Še do nedavnega je bila Tesla Motors znamka, ki je brez težav zadržala stare in pridobivala nove kupce. Mnogi so jo celo hudomušno primerjali z versko sekto. Novi podatki pa kažejo drugačno sliko.
Zvestoba voznikov do Tesle je namreč v drug četrtini leta 2025 padla za dobrega 9,4 odstotka, kar je najvišji zabeležen padec med avtomobilskimi znamkami. V ZDA je šlo slabše doslej le še znamki Dodge. Teslo je prehitel celo Ford, ki mu je zvestih 59,6 odstotka kupcev, medtem ko je Tesli po novem le še 58,1 odstotka.
Pri agenciji S&P Global Mobility ugotavljajo, da se je Tesla lahko dolgo časa pohvalila s 60- do 70-odstotno zvestobo svojih kupcev, letos pa je prišlo do hitrega osipa. Celo Chevrolet jo je z 58-odstotno zvestobo kupcev skoraj dohitel. Ugotavljajo, da ima pri tem sicer nekaj vloge tudi ekstremistična politična avantura Elona Muska, vendar to ni toliko presenetljivo kot to, da se je veliko "nezvestih" kupcev odločilo za vrnitev h klasičnim pogonom.
Medtem, ko se je 70 odstotkov odpadniških kupcev odločilo za električni avtomobil druge znamke, jih je 30 odstotkov kupilo avtomobil z motorjem z notranjim zgorevanjem. Polovica tistih, ki se je denimo odločila za forda, je kupila bencinsko različico, 13 odstotkov se je določilo za hibride, pet odstotkov pa celo dizelski avtomobil, kar se do zdaj ni zgodilo. Podobno je bilo tudi s kupci chevroletov. 55 odstotkov je kupilo bencinskega, 37 odstotkov električnega, skoraj osem odstotkov pa dizelskega.
Analitiki navajajo več razlogov za ta pojav. Tesla ima razmeroma omejeno in zastarelo ponudbo modelov. Modela 3 in Y sta bila deležna le evolucijske prenove, večji model X in cybertruck pa sta veliko dražja. Vmes je na trg prišlo veliko novih, zanimivih in dinamičnih avtomobilov, a tesle niso med njimi, pravijo analitiki pri podjetju iSeeCars. Navajajo BMW, ki ga je Teslina ekspanzija pred leti negativno presenetila. Če je bil tedaj prisiljen v obrambo, sedaj lahko kupcem ponudi privlačne električne različice svojih modelov.
Tesla Motors sicer še pridobiva kupce konkurenčnih znamk, vendar se vrzel manjša. Pred leti je prav BMW premagoval z razmerjem 9:1, zdaj pa se je to že zmanjšalo na 1,5:1. Razmerje do Mercedes-Benza je padlo na 1,2:1, Porsche pa ga celo prehiteva. Tudi Cadillac je uspel Tesli vzeti več kupcev, kot pa obratno, k čemur so pripomogli novi električni modeli.
Padec zvestobe Teslinim avtomobilom odraža tudi na širši fenomen. Pokazalo se je, da tudi zvestoba električnim avtomobilom ni nekaj samoumevnega, ko se odločajo za naslednji avtomobil. Navdušenci nad električnimi avtomobili so dolgo zatrjevali, da morate zgolj enega preskusiti in ne boste več hoteli voziti nič drugega, je resničnost bolj zapletena, saj se marsikdo očitno odloči za vrnitev k avtomobilom z motorjem z notranjim zgorevanjem.
Cena polnitve in hitrost polnjenja vpliva na marsikaj... potem je tukaj še doseg
Nekje 2016 je prišla moda EV. Pa ne zato, da bi bili kupci ekološko osveščeni. ''must have'' je bil nakup igračke I3, hkrati s primorske pripeljal MGL370.Pa subvencijo je dobil, zakaj ne bi če država ''šenka''.Ja do Pule eno večjo… ...prikaži več ''kufe'' pauzo.Toliko, malo za spremembo. Ko pa je govora o resni vožnji? Kako se naj peljem in ves čas preračunavam do kje se bom pripeljal, ali dela polnilnica?Ne gre to. Med vožnjo moram razmisliti kaj bom rekel stranki, kako, cenovno, itd. Danes pa polnjenje cena??