Amazon je v partnerstvu z enim največjih ponudnikov rent-a-car vozil Hertz zagnal storitev nakupa rabljenega avta prek svoje spletne platforme.
Stranke bodo lahko na platformi Amazon Autos iskale ponudbe podjetja Hertz Car Sales, hčerinske družbe znanega ponudnika najema vozil. Kupci bodo pogodbo sklenili prek spleta, vozilo pa prevzeli na eni izmed izbranih Hertzovih lokacij.
Možnost širitve v Evropo
Storitev je vsaj za zdaj omejena le na ZDA. Sprva bo na voljo 45 prevzemnih točk v mestih Dallas, Houston, Los Angeles in Seattle. Hertz načrtuje, da bo v prihodnosti prek Amazona ponujal vozila tudi v širšem radiju do 75 kilometrov od teh lokacij.
Trenutno sodelovanje velja izključno za ameriški trg, so za Automobilwoche potrdili pri Hertzu. Vprašanje širitve na evropski trg, vključno z Nemčijo, pa ostaja odprto.
"Govorice, da Amazon načrtuje vstop v avtomobilski posel v Evropi, krožijo že dolgo. Prvi pilotni projekti bi se lahko začeli kmalu," je za portal dejal Christopher Ley, partner pri svetovalnem podjetju Berylls by AlixPartners, specializiranem za spletne prodajne modele.
Čeprav pri Amazonu uradnih izjav o širitvi v Nemčijo niso podali, je jasno, da podjetje vse bolj vstopa v avtomobilsko trgovino. Najprej je v partnerstvu s Hyundaijem začelo prodajati nova vozila, zdaj pa se krepi tudi na področju prodaje rabljenih avtomobilov.
Prodaja malo rabljenih zelo pomembna dejavnost
Ponovna prodaja vozil je za podjetja za najem vozil, kot je Hertz, bistven del poslovnega modela. Od proizvajalcev dobijo velikani rent-a-carja vozila z občutnimi popusti, po šestih do devetih mesecih pa ta vozila že zapustijo vozni park in jih odprodajo naprej kot rabljene, a lahko še vedno zelo v redu ohranjena.
Kljub temu pa gre za dejavnost, obremenjeno z velikimi tveganji. Podjetja za najem namreč nosijo tveganje preostale vrednosti vozil, nad katero, za razliko od proizvajalcev, nimajo pravega nadzora. Hertz je to občutil predvsem pri električnih vozilih, zaradi česar je lani utrpel skoraj tri milijarde dolarjev izgube.