Statistične raziskave narejene po Evropi so pokazale, da večina voznikov avtomobil uporablja zgolj
za prevoz na tri kilometre oddaljen cilj, kar v 60 odstotkih primerov, pa v vozilu sedi le ena
oseba - voznik. Na osnovi zbranih podatkov se je francosko podjetje Lumeneo odločilo konstruirati
in na tržišče ponuditi vozilo, ki so ga poimenovali lumeneo smera.
Smera ni originalna zamisel. Isto obliko in koncepcijo je imel v petdesetih letih nemški
messerschmitt. Lumeneo smera ima dimenzije motocikla, ima ozko zaprto karoserijo v obliki
avtomobila, ki smo jo že videli v polzaprtih modelih nekaterih skuterjev (BMW). Vozilo ima kljub le
80 centimetrih v širino štiri kolesa. V višino meri 1,41 metra v dolžino pa 2,4 metra. Namenjeno je
prevozu dveh oseb, ki sedita ena za drugo, na zadnji sedež pa se lahko dodatno pritrdi otroški
sedež. pod zadnjim sedežem je 70-litrski prtljažnik, ki ga je možno z dvigom zadnjega sedeža
povečati na 150 litrov.
Za razliko od skuterja in motorjev ima smera zaprto in zastekljeno karoserijo ter dvoje
bočnih vrat. Konstrukcija je izdelana tako, da se lahko v zavoju štirikolesnik nagne za 25 stopinj.
Zaradi kratkih razdalj, ki jih vozniki opravijo po mestnih središčih, so se oblikovalci odločili,
da bosta vozilo poganjala dva elektromotorja, ki razvijeta najvišjo moč 15 kW/20 KM, uporabili pa
so litij-ionske akumulatorje. Skupna masa vozila je 350 kg, do 100 km/h pa pospeši v le osmih
sekundah. Z enim polnjenjem baterij je vozilo sposobno narediti 150 kilometrov, kar v povprečju
pomeni 7 kWh/100km. V Franciji bo potrebno za lumeneo smere odšteti od 20.000 do 30.000 evrov,
odvisno od različice in opreme.
10
ogledov
Motocikel na štirih kolesih
Številni, ki so vozilo prvič videli, so ga poimenovali motocikel na štirih kolesih. Predstavljamo moderni messerschmitt, ki za vožnjo po mestnih ulicah uporablja elektromotor.