Avto > Mehanik leta
254 ogledov

Garažni mehaniki znajo ostati brez dela

Tomaž Zver
1/7
Gregor Prebil
Garancijske dobe, kot tudi novi, elektronsko podprti sistemi blagodejno vplivajo na pooblaščene servise vozil, pravi Tomaž Zver, ki je na tekmovanju za Mehanika leta 2015 osvojil tretje mesto.

Tomaž Zver je že dve leti vodja delavnice podjetju Pomurski avtocenter v Murski Soboti, kjer je specializiran za vozila znamke Renault, podjetje pa je pooblaščeni serviser tudi za vozila znamke Toyota.

"Popravljamo in servisiramo tudi vozila drugih znamk, ampak po pravilu izven garancijskih popravil. Tu gre najbolj za zaupanje in ugled,“ pravi Zver, ki je pojasnil, kaj pomeni biti vodja delavnice:  "Vodja delavnice pomaga pri določenih težavah, prenašati mora strokovno znanje na svoje sodelavce. Udeležujem se Renaultovih strokovnih izobraževanj v tehničnem centru v Novem mestu. To pa še ne pomeni, da ne naredim servisa vozila, tudi to je treba znati in narediti.“

Stranke želijo imeti svoje mehanike

Dodaja, da so lastniki vozil pri njih že navajeni, da imajo svoje serviserje, tako kot zdravnike. "Nekateri prav zahtevajo svojega mehanika,“ pravi Zver, ki se v največji meri posveča diagnostiki in odpravljanju napak na elektroniki.

Kljub temu, da ima danes tudi clio moderne sisteme, kot večja in dražja vozila, torej tudi sisteme, kot so samodejni menjalnik, zaslon na dotik, kamere, različne senzorje, še ne opaža večjih napak na tovrstnih napravah. "Veliko več kot mehanskih je danes napak na elektroniki. Ne gre ravno za okvare, govorimo o posodobitvah. Dogajajo se električne napake na šobah ali na programih, težava programov je, da jih je treba stalno posodabljati. Z novimi sistemi imamo dobre izkušnje, se ne kvarijo, tudi napak ni veliko. Na rednih servisih s posebnimi testerji pregledamo vse, pokažejo tudi napake na multimediji. Napak na teh sistemih zaenkrat ne opažamo.“

Tomaž Zver | Avtor: Gregor Prebil Gregor Prebil

Popravil zelo malo, menjav veliko

Eden od očitkov, ki leti predvsem na pooblaščene serviserje, je, da mehaniki danes večino komponent pri avtomobilih le menjuje in nič več ne popravljajo. Zver pojasnjuje: "Res se popravlja čedalje manj. Določene stvari sploh ne moreš več popraviti, saj so tovarniško zapečatene s kovicami. Večinoma se deli zamenjujejo.“

Tomaž Zver | Avtor: Gregor Prebil Gregor Prebil
Bo dolgoročno zaradi tega garažnih delavnic manj? "Počasi se bo to moralo zgoditi, saj se določeni sistemi v primeru testiranja kar preko spleta povežejo z Renault netom. Proizvajalci delajo na tem, da bi se to zaustavilo.“ Vsak majhen avto bo imel vse sisteme, ki jih imajo veliki in dragi avtomobili, zato bodo imeli „garažisti“ vse bolj zvezane roke. Zver pravi, da je konkurence, ki dela na črno, veliko: "Pooblaščeni servisi imamo zaradi tega zagotovo vsaj 40 odstotkov manj dela.“

Zato pa blagodejno na pooblaščene servise vplivajo vse daljše garancije. Mehanik pravi, da dokler je avto v garanciji, avtomobil ljudje vseeno pripeljejo na pooblaščeni servis. Veliko jim pomeni tudi to, da je preko Renaulta potrjena servisna knjižica.

Nagrajenci, ki so glasovali za mehanike so:

Crnko Tibi
Suzana Razič
Mihaela Zver
Rebeka Rožnik
Tomaž Simčič
Olga Gorše
Tatjana Lorenčič
Sandra Fartek
Miran Čuš

Komentarjev 3
  • janban 20:30 10.januar 2016.

    Z vesolja se vidi Kitajski zid, in pa renaultov odpad!!

  • 4krogci 19:23 10.januar 2016.

    Kaj to ste mel Renaultov mehanik leta al kako?? al se druge znamke ne kvarijo tolko in zato tudi serviserjev ni tolk?? Ali se le serviserji drugih znam ne hvalijo tolko???

  • romy 19:07 10.januar 2016.

    Prosim brez reklam za Renault,hvala za tako firmo... Toyota-svetlobna leta pred marsikom