Dolgo časa je bil nakup električnih avtomobilov na Norveškem oproščen DDV, kar je povzročilo velik tržni delež električnih vozil.
Norveška, kjer je bilo septembra kar 98 odstotkov vseh novih avtomobilov električnih, je pred dvema letoma uvedla DDV za električne avtomobile, ki stanejo več kot 45.000 evrov, zdaj pa so bili razkriti podatki o državnem proračunu za leto 2026, ki kažejo na spremembo politike do električnih vozil. DDV bodo uvedli za vsa električna vozila s ceno nad 27.000 evrov. To pomeni, da se bodo cene najbolje prodajanih električnih avtomobilov na Norveškem čez noč zvišale za med 2.300 in 4.600 evrov.
Subvencije ne bodo večne
Bjørn Eirik Loftås, urednik za električne avtomobile pri norveškem Broomu, ki pozorno spremlja trg je dejal, da odločitev vlade ni presenetljiva, a dodaja, da dolgoročno to ne bo negativno vplivala na delež električnih avtomobilov. Avtomobilov na fosilna goriva na Norveškem skoraj ni na voljo za nakup, tisti, ki so na voljo, pa so tako dragi, da jih komaj kdo upošteva. Bi pa lahko odločitev norveške vlade privedla do tega, da bi nekateri ljudje svoje bencinske in dizelske avtomobile uporabljali nekoliko dlje, kot so prvotno načrtovali. Daleč najbolje prodajan električni avtomobil na Norveškem je tesla model Y long range, ki stane nekaj manj kot 45.000 evrov. Zdaj bo 4.600 evrov dražji.
Strokovnjaki zdaj napovedujejo velik porast nakupov električnih avtomobilov, preden se njihove cene zvišajo. Primer bogate Norveške kaže, kako bodo delovali vsi drugi trgi. Država (in državljani) bodo namreč nakup električnih avtomobilov podpirali le do neke mere s subvencijami ali davčnimi olajšavami. Ko bodo električni avtomobili prevzeli trg, bodo subvencije izginile.
Kakšen osel moraš biti, da daš 45k za pleh?
Njihov problem!
ICE bodo izumrli, če bodo električarji postali cenejši in polnjenje ne bo problem. Če pa ne, bodo ostali niša za tiste ki se veliko vozijo in in so si pravi čas omislili net-metering SE.