Avto
2913 ogledov

Na Primorskem se ne ustrašiti, če bo ob jasnem dnevu grmelo

BMW i8 roadster
1/27
Žiga Intihar
Vremenoslovci za prihodnje dni napovedujejo še nekaj spremenljivega vremena. Potem naj bi se zjasnilo, a na Primorskem bo do nedelje grmelo, na poseben način.

BMW je pripeljal v Slovenijo morda svoja trenutno najbolj atraktivna modela, zagotovo pa najnovejša stroja, ki ponujata tehnologijo, za katero sva se s kolegom, ko sva naredila prve kilometre z novim BMW M5 po slovenskih cestah, le spogledala in rekla: "Če bi tole na ceste pripeljali pred 10 leti, bi lahko kdo mislil, da so na Zemlji pristali Nezemljani in ga pripeljali s seboj." Ne le to, še danes bi se lahko to vprašali.

BMW na Primorskem organizira regionalni dogodek, kar pomeni, da bodo k nam prileteli novinarji iz več kot 10 evropskih držav in na naših cestah preizkušali dva najnovejša BMW stroja: i8 roadsterja s hibridno tehnologijo in najnovejši športnik divizije M, M5, ki prvič prinaša štirikolesni pogon. Izbrani slovenski mediji smo lahko kot prvi v enem dnevu temeljito preizkusili obe vozili.

BMW i8 roadster | Avtor: Žiga Intihar Žiga Intihar

Na žalost ali pa na sreči nas je v Portorožu, kjer je bil start ekspedicije pričakal dež. Na žalost zato, ker je zložljiva platnena streha priključnega hibrida roadsterja i8 ostala vsaj na začetku postavljena in smo lahko le upali, da se oblaki razkadijo, da odpremo streho, na srečo pa zato, ker smo lahko temeljito preizkusili, kaj zmore na mokri in spolzki podlagi štirikolesni pogon v obeh vozilih.

Razdelili smo se v dve skupini, sam pa sem najprej dobil v roke hibridni i8 roadster. Že pogled nanj razkriva, da gre za zelo poseben avto. 

BMW 6 GT Avto Test: BMW serije 6 GT

Hrvaškega carinika zbodel v oči

Ni detajla, ki ne bi bodel v oči. Od nizko postavljenega nosu do futurističnega zadka z vsemi mogočimi spojlerji in aerodinamičnimi oblinami, ki odrivajo zrak preko karoserije in omogočajo učinkovito rezanje zraka. Hrvaški carinik je kljub temu, da se je na mejnem prehodu vila dolga kolona vozil z avstrijskimi tablicami, ki so izkoristili podaljšan vikend, ustavil zgolj nas. "To je samo za dva," naju je vprašal in pokimal, da avto izgleda fantastično. 

BMW i8 roadster | Avtor: Žiga Intihar Žiga Intihar
BMW i8 roadster | Avtor: Žiga Intihar Žiga Intihar

Vanj vstopimo skozi vrata, ki se odpirajo proti nebo. Povsem nepraktično, ootrebno je nekaj gimnastičnih prvim, da se udobno namestimo. A to ni avto za vsak dan. To je avto za uživače, kar smo ugotovili takoj, ko smo videli, da lahko vanj spravimo zgolj fotografski nahrbtnik in nekaj drobnarij. Avto je zaradi platnene strehe in njenega mehanizma pridobil na teži v primerjavi s kupejem (+60 kilogramov) in tudi izgubil zadnjo sedežno klop, a je zaradi tega pridobil več odlagalnih mest. A še vedno ne dovolj, da ne bi mrzlični iskali, kam spraviti denarnico, telefone in vse druge drobnarije, ki smo jih imeli po žepih. 

i8 roadster sicer ne prinaša bistvenih novosti. Osnova je ista kot pri kupeju. Tudi roadsterja poganja kombinacija trivaljnega 1,5-litrskega turbobencinskega motorja in elektrike, pri katerih pa so nekoliko dvignili moč, tako da skupaj premoreta 275 kilovatov (374 KM). 

To pomeni, da so tehnične karakteristike praktično enake kot pri kupeju. Pospešek do 100 km/h traja le 4,5 sekunde, najvišja hitrost je 250 km/h- ne glede na to ali je streha pospravljena ali stoji. 

BMW M5 | Avtor: Žiga Intihar Žiga Intihar

BMW 6 GT Vsak mesec z drugim Avto Naročnina na BMW:: vsak mesec drug avto

Trivaljnik v športniku?

Takoj je opaziti, da ima, kot se za hibrida spodobi, številne režime vožnje, od ekološkega do komfortnega, zato pa v način sport ne prestavimo s pritiskom na stikalo, kot je to v navadi pri BMW, ampak premaknemo ročico samodejnega menjalnika v levo. Kljub "vesoljski obliki" motor pravo veselje ponuja v športnem načinu vožnje. Pri BMW so inženirji omogočili, da se tudi mali trivaljnik oglaša zelo športno, čeprav bi raje slišali bolj rekek zvok. Ko smo se zapeljali skozi tunel iz Izole do Kopra, so vseeno vsi prisotni dobro slišali, da smo v bližini. Prepričajo tudi vmesni pospeški, saj je navora po vsej skali veliko. Avtomobil deluje varno, voznik ima vseskozi dober občutek na volanu, avto je praktično prisesan na tla. Pospeški so hitri in brezskrbni, saj gre avto kot po tirnicah, podvozje je odlično uravnoteženo, enako velja za krmilni mehanizem in nastavitve elektronike. Najšibkejša točka vozila so "ozke gum", kar se opazi v zavitih delih cest, ko iščejo "pravi oprijem."

BMW i8 roadster ima štirikolesni pogon xDrive, ki omogoča več oprijema na spolzki podlagi. Deluje tako, da se sistem aktivira v hibridnem načinu delovanja, spremenljivo in glede na situacijo porazdeljuje pogonske sile obeh načinov pogona na vsa štiri kolesa.

BMW i8 roadster | Avtor: Žiga Intihar Žiga Intihar
BMW i8 roadster | Avtor: Žiga Intihar Žiga Intihar

Po dobri uri vožnje so se oblaki za silo razkadili. Odpremo sredinski predal, kjer je stikalo za strešni mehanizem," in kar med vožnjo spustimo streho. V 15 sekundah se nad nami odpre nebo. Vklopimo električni način, bencinski motor se odklopi  in jadramo brezslišno, z vetrom v laseh. "To je avto za uživače," pomislim, ko do hitrosti 120 km/h pospešujem povsem neslišno. Veter "šviga" nad glavami, a ni moteč. 

11,6 kilovatna litij-ionska baterija v teoriji omogoča 53 kilometrov vožnje povsem na elektriko. A v praksi je nekoliko drugače. Med brezslišnim požiranjem hitrih ovinkov napolnjenost baterije hitro pada, kar spremljamo na potovalnem računalniku. Vseeno smo s kombinacijo bencinskega in električnega načina delovanja prevozili lep del poti brez z zelo majhno porabo. Pri BMW obljubljajo, da je kombinirana poraba bencina zgolj 2,1 litra na 100 kilometrov, a o tem bi lahko sodili po daljšem testu. Merjenje porabe goriva ni bil namen tokratne vožnje.

BMW števci Avto Takšen bo po novem izgled merilnikov v BMW avtih

Zdaj se pa lahko pogovarjamo

Nato se presedemo v M5. Čeprav bi na prvi pogled sodili, da je i8 roadster "raketa" proti M5, je že pritisk na stikalo za zagon motorja in rohnenje iz štirih izpušnih cevi na zadku naznanilo, da se "zdaj pa res pogovarjamo." Več moči, več navora, manjša masa, več elektronike ... temu so sledili BMW inženirji v oddelku M in ustvarili avtomobil BMW M5 pod motorni pokrov pa vgradili 4,4-litrski motor V8 z dvojnim turbinskim polnjenjem in tehnologijo M TwinPower Turbo z na novo razvitima turbopolnilnikoma, učinkovitim posrednim hlajenjem polnilnega zraka in višjim tlakom vbrizgavanja goriva. Motor razvije 441 kilovatov moči /(600 KM) pri 5.600 – 6.700 vrt/min, medtem ko je 750 Nm navora vozniku na razpolago že od 1.800 vrt/min in se ohrani vse do 5.600 vrt/min. Inženirji so morali zaradi izjemne moči in navora prvič v M5 vpeljati novost - štirikolesni pogon (4x4 M xDrive sistem). Ta je poseben, saj ustreza M vozilom, to pomeni dinamičnost, natančnost v zavojih. 

BMW M5 | Avtor: Žiga Intihar Žiga Intihar

Avto že na mestu vozniku vlije nekaj strahospoštovanja. Od spredaj se vidi drugačna kromana zračna reža, večje odprtine za zrak in drugačne, bolj "nabildane" odbijače. S strani so za M5 značilna srebrno-črna lahka platišča z "zlatimi" zavornimi kleščami. Na zadku je najbolj izrazit prefinjen spojler na pokrovu prtljažnika, črni difuzor in štiri izpušne cevi. Pokrov motorja ima M-specifično obliko. Izdelan je iz aluminija, lahka streha pa iz plastike, ojačene z ogljikovimi vlakni (CFRP), ki je del standardne opreme za novega M5. Privarčevana masa s strani strehe iz kompozitov CFRP in drugih komponent, kot je izpušni sistem lahke konstrukcije, pomagajo zagotoviti, da je novo vozilo kljub štirikolesnemu pogonu lažje od svojega predhodnika. "Če bi ga na cesti videli pred 10 leti, bi mislili, da so ga pripeljali Nezemljani," sva razmišljala s sopotnikom. 

BMW M5 | Avtor: Žiga Intihar Žiga Intihar
BMW M5 | Avtor: Žiga Intihar Žiga Intihar

Brutalno

Že prvi kilometri so to potrdili. Pospešek od 0 do 100 km/h je 3,4 sekunde, od 0 do 200 km/h pa v 11,1 sekunde. Največja hitrost je elektronsko omejena na 250 km/h, vendar se lahko ob izbiri opcije M Driver’s največja hitrost poveča do 305 km/h. Številke na papirju ne razkrijejo niti kanček tistega, kar smo občutili za volanom tega izjemnega avtomobila, ki mu brez težav rečemo superšportnik. Z eno besedo je bil občutek "brutalen.", zvok, ki se je razlegal iz izpušnih cevi pa se je slišal na daleč. Od daleč je bilo slišati, kot bi bili v bližini dirkališča. Kljub temu, da je sonce pogledalo na plan je na Primorskem grmelo, in to glasno.

BMW M5 competition Hitrejši Avto BMW M5 končno uspel (malce) zasenčiti tekmeca

Vso moč na kolesa usmerja 8-stopenjski menjalnik M Steptronic s funkcijo Drivelogic. V načinu D nudi vse udobje in priročnost povsem avtomatskega menjavanja prestav, lahko pa preklopi tudi na sekvenčno ročno prestavljanje. Voznik lahko to počne bodisi z uporabo kompaktne prestavne ročice na sredinski konzoli ali prek prestavnih vzvodov na volanu. Funkcija Drivelogic omogoča vozniku, da prilagodi karakteristike menjalnika svojim osebnim željam. Pri uporabi na dirkališču omogoča 8-stopenjski menjalnik M Steptronic še hitrejše prestavne čase.

BMW M5 | Avtor: Žiga Intihar Žiga Intihar
BMW M5 | Avtor: Žiga Intihar Žiga Intihar

Pri M5 lahkovoznik izbira med različnimi konfiguracijami, ki temeljijo na kombinacijah z načini DSC (DSC on, MDM, DSC off) in M xDrive (4WD, 4WD Sport, 2WD). V osnovni nastavitvi z aktiviranim DSC (dinamični nadzor stabilnosti) in štirikolesnim pogonom, sistem omogoča rahlo zdrsovanje zadnjih koles pri dodajanju plina iz ovinka – in s tem odigra svojo vlogo pri dajanju športne agilnosti. V M Dynamic Mode (MDM, 4WD Sport) omogoča M xDrive enostavno nadzorovane zdrse. Trije načini M xDrive z izklopljenim DSC so zasnovani zato, da potešijo apetite ambicioznih voznikov, predvsem pa so namenjeni uporabi na dirkalni stezi. Tukaj lahko voznik izbira med tremi konfiguracijami, vključno z možnostjo, kjer se prenos moči izvaja izključno prek zadnjega kolesnega para (2WD). Ta način omogoča vozniku, da izbere kot zdrsa.

Podobno kot pri glavnem tekmecu mercedesu-AMG E 63 S lahko tudi pri novem BMW M5 s pritiskom na gumb omogočimo, da je pogon zgolj na zadnji kolesi. Štirikolesni pogon M xDrive deluje pomočjo osrednjega razdelilnega gonila z lamelno sklopko in porazdeljuje moč popolnoma spremenljivo med sprednjo in zadnjo premo, odvisno od potreb. Aktivni M diferencial na zadnji premi ravno tako deluje popolnoma spremenljivo in ima učinek zapore med 0 in 100 %. Kljub temu, da je bila na določenih odsekih cesta povsem mokra, je elektronika tako dobro nadzirala oprijem koles, da je bilo obnašanje vozila vseskozi 100-odstotno nadzorovano. O podkrmrajenju ni bilo ne duha ne sluha.

BMW M5 | Avtor: Žiga Intihar Žiga Intihar

Zdaj je kljub vsekolesnemu pogonu 20 kilogramov lažji od predhodnika. Če vzamemo le pogon na zadnji kolesi, je za 60 kilogramov lažji, kar še dodanno nakazuje, da je avto tehnološko gledano v prihodnosti in ne sedanjosti. Pospešek je skoraj sekudno boljši kot pri predhodniku.  

M5 ali i8 roadster - športni avto, ki je lahko dirkalnik oziroma udobni potovalnik ali eksotika za konec tedna? Sam sem odločen - M5.

Komentarjev 1
  • speris 21:52 24.maj 2018.

    Govorite o zvoku, videi pa brez zvoka?