Avto
73 ogledov

Mamici z vozičkom polovica ni želela ustaviti

Mamica na prehodu za pešce Saša Despot
Mamica z otroškim vozičkom pred prehodom za pešce. Bi ji ustavili in jo varno spustili, da z dojenčkom prečka prehod? Naredili smo preizkus. Rezultati so zelo slabi.

Spomin na mrtvi dekleti, ki ju je na prehodu za pešce do smrti povozil objestni voznik, je še vedno živ. Kljub tragičnemu dogodku so pešci v prometu še vedno najbolj ogroženi, v ignoranco voznikov smo se prepričali sami, ko smo preverili, koliko voznikov bo na prehodu za pešce ustavilo mladi mamici z otroškim vozičkom (v vozičku ni bilo otroka, op. a).

Rezultati porazni

Na prehodu za pešce v Ljubljani v neposredni bližini univerzitetnega rehabilitacijskega inštituta Soča, mimo katerega pelje ravna in zelo dobro pregledna cesta, je naši novinarki v vlogi mlade mamice ustavila vsega polovica od 50 voznikov.

V preizkusu se je zgodilo, da jo je spregledala oziroma ji ni ustavila dolga kolona voznikov, vključno s policijskim kombijem. Še bolj zaskrbljujoč je bil preizkus na prehodu za pešce na ovinku, kjer je preglednost slabša. Tam ji je ustavila le desetina vseh voznikov v našem preizkusu.

"Nam se to ne more zgoditi“

"Bojim se, da tudi takoj po tragični nesreči, ko sta dekleti umrli na prehodu za pešce, večina ni ustavila pred prehodom. Temeljna težava je, da nas v današnji družbi nesreče ne dosežejo na način, da bi nanje gledali z vidika žrtve ali povzročitelja. To je nekje drugje, na televiziji, časopisu, spletu," pravi strokovnjak za avtomobilizem in varno vožnjo Andrej Brglez in dodaja, da na tragedije gledamo kot na neko fikcijo: "Vse odlagamo na druge. Ne rečemo, meni bi se to lahko zgodilo, ampak rečemo, policija ni tega rešila, zakon je kriv, cesta bi morala biti drugačna. Ne, ne smemo razmišljati tako, vsakemu se to lahko zgodi.“

Ne porinite otroka na zebro, da bi vam kdo ustavil

Brglez je v eni od svojih številnih raziskav o varni vožnji – tudi v sodelovanju s konzorcijem Euro NCAP – ugotovil, da veliko voznikov ne zavira, ker morajo potem spet speljati, vožnja ni tekoča, obrabljajo se zavore, poraba goriva je večja. "Če razmišljamo tako, lahko babica na prehodu za pešce neskončno dolgo stoji na soncu pri 40 stopinjah Celzija. Tudi sam imam slabo izkušnjo izpred nekaj dni, ko sem se iz trgovine s polnimi vrečkami in dvema otrokoma, vsakega sem držal za eno roko, ustavil pred prehodom za pešce in potrpežljivo čakal, da se nas kdo usmili," dodaja Brglez in navaja primere, ko mamice, da jim kdo sploh ustavi, naprej na zebro porinejo kar otroški voziček: "To ni prav. S tem otroku kažemo, da lahko le tako pride čez cesto."

Komentarjev 15
  • Žurnalček 14:07 31.julij 2013.

    T5ako kot si ti veteran brez obrazložitve !

  • Žurnalček 14:05 31.julij 2013.

    Odstotek popolnoma odgovarja razmerju kmetavzarjev, ki prihajajo v LJ in pa domicilnih prebivalcev. Vsak LJ ve , da so okoli Soće invalidi na vozičkih in da je tu OBVEZNO ustavljanje , na tem prehodu je tudi semafor. Če pa kmetiči ...prikaži veči ne obvladujejo osnovnega , to je svojih avtomobilov, za kar so zaslužni izpitni centri po vaseh širom SLO, pa ne pričakujte , da bodo tako živčni gledali še na pešce.

  • stela 12:15 30.julij 2013.

    Uau, maneken....kaj imaš pa ti proti ženskam?? A te je žena pustila al kaj? In sovraštvo do žensk ni tema tega poGovora oz. članka