Avto > Na Štrom
11716 ogledov

Xpeng pohod na slovenski trg začenja z dvema modeloma

Xpeng G6 in G9
1/49
Matija_Janežič
V Sloveniji bomo s septembrom lahko kupili avtomobile še ene kitajske znamke, Xpeng, ki ima v ponudbi le električne avtomobile, za katere pravijo, da predstavljajo vrh tehnologije. Razvili so tudi leteči avtomobil.

Xpeng je leta 2014, torej pred dobrimi enajstimi leti, v Guangzhou ustanovil kitajski internetni podjetnik He Xiaopeng, po njem je dejansko tudi poimenovano. Danes se ne predstavlja zgolj kot proizvajalec avtomobilov, ampak kot visokotehnološka znamka, ki v svoj portfelj lahko uvrsti tudi leteče avtomobile, ti bodo na voljo že prihodnje leto, in humanoidnega robota Irona. Dodajajo, da vse skupaj razvojno poganja umetna inteligenca.

Xpeng G6 in G9 | Avtor: Matija_Janežič Matija_Janežič

Sprva sta v Sloveniji na voljo športna terenca xpeng G6 in G9, pozneje pa se jima bo pridružila še športna limuzina xpeng P7. Za xpeng G6 bo v Sloveniji treba odšteti najmanj 43.900 evrov, za večji xpeng G9 pa najmanj 58.900 evrov. Pri zastopniku pravijo, da bodo kupci lahko avtomobile predvidoma prevzeli dobre štiri mesece po naročilu. Pohvalili so se tudi, da so v Sloveniji že prejeli dve naročili od ljudi, ki so slišali, da se bodo avtomobili pri nas prodajali in so jih preskusili v državah, kje so že na voljo. Dobave prvih avtomobilov obljubljajo za november.

Leta 2021 so prvič nastopili tudi v Evropi. Verjetno ni presenetljiv podatek, da je bila njihov prvi evropski trg Norveška, od koder so se postopoma razširili v severno in zahodno Evropo, zdaj pa so na vrsti tudi države v vzhodni Evropi.

Xpeng G6 in G9 | Avtor: Matija_Janežič Matija_Janežič

Pri nas, ter na Hrvaškem in v Madžarski,  bo znamko zastopalo podjetje AutoWallis, ki ima smele načrte okrog 300 prodanih vozil letno. Z malce zamude bo pri nas na voljo športna limuzina xpeng P7, že s septembrom pa lahko kupci v tako imenovanih "pop up trgovinah", oktobra pa predvidoma tudi v prvem prodajnem salonu znamke v podjetju Avto Aktiv v Trzinu naročijo športna terenca xpeng G6 in G9.

Morda lahko omenimo tudi, da bodo prvi kupci sicer lahko prevzeli zadnje avtomobile, ki jih bodo v Evropo pripeljali iz kitajske tovarne, saj bo kmalu stekla proizvodnja v graški tovarni Magna Steyr. V štajerski tovarni bodo avtomobile sprva zgolj sestavljali iz komponent, ki jih bodo uvažali iz Kitajske, sčasoma pa načrtujejo vzpostavitev sodelovanja z Evropskim partnerji.

Xpeng G6 in G9 | Avtor: Matija_Janežič Matija_Janežič

Oba avtomobila sicer v Slovenijo prihajata po medgeneracijski prenovi. Xpeng je namreč svojega "admiralskega" športnega terenca xpenga G9 prvič predstavil leta 2022, manjši, bolj futuristično oblikovani xpeng G6 pa mu je sledil leto pozneje.

Vesoljska ladja na kolesih

Klinasto oblikovani xpeng G6 je morda, vsaj ko gre za njegov videz, bolj futuristični od obeh. Xpengov produktni vodja za Evropsko unijo Leekie Li je na predstavitvi povedal, da so se pri oblikovanju njegove zunanjosti zgledovali po vesoljskih ladjah, s čimer so mu pričarali nastop, kot da prihaja iz znanstvenofantastičnega filma z velikim občutkom futurizma in tehnologije.

Xpeng G6 in G9 | Avtor: Matija_Janežič Matija_Janežič

To poudarja tudi "starlight LED" svetlobni trak na sprednjem delu, ki s širino 1.942 milimetrov poveča občutek širine avtomobila in ima tudi integrirane smernike. Za eleganco poskrbijo tudi "račji rep", 20-palčna kolesa ter majhen spojler na zadnjih vratih, ki avtomobilu doda 5 milimetrov dolžine. Predvsem pa poskrbi z izboljšano aerodinamiko in tudi nastop avtomobila na cesti. Ko avtomobil na cesti vidite prvič, zagotovo veste, da ni pripeljal iz Evrope, predvsem pa deluje precej kompaktno in brez občutka, da je pravzaprav precej velik križanec.

Izvršni direktor za Severno Evropo Jens Olsen pravi, da je Xpeng s perspektive avtomobilske industrije zelo mlada znamka, saj so jo ustanovili leta 2014, torej komaj pred enajstimi leti. Vodja skupine ustanoviteljev je bil pionir v internetni industriji He Xiaopeng, ki se je odločil za tehnološko spreminjanje prihodnje mobilnosti v inteligentno mobilnost. Po Xiaopengu se znamka tudi imenuje in njeno ime na Kitajskem izgovarjajo kot Šiaopeng. V DNK-ju znamke je torej inovativnost in pionirski pristop, ki izhajata tudi iz tega, da niso nastali kot tradicionalna avtomobilska znamka, ampak so prišli iz sveta interneta. Tudi danes v prizadevanjih po inovativnosti 40 odstotkov zaposlenih v raziskovalno razvojnih oddelkih prihaja iz razvoja softvera, mobilnih aplikacij in umetne inteligence.

V dolžino namreč meri 4,758 metra, v širino 1,920 metra, v višino pa 1,650 metra, medosna razdalja pa znaša solidnih 2,890 metra. Xpeng je, tako kot nekaj drugih kitajskih znamk, v Evropo neposredno pripeljal avtomobil z veliko medosno razdaljo, ki med Kitajci priljubljene, saj so tudi evropske znamke za kitajski trg pripravljale modele s podaljšanimi medosnimi razdaljami.

Xpeng G6 in G9 | Avtor: Matija_Janežič Matija_Janežič

To se ne odraža toliko na sprednjih sedežih, ki sta za ta razred vozil pričakovano udobna in prostorna, ter vsestransko nastavljiva. Zanimivo je predvsem stikalo za nastavljanje ledvenega dela naslonjala, ki ima obliko "joysticka". Oba sedeža sta lahko opremljena tudi z večstopenjskim ogrevanjem in zračenjem, prav tako pa tudi z možnostjo masaže.

Velika medosna razdalja se sicer bolj pozna na zadnji klopi, kjer prostora za noge in glave odraslih ne zmanjka, možno pa je tudi spreminjanje naklona naslonjala za 12 stopinj. Odraža se tudi v solidnem prtljažniku, ki v osnovi ponuja 571, povečan pa 1.374 litrov uporabne praznine. Če to ni dovolj, lahko avtomobil vleče tudi prikolico z maso do 1.500 kilogramov.

Xpeng G6 in G9 | Avtor: Matija_Janežič Matija_Janežič

Obsežna digitalizacija

V skladu s tem, da gre za proizvajalca s poudarkom na digitalizaciji in umetni inteligenci, je voznikov delovni prostor v xpengu G6 popolnoma digitaliziran in ga poganja Qualcommov avtomobilski čip snapdragon 8295. Pred voznikom je na prvi pogled precej prilagodljiv in pregleden 10,25-palčni zaslon digitalnih merilnikov, osrednji del pa predstavlja veliki za dotik občutljivi zaslon z diagonalo 16,6 palca.

Pri Xpengu pravijo, da so ob prenovi avtomobila izboljšali odzivnost aplikacij, ki so se med praktično uporabo izkazale za zares odzivne in pregledne, kar pa malce manj velja za menije, saj je treba katero stvar tudi znati poiskati. Glede na predhodnika naj bi bilo izboljšano tudi govorno upravljanje, pri katerem pa se je izkazalo, da zahteva precej natančen angleški govor.

Xpeng G6 in G9 | Avtor: Matija_Janežič Matija_Janežič

Sistem je sicer sposoben prepoznati tudi položaj govorca v avtomobilu in mu prilagodi izpolnjevanje ukazov. S tem so hoteli inženirji sopotnikom denimo preprečiti, da bi z neumestnimi ukazi sistemu motili voznikovo zbranost.

Xpeng se je avtomobilskim proizvajalcem pridružil kot znamka električnih vozil za globalni trg, zdaj pa se pomika v domen umetne inteligence, ki se je močno poslužujejo pri razvoju avtomobilov. Menijo, da bo ta prinesla novo industrijsko revolucijo. Ponudbi bodo prihodnje leto razširili tudi z letečim avtomobilom s cestno transportno enoto, za katerega so zbrali že 3.000 naročil, razvili pa tudi humanoidnega robota Irona, ki hodi in se smeji kot človek ter ga poganja umetna inteligenca, kar velja tudi za njihove avtomobile.

V boljših opremskih specifikacijah je na voljo tudi digitalno vzvratno ogledalo, ki omogoča učinkovito nastavljanje vidnega kota ter višine, s čimer precej dobro simulira klasično vzvratno ogledalo in še poveča preglednost. Soliden je tudi nabor asistenčnih sistemov, ki ga pri Xpengu imenujejo Xpilot in je razdeljen v tri skupine sistemov: za vožnjo, parkiranje in varnost. Uporabniku sicer OTA omogočajo neprestane nadgradnje sistemov v avtomobilu.

Xpeng G6 in G9 | Avtor: Matija_Janežič Matija_Janežič

800-voltna arhitektura

Na predstavitvi so izpostavili tudi 800-voltno električno arhitekturo, ki je prinesla veliko prednosti. Ne toliko, ko gre za samo moč avtomobila, zadnji motor v različici RWD razvije moč 218 kilovatov in navor 440 njutonmetrov, prednji motor pa štirikolesno gnani različici AWD sistemsko moč poveča na 358 kilovatov, navor pa na 660 njutonmetrov.

Med kratko vožnjo se je xpeng G6 izkazal za doraslega svojim futurističnim oblikam, z nevtralno lego na cesti in učinkovitim spopadanjem z razmeroma veliko maso ter ugodno porabo elektrike, ki je blizu tovarniško navedenim podatkom med 17,5 in 18,4 kilovatnimi urami na sto kilometrov in dosegom od 510 do 535 kilometrov.

Xpeng G6 in G9 | Avtor: Matija_Janežič Matija_Janežič

Višja napetost omogoča predvsem bliskovito polnjenje baterij, ki lahko poteka z močjo do 451 kilovatov. V avtomobil je vgrajena baterija s kemijo LFP, ki ne zahteva uporabe kobalta, mangana in niklja, ki se je pred prenovo z 10 do 80 odstotkov napolnila v dobrih 12 minutah, z zvišanjem napetosti na 800 voltov pa se je čas polnjenja skoraj prepolovil in v optimalnih okoliščinah znaša 12 minut.

Xpeng se je v enajstih letih dokazal na področju električne mobilnosti na kitajskem trgu, na katerem nastopa več kot 500 proizvajalcev. Trenutno mesečno izdelajo več kot 30.000 vozil, kar bo do konca leta skupaj zneslo okoli 400,000 vozil, kar je dvakrat več kot lani. Do zdaj so kumulativno izdelali več kot 800.000 avtomobilov.

To v praksi pomeni, pravijo pri Xpengu, da lahko voznik baterijo med kratkim desetminutnim postankom za kavo in kakšen prigrizek napolni za nadaljnjih 350 kilometrov vožnje. Seveda pod pogojem, da je na voljo dovolj močna polnilna postaja. Trenutna infrastruktura, pravijo pri Xpengu, za zdaj še ni dorasla zmogljivostim njihovih avtomobilov, saj prve 600-kilovatne polnilne postaje pridejo šele prihodnje leto.

Xpeng G6 in G9 | Avtor: Matija_Janežič Matija_Janežič

Res pa je, da lahko sistem učinkovito izkoristi obstoječe polnilnice. Preskus polnjenja približno 55-odstotno polne baterije je namreč pokazal, da je polnjenja na postaji, ki je imela nazivno moč 200 kilovatov, potekalo celo z močjo 224 kilovatov.

Admiralska ladja

Na 800-voltni električni arhitekturi je zasnovan tudi večji xpeng G9. Veliki športni terenec ima možnost dveh baterij s kemijo LFP in kapaciteto 79 ali 93 kilovatnih ur, ki se z 10 na 80 odstotkov tudi lahko napolnita v 12 minutah. Pod pogojem, da polnilnica omogoča največjo moč polnjenja 525 kilovatov, ki v desetih minutah poskrbi za 450 kilometrov dodatnega dosega. Obljubljajo tudi porabo elektrike 18,4 kilovatne ure na sto kilometrov, kar lahko po kratkem preskusu potrdimo.

Xpeng G6 in G9 | Avtor: Matija_Janežič Matija_Janežič

Xpeng G9 je sicer na voljo z različicama z zadnjim pogonom s standardnim ali podaljšanim dosegom ter s štirikolesnim pogonom AWD performance. Obe različici z zadnjim pogonom razvijata moč 258 kilovatov in navor 465 njutonmetrov, razlikujeta se torej zgolj po kapaciteti baterije, štirikolesno gnana različica pa ima sistemsko moč 423 kilovatov in navor 695 njutonmetrov, ki sta, kot smo se lahko prepričali med vožnjami, povsem kos masi avtomobila, ki prazen tehta skoraj tri tone. Ta je tudi presenetljivo okreten, saj polmer obračalnega kroga denimo meri le 5,9 metra.

Leta 2018 so prodali prvi avtomobil, xpeng G3. Leta 2021 so začeli nastopati tudi v Evropi, najprej na Norveškem in v drugih državah Severne Evrope. Do danes so prisotnost razširili v Združeno Kraljestvo, Franciji, Nemčiji, Dansko, Švedsko, Nizozemsko, Belgijo, Luksemburg, Italijo, Španijo, Portugalsko, Irsko, Poljsko, Finsko, Islandijo, Češko republiko in Slovaško, letos pa bodo poleg Slovenije, Hrvaške in Madžarske začeli poslovati še v Švici, Avstriji, Grčiji, Estoniji, Latviji in Litvi.

Če se xpeng G6 oblikovno zgleduje po vesoljskih ladjah, je "admiralska ladja" xpeng G9 precej bolj konvencionalno oblikovan avtomobil, ki je tudi precej večji. Dolg je 4,891 metra, torej je več kot 13 centimetrov daljši od xpenga G6, širok je 1,937 metra, visok je 1,68 metra, medosna razdalja pa znaša le dva milimetra manj kot tri metre.

Xpeng G6 in G9 | Avtor: Matija_Janežič Matija_Janežič

Šiatsu masaža

Gre torej za precej velikega športega terenca, kar se odraža tudi v kabini, ki je urejena s podobnimi karakteristikami kot v manjšem modelu, le da je prostora še več. Mere se odrazijo tudi v velikosti prtljažnika, ki v osnovi meri 660 litrov, z zlaganjem zadnje klopi pa ga je mogoče povečati na 1.576 litrov. Xpeng G9 ima sicer tudi prednji prtljažnik, ki je s prostornino 71 litrov več kot primeren za shranjevanje polnilnih kablov in druge nujne opreme avtomobila, prav tako pa lahko vleče prikolico z maso do 1.500 kilogramov.

Inženirji so se zelo potrudili z zvočno izolacijo kabine, ki zagotavlja zelo tiho okolje tudi med vožnjo, ter to nadgradili s kakovostnim zvočnim sistemom, za udobje pa poleg prezračevanja in gretja prednjih sedežev, ki tudi razpolagajo z masažnimi funkcijami, skrbi tudi deset točk za šiatsu masažo, ki so razporejene po vsej kabini. Zadnji sedeži, pravijo pri Xpengu, potnikom nudijo udobje kavča. Udobje sedežev sicer zagotavljata tudi 26-milimetrski sloj spominske pene in 12-slojna ergonomska zasnova. Kot zanimivost lahko omenimo še, da sta na prednjih senčnikih največji kozmetični ogledalci v segmentu.

Xpeng G6 in G9 | Avtor: Matija_Janežič Matija_Janežič

Voznikov delovni prostor je urejen podobno kot v manjšem xpengu G6, le da je na sovoznikovi strani dodan 14,96-palčni sovoznikov zaslon, ki je tudi občutljiv za dotik in vozniku ne omogoča pogleda nanj. Inženirji so namreč s posebnim polarizacijskim slojem dosegli, da voznik s svoje strani v najboljšem primeru vidi le nejasne konture slike, ki se prikazuje na zaslonu, in ga zato ne moti pri vožnji.

Za vozno udobje je poskrbljeno tudi z zračnim vzmetenjem, ki omogoča spreminjanje oddaljenosti dna od tal za 10 centimetrov, 50-odstotno nastavljivost togosti in za 30 odstotkov v primerjavi z vijačnimi vzmetmi izboljša stabilnost v ovinkih. Posebnost so tudi zavore brez mehanske povezave s pedalom, ki zagotavljajo zavorno pot le 33,9 metra in delujejo presenetljivo neposredno.

dezurni@styria-media.si

Xpeng G6 in G9 | Avtor: Matija_Janežič Matija_Janežič

Komentarjev 4
  • Avatar Garancija
    Garancija 07:34 07.september 2025.

    Kitajci bodo z nižjimi cenami pohodili evropsko industrijo,ker folk nima več denarja za drage avtomobile,večina ga kupi tam do 28 jurjev ,več je preveč