Avto
7 ogledov

Menjati ali pustiti menjati

1/36
Žurnal24 main
Fiat 500 z 1,2-litrskim motorjem in dualogic robotiziranim menjalnikom ob že znanih lastnostih predstavlja zanimivo zmes varčnosti in udobja.

Kolikor "petstotk", toliko različic, bi lahko rekli na vse mogoče dodatke, ki si jih lahko kupec omisli za enega najbolj vpadljivih avtomobilov zadnjih let. Vprašanje, ki se nam je zastavljalo, pa je bilo v glavnem le eno – ali se splača vložiti 1.000 evrov dodatnega denarja v robotiziran menjalnik?

 

Odločitev je vaša, mi menimo, da je odgovor da, če dajete prednost udobju in avtomobil uporabljate na daljše razdalje, saj je dualogic dober približek pravemu avtomatskemu menjalniku. V navezi z eko režimom vožnje, ki ga vključimo prek gumba, pa je lahko zaradi prestavljanja pri nizkih vrtljajih tudi opazno učinkovit z gorivom.

 | Avtor: Žurnal24 main Žurnal24 main

Manj pa smo bili nad menjalnikom navdušeni v mestni gneči, ko je potrebno često prestavljati in je ročni režim pretikanja zaostajal za hitrostjo mehanike običajnega menjalnika in našimi željami. Motila nas je tudi obratna postavitev za pretikanje, torej pomik ročice naprej za nižje prestave in nazaj za višje. Vseeno pa je v vseh pogledih še vedno v veliki prednosti, če ga primerjamo z robotiziranim menjalnikom v smartu, ki je bil eden od začetnikov trenda.

Dva tisočaka raje v opremo
51 kilovatov, kolikor jih je prišlo iz 1,2-litrskega motorja, se nam je zdelo dovolj prepričljivih za okoli tono mase vozila in enega potnika (potnice), saj avtomobil deluje poskočno, le v malce višje obrate ga je potrebno spraviti. Dodatni vložek 2000 evrov v 1,4-litrski motor s 73,5 kW ali celo dizelskega 1,3 s 55 kW se nam zato ne zdi smotrn, če niste ravno obremenjeni s številkami v prometnem dovoljenju. Porabo smo zaradi za nizke vrtljaje optimiziranega navora in po zaslugi sistema stop&start, ki je sicer v mrzli zimi deloval le občasno, uspeli obdržati pod sedmimi litri, kar je poleg manjšega rajdnega kroga in s tem boljše okretnosti dodaten plus napram omenjenima motorjema.

 | Avtor: Žurnal24 main Žurnal24 main

 

O zunanji in notranji obliki ne kaže zgubljati (predvsem pozitivnih) besed, saj avtomobil deluje brezčasno sveže in privablja vedno nove poglede ter nostalgične komentarje.

Ostajajo pa tudi slabosti malega "italijančka". Tukaj mislimo na neprepričljive zavore in poskakajočo vožnjo prek neravnin. Tudi sedenje in lega za volanom bi morali biti boljši, na avtocesti je avtomobil hrupen. Elektronska klima je imela precej dela v mrzlih jutrih, hvalimo pa bluetooth povezljivost serijskega blue&me-ja in USB priključek. Zaradi dodanih park senzorjev je bilo parkiranje enostavno, od prtljažnika in sedenja na zadnjih sedežih ne pričakujte preveč. ESC je potrebno doplačati.

Znano je, da kupci 500-tke cene ne postavljajo v ospredje. Vseeno pa je številka preko 15.000 evrov za sicer resda izdatno založen avtomobil glede na dimenzije podatek, pri katerem glavno besedo očitno prevzamejo čustva. Včasih s tem ni nič narobe.

PODATKI O VOZILU (Fiat 500 1,2 duologic pop)
Motor:
1248 ccm, štirivaljni
Največja moč: 55 kW (75 KM) pri 4000 vrt./min
Največji navor: 145 Nm pri 1.500 vrt./min
Zmogljivosti: 165 km/h, 12,5 sek od 0 so 100 km/h
Poraba: 6,9 litra, 110 g CO2/km
Mere (D x Š x V v mm): 3546 x 1627 x 1488
Prtljažnik: 185 litra
Varnost: ***** (EuroNCAP)
Cena: 15.431 evrov (testni)

Komentarjev 0
Napišite prvi komentar!

Za komentiranje je potrebna prijava/registracija. Če nimate uporabniškega računa, izberite enega od ponujenih načinov in se registrirajte v nekaj hitrih korakih.