Avto > Na Štrom
13596 ogledov

Govorili smo s Skandinavci, to pazite pri nakupu EV vozila

Električni baterijski avto, polnjenje Profimedia
Dobro desetletje je že minilo, odkar so električni avtomobili številnejše prisotni na avtomobilskem trgu. V te času so si tudi tisti, ki jih vzdržujejo, že nabrali precej izkušenj.

Največ navdušenja nad nakupi električnih avtomobilov so zaradi različnih faktorjev, kot so izdatne državne subvencije, privilegiji pri uporabi vozil in način življenja, pokazali na severu Evrope, v skandinavskih državah, med katerimi izstopa predvsem Norveška.

Na Norveškem kot dobavitelj rezervnih delov in komponent ter operater servisnih delavnic kot najbolj uveljavljeno deluje podjetje MEKO. Njegov predstavnik Anders Oxelström nam je pojasnil, kako je uveljavljanje električnih vozil vplivalo na njihov posel in na kaj morajo biti pozorni kupci električnih vozil.

EV Norveška, Oslo | Avtor: Profimedia Profimedia

Manj rutinskega vzdrževanja, draga popravila

Oxelström pravi, da so izkušnje z Norveške, države z največjim številom električnih vozil v zahodnem svetu, jasne. Električni avtomobili zahtevajo manj rutinskega vzdrževanja od klasičnih avtomobilov z motorji z notranjim zgorevanjem.

Ko pa pride do popravil okvar, je situacija drugačna. Na električnih vozilih opažajo občutno obrabo mehaničnih komponent, kakršne so zavore, osi, pnevmatike in ohišja baterij. Te komponente pogosto zahtevajo ekstenzivne posege v delavnicah, ki so lahko zelo dragi.

Opazili so tudi, da so bili zgodnji modeli električnih vozil v več pogledih slabše kakovosti od njihovih sodobnikov z bencinskimi in dizelskimi motorji. Seveda pa imajo avtomobili z motorji z notranjim zgorevanjem več komponent, ki se lahko pokvarijo, kar po približno petih letih poveča potrebo po popravilih.

EV Norveška, Oslo | Avtor: Profimedia Profimedia

Izogibajte se nepopravljivim baterijam

Tistim, ki razmišljajo o nakupu rabljenega električnega avtomobila, Oxelström na podlagi izkušenj priporoča, da izberejo električne avtomobile z baterijami, ki se jih lahko popravi. Če jih ni mogoče popravljati in pride do okvare, lahko preostala vrednost avtomobila bolj ali manj strmoglavi. To velja predvsem za zatesnjene baterije, v katere tehniki ne morejo posegati in ki so bile pogoste na zgodnjih električnih vozilih.

Baterije se sicer s tehnološkim napredkom neprestano izboljšujejo, podaljšujejo pa se tudi njihove življenjske dobe. Kljub temu je ključno, da se jih lahko tudi popravlja, saj predstavljajo pomemben del vrednosti celotnega električnega avtomobila. Popravilo baterije je zato pogosto stroškovno bolj učinkovita rešitev od vgradnje nove baterije, ki lahko v primeru rabljenega vozila stane toliko kot cel avtomobil.

Razvoj delavnic

V celoti sicer opažajo, pravi Oxelström, da so stroški vzdrževanja električnih vozil v življenjski dobi primerljivi s stroški vzdrževanja bencinskih vozil. Vendar pa morajo servisne delavnice, da lahko izkoristijo nove priložnosti, ki se jim kažejo na področju vzdrževanja električnih vozil, veliko vlagati v orodja in znanje ter tudi poslovni razvoj in trženje.

EV Združeno kraljestvo | Avtor: Profimedia Profimedia

V podjetju MEKO prav zato, ker močno vlagajo v svojo dejavnost, da so vedno na voljo lastnikom električnih vozil,  niso bili prisiljeni v odpuščanja delavcev. Oxelström pravi, da bi lahko celo dodatno zaposlili še več avtomobilskih tehnikov. Vendar pa se dejavnost vzdrževanja vozil tudi v Skandinaviji sooča s pomanjkanjem izkušenih kadrov.

dezurni@styria-media.si

Komentarjev 18
  • Sarahay2643 19:28 18.junij 2025.

    🍓 Vroča dekleta čakajo na vas na 👉 𝗦𝗲𝘅𝘁𝗼.𝗹𝗶𝗳𝗲

  • Avatar Old Boss
    StarMačk 17:24 06.maj 2025.

    Za boljše razumevanje kaj dejansko se danes dogaja z avtomobilsko industrijo, problematiko baterij el. avtomobilov, razlogih primata Kitajcev, priporočam ogled intervjuja z Mladenom Alvirovićem. Gre za enega izmed najboljših poznavalcev avtomobilizma in avto industrije v tem delu Evrope in predvidevam, ...prikaži več da tudi avtor prispevka ve za koga gre. Intervju je iz februarja, ima dva slabo uro dolga dela, za današnjo temo pa je zanimiv predvsem prvi: https://www.youtube.com/watch?v=c6Kela3pOA8&t=7s

  • Rim 13:40 06.maj 2025.

    Kitajci sami ugotavljajo, da so na splošno ta vozila slabša in manj trajajo, za povhu pa jim modele menjajo hitro, najman na tri leta, kar hudo vpliva na ceno rabljenih. Je ni subvencije, ki bi to pokrila.