Avtomobilska zgodovina je polna ekscentričnih osebnosti, ki so obeležile svoj čas, pa vseeno že
zdavnaj padle v pozabo. Med redke izjeme spada Ettore Bugatti, človek, ki je znan po posebnežih na
štirih kolesih. Avtomobile z znamko buggati še dandanes dojemamo kot tehnološka remek dela.
Mnogi grešijo, ko pomislijo, da je Buggati italijansko podjetje. Resnica je, da Ettore
Buggati prihaja iz Italije, vendar pa je imelo njegovo podjetje sedež v Franciji, v pokrajini
Alsace. Kariero je začel kot zasebni proizvajalec avtomobilov. Njegove stranke so bili bolj ali
manj ekscentrični baroni in grofi. Že leta 1909 je pri šele 28 letih ustvaril lastno podjetje. Prve
kreacije niso imele veliko skupnega s kasnejšimi proizvodi. Pravzaprav se tudi danes šušlja, da
Bugatti ni zaslužen za nastanek svojih avtomobilov, pravi ustvarjalci pa naj bi bili skriti za
"zidovi" podjetja. Bugatti naj bi predvsem zaradi svoje podjetniške žilice, truda in šarma vodil
podjetje in vse uspehe pripisoval sam sebi. Prvi veliki športni in poslovni uspehi so prišli po
prvi svetovni vojni. Leta 1922 je bil izdelan prvi vrstni osemcilindrični agregat, ki je Bugatti
povzdignil do slave. Dve leti pozneje na tržišče prispe model typ 35. To je bilo pravo remek delo,
ki je postavilo temelje, ki so Bugatti dokončno zapisale med avtomobilske legende.
Leta 1924 je Ettore na "Grand Prix de l'Automobile Club de France" v Lyonu pripeljal
skrivnostni model oznake typ 35. Osem cilindrov, 24 ventilov, dva litra delovne prostornine,
čudovita osemkraka platišča, izdelana iz lahke litine, in enostavna, a aerodinamična ter lahka
karoserija so omenjeni avtomobil izstrelili med legende. Oblika karoserije modela typ 35 je bila za
tiste čase nekaj enostavno genialnega. Nekaj, o čemer se je še dolgo govorilo ... Ob vsem tem se je
typ 35 pokazal kot izjemno zanesljiv in vodljiv avtomobil. Pod lupino so se skrivale še večje
novosti. Šasija je bila nova, prava poslastica pa so bile vrhunske zavore. Typ 35 je samo leta 1926
zmagal na kar 12 najbolj pomembnih dirkah serije Grand Prix. Z njim so zasebna moštva tekmovala na
vseh najrazličnejših tekmovanjih. O njegovi uspešnosti pa priča neverjeten podatek, da so z njim v
letu 1927 slavili zmago na več kot 2000 različnih dirkah. Fantastično!
Avtomobil je bil ponujen v nekaj različicah, najmočnejša je razvila kar 118 kW/160 KM.
Najvišja hitrost je bila takrat relativen pojem, nekateri primerki pa so po cesti brzeli tudi s
hitrostjo, višjo od 200 km/h, kar je bilo nekaj nepojmljivega. Typ 35 je bil vrhunec Bugattijevih
umetnin. Niti eden poznejši model ni in verjetno tudi ne bo na dirkališčih dosegel takšnih
rezultatov. Skupaj so proizvedli 340 primerkov, od katerih jih je do danes "preživelo" okoli 100.
Na njihovo ceno in vrednost ni treba spominjati.
4
ogledov
Kralj dirkališč
Model, ki je slavo Buggatija ponesel v svet, je bil typ 35. To je bil najbolj uspešen Bugattijev avtomobil, fascinantnega videza in dirkalnih karakteristik, ki si je pokoril svetovno srenjo motošporta.