloveniji, med umrlimi v prometnih nesrečah je bilo 12 odstotkov kolesarjev, pri telesno poškodovanih pa jih je bilo 14,3 odstotka.

Delež kolesarjev med vsemi žrtvami je zadnja leta približno na isti ravni, vendar presega 10 odstotkov, kar je meja bolj varnih držav in pomeni pomemben podatek, da je potrebno zagotoviti kolesarjem ter kolesarskemu prometu posebno pozornost. V letu 2015 je število umrlih kolesarjev na približno enaki ravni kot v zadnjih letih, zaskrbljujoče pa je, da se je povečalo število hudo telesno poškodovanih (za 12 odstotkov) ter tudi število prometnih nesreč z udeležbo kolesarja. V letu 2015 je na slovenskih cestah umrlo 14 kolesarjev, kar je 8 odstotkov več kot v letu 2014, 222 pa se jih je huje ter 976 lažje telesno poškodovalo.

Moški bolj ogroženi

Kolesar in pešec | Avtor: Profimedias Profimedias
Glede razdelitve po spolu, se je v povprečju poškodovalo 68,8 odstotkov moških, 31,2 odstotkov pa je bilo žensk, kar kaže na večjo ogroženost moških, verjetno pa tudi na njihovo večjo izpostavljenost in večje število moških kolesarjev. Vendar se je število žrtev med ženskami v letu 2015 v primerjavi z 2014 povečalo (v letu 2014 ni umrla nobene ženska kolesarka, v letu 2015 štiri, prav tako je bilo več žensk med hudo poškodovanimi).

Velika večina prometnih nesreč kolesarjev se je zgodila znotraj naselij (okrog 85 odstotkov), zato so nujni učinkoviti ukrepi na lokalni ravni in povezovanje nacionalne in lokalne ravni, najpogostejši vzroki prometnih nesreč z udeležbo kolesarjev pa so bili neprilagojena hitrost, neupoštevanje pravil prednosti ter žal tudi nepravilna stran in smer vožnje. Delež povzročiteljev prometne nesreče s smrtjo kolesarja, je v zadnjem 5 letnem obdobju v več kot 60 odstotkov na strani kolesarja, čeprav se je v letu 2015 ta delež znižal na polovico (64 odstotkov pri hudih ter lažjih poškodbah).

Na kolesu največ mrtvih starih nad 45 let

Glede na starost so izrazito najbolj ogroženi starejši kolesarji, in sicer je bilo v letu 2015 45 odstotka umrlih kolesarjev starejših od 54 let, ter preko dve tretjini (66 odstotkov) v starosti nad 45 let. Med otroki do 14. leta starosti je bila ena smrtna žrtev zaradi nesrečnega spleta okoliščin in potencialnih nepravilnosti upravljavca ceste. Med otroci do 14. leta jih je bilo osem huje ter 84 lažje telesno poškodovanih, kar skupaj predstavlja približno 8 odstotkov med umrlimi in hudo poškodovanimi kolesarji.

nesreča | Avtor: Saša Despot Saša Despot

Na AVP so navedli pravila za varno kolesarjenje:

- Upoštevajte prometna pravila za kolesarje in prometne znake ter semaforje;
- vedno kolesarite po kolesarskem pasu ali stezi, kjer obstajajo, ali ob robu cestišča (približno 60 centimetrov od roba, da se izogneš neravninam);
- ne kolesarite v nasprotni smeri, saj tako ogrožaš sebe in druge, vozniki te tako ne pričakujejo;
kolesarite vedno ob desnem robu in po desni strani kolesarske steze, druge kolesarje ali oviro prehitevamo po levi;
- prilagodite svojo hitrost vožnje, saj so pogoste nesreče zaradi neobvladovanja kolesa (navzdol po klancu, v ovinku, na mokri ali spolzki površini)
- bodite viden in uporabljajte luči na kolesu: spredaj belo, zadaj rdečo, da te vozniki prej opazijo, nosi svetla in odsevna oblačila;
- vedno uporabljajte kolesarsko čelado,
- ne pozabite: Pomisli, poglej in šele nato, če je varno, zapelji;
- z rokami nakažite smer vožnje pri zavijanju, ter vzpostavite očesni kontakt z drugimi udeleženci v prometu;
- preverite tehnično brezhibnost kolesa (ustrezna velikost, delovanje zavor, luči, napolnjenost gum);
- nikoli ne kolesarite pod vplivom alkohola, drog ali drugih psiho-aktivnih snovi;
ne uporabljajte mobilnih telefonov ali drugih naprav med vožnjo kolesa, ker motijo tvojo pozornost;
- prtljago namestite na ustrezen nosilec ali košaro, oz. kolesarsko torbo;
- v primeru dežja uporabljajte kolesarsko pelerino in nikdar ne kolesarite z dežnikom v roki;
- poskrbite za varnost otrok na kolesu: obvezna čelada, kot potniki v posebnih sedežih ali prikolici;
bodite pozorni na pešce in prilagodite svoje ravnanje, saj so oni še bolj ranljivi kot kolesarji;

Komentarjev 1
  • Avatar Leon
    Leon 20:08 16.maj 2016.

    Gospodje birokrati iz AVP ,najprej preverite zakaj vozniki parkirajo na kolesarskih stezah in pločnikih ? Ugotavljam ,da je prometna zakonodaja glede vožnje koles butalska ...enoročna vožnja ali vožnja ob sonožnem dvigu iz stopalk ........kaznivo dejanje globa 40 € ?