Kia želi z novo trivratno različico poimenovano pro cee'd, vizualno atraktivni model približati mlajšim kupcem, oziroma tistim z bolj dinamičnim okusom za avtomobile.
PLUSI, MINUSI
|
|
Plusi: oblika, vzmetenje, udobje, prostornost.
Minusi: preglednost, hrup pri višjih hitrostih, enaka notranjost kot pri
kombi-limuzini.
|
Kia Pro cee'd s tremi vrati ima obliko športnega kupeja. Karoserija je za 1,5 centimetra daljša in 3 centimetre nižja od cee'da, medtem ko je medosni razmik ostal enak in je 2,65 metra. Podaljšana kupejevska oblika je bila dosežena z dolgimi bočnimi vrati (za 27,6 centimetra daljšimi od cee'da), ki se odpirajo pod kotom 70 stopinj in omogočajo lažje vstopanje na zadnje sedeže. Kia pa ni le manekenka, pač pa so strokovnjaki oblikovalskega centra v Rüsselheimu dosegli nizek koeificient odpora zraka 0,33, boljši kot pri VW golfu ali ford focusu, in le malo slabše kot pri astri GTC.
Na žalost je notranjost pro cee'da enaka kot pri modelu cee'd. Kljub kupejevski obliki repa je prostornina prtljažnika 340 litrov in ima dvojno dno z dodatnim 55-litrskim prostorom, kar je dovolj za dobršen kup prtljage. Volumen prtljažnika ob primeru podrtja zadnje klopi naraste na 1210 litrov. V moderno oblikovani notranjosti so uporabljeni kvalitetni materiali, niti sledu ni o kičasti sivi plastiki, za tiste z več denarja pa priporočamo, da se odločijo za testni paket EX Sports pack +, ki ob prevlekah iz kvalitetne tkanine v kombinaciji z usnjem in srebrnimi šivi ponuja še športne pedalke, kovinske obrobe stikal na volanskem obroču in prestavni ročici, množico sistemov za aktivno in pasivno varnost, in še marsikaj. Prostora je tudi za sedenje kljub kupejevski liniji na pretek. V kolena tako ne bo žulilo tudi ob sedenju na zadnji klopi. Na novo oblikovani so tudi zadnji sedeži, ki omogočajo enostavnejše vstopanje in izstopanje v oziroma iz vozila. Okrogli merilniki so pregledni, prav tako zaslon na sredi armaturne plošče. V usnje oblečen volanski obroč je prijeten na otip in dvojno prilagodljiv. Vse našteto pričara vtis kvalitetnega in dražjega avtomobila. Drugače je s preglednostjo. Zaradi masivnega zadnjega strešnega nosilca in nizko položenega okna je potrebno pri zavijanju raje enkrat več preveriti, ali nam nasproti prihaja pešec ali kolesar.
Športne ambicije Kie pa niso le plod oblikovalske naloge, pač pa tudi agilnostjo za volanom avtomobila. 1,6-litrski CRDi agregat s comon-rail sistemom zadnje generacije, z največjo močjo 85 kW, je zaradi 80 kilogramov manjše teže, živahnejši od petvratnega brata in se rad zavrti tudi čez 4000 vrtljajev. Dovolj agilen pa je tudi pri nižjih vrtljajih, s čimer ponuja dovolj užitka za vse vrste voznikov. Pri višjih hitrostih je potrebno računati na večji hrup motorja, tudi zaradi tega, ker avtomobil nima šeste prestave.
Moderno podvozje omogoča obilo zabave v vožnji. Avto se pri vožnji skozi ovinke ne nagiba, se odlično drži ceste, pohvale pa letijo tudi na račun udobja, ki ga avtomobil pričara na slabše vzdrževanih prometnicah. McPhersenovi vzmetni nogi s stabilizatorjem in plinskima blažilnikoma spredaj in prostorska prema z dvema prečnima in enim vzdolžnim vodilom na vsaki strani in plinskimi blažilniki ter torzijskim stabilizatojem zadaj, zagotavlja dobro vodljivost tudi pri hitrejši vožnji skozi ovinke. Tudi volanski obroč vgrajen v trivratni cee'd ponuja dovolj povratnih informacij, hkrati pa je natančen in omogoča dobro vodljivost.
Menjalnik je natančen in mehak, a so nas zmotili dolgi hodi med prestavami, ki športni nagnjenosti avtomobila nikakor ne ustrezajo. Poraba je še eden od plusov športnega "korejca". Na testu mešane vožnje (mesto-relacija) računalnik sicer ni pokazal manj kot 5,7 litra dizla na 100 prevoženih kilometrov, pa čeprav proizvajalec v svojih podatkih trdi, da je poraba pri mešanem 4,7 litra, a mu požrešnosti vseeno ne moremo očitati.
Kia z modelom pro cee'd lovi korak ob boku velikim znamkam v tem razredu. Tudi to je vzrok, da je ni več moč dobiti za pest riža. Za testnika je treba odšteti 16.990 evrov.