Avto
25 ogledov

Najdražji avtomobili na svetu

koenigsegg_ccxr_120308_prebil Žurnal24 main
Osnovno pravilo pri kupcih nesramno dragih avtomobilov se glasi: če vprašajo za ceno, potem verjetno nimajo dovolj denarja.
 

Preberite še

SSC s skoraj 412 km/h posekal veyrona

Intervju: Koenigsegg

Avtomobili, ki jih predstavljamo v nadaljevanju, bi bili večini nedostopni, tudi če bi zadeli na loteriji. Prvi štirje kandidati na lestvici najdražjih avtomobilov so hkrati razprodani in izdelani le v omejeni seriji.

5. mesto: SSC ultimate aero – 654.500 evrov
Na petem mestu lestvice najdražjih se je znašel eden od najhitrejših avtomobilov na svetu – SSC ultimate aero. Ameriški proizvajalec se je nekaj mesecev trudil podreti Bugattijev rekord, konec prejšnjega leta pa se je končno vpisal v Guinnessovo knjigo rekordov. Ultimate aero je v dveh vožnjah uspel voziti s povprečno hitrostjo 412,28 kilometrov na uro. Najmočnejši ameriški avtomobil poganja 6,3-litrski osemvaljni motor z močjo 870 kW/1183 KM, ki do sto kilometrov na uro pospeši v manj kot treh sekundah.



4. mesto: Pagani zonda F C12S clubsport – 667.000 evrov
Kaj dobite, če združite italijanski dizajn in nemško mehaniko? Po mnenju mnogih najboljši superavtomobil na svetu – pagani zondo (pred kratkim so tovrsten avtomobil na ljubljanski obvoznici ustavili slovenski policisti). Mercedesovi inženirji iz AMG so ročno sestavili 7,3-litrski motor V12, ki razvije 478 kW/650 KM, kar zondi F CS omogoča status najhitrejšega roadsterja na svetu. Z mesta do sto kilometrov na uro pospeši v 3,6 sekunde, do dvesto kilometrov na uro potrebuje 9,8 sekunde, največja hitrost, ki jo vozilo doseže, pa je 340 kilometrov na uro. Občutek orkana v laseh ni bil nikoli večji, a priznajmo, da tudi ne dražji.



3. mesto: Lamborghini reventon – 1,000.000 evrov
Dobiti ime po biku, ki je ubil velikega matadorja Felixa Guzmana, je pri Lamborghiniju velika stvar. Celo tako velika, da so po njem poimenovali svoj najmočnejši avtomobil do sedaj. Reventon je zasnovan na modelu LP640, poganja pa ga 6,5-litrski 12-valjnik, ki razvije 478 kW/650 KM in 660 Nm navora. Moč se integralno prenaša na vsa štiri kolesa. Sprint do sto kilometrov na uro znaša 3,4 sekunde, maksimalna hitrost je 360 kilometrov na uro. Oblikovalci so navdih dobili pri vojnih letalih stealth, razlog za astronomsko ceno pa leži v omejeni seriji, saj bodo Italijani proizvedli vsega 20 omenjenih vozil.



2. mesto: Bugatti veyron 16.4 pur sang – 1,400.000 evrov
S prvega na drugo mesto je padel do pred kratkim suvereni kralj avtomobilske eksotike, v zadnjih treh letih najdražji avtomobil na svetu in verjetno edini superavtomobil, ki so ga naredili zaradi prestiža in ne zaslužka – bugatti veyron. Zaradi kompleksnosti izdelave in tehnološke superiornosti je strošek proizvodnje vsakega veyrona skoraj enak prodajni ceni. Veyron s pomočjo W16-motorja razvije neverjetnih 736 kW/1001 KM in 1250 Nm navora. Do sto kilometrov na uro pospeši v dveh sekundah in pol, največja hitrost pa znaša kar 406 kilometrov na uro. Lani je bila v Frankfurtu predstavljena posebna različica pur sang, ki je še povišala že tako visoko ceno standardnega modela, od katerega se omenjeni razlikuje le po barvi zunanjega premaza. Karoserija veyrona pur sang (kar v prevodu pomeni čistokrven) je narejena iz nebarvanega aluminija in ogljikovih vlaken, zaradi česar je masa avtomobila manjša za okroglih sto kilogramov. Cena je višja za 40 odstotkov in znaša 1,4 milijona evrov. Le pet proizvedenih primerkov "čistokrvnega" veyrona v avtomobilskem svetu bolj kot karkoli drugega napeljuje na njegovo ekskluzivnost.



1. mesto: Koenigsegg CCX in CCXR edition – 1,330.000 evrov oziroma 1,500.000 evrov
Švedska je država, ki je v avtomobilskem svetu najbolj znana po varnih avtomobilih (volvu in saabu) in ekološki ozaveščenosti svojih prebivalcev. Manj je poznana po tem, da je domovina enega od najbrutalnejših in najdražjih avtomobilov na svetu. Proizvajalec s težko izgovorljivim imenom – Koenigsegg – je v začetku marca v Ženevi predstavil dve posebni različici – CCX in CCXR.



V celoti proizveden iz ogljikovih vlaken in kevlarja, CCX iz 4,7-litrskega V8-motorja ob pomoči dveh kompresorjev razvije 653 kW/888 KM, različica CCXR pa zahvaljujoč bioetanolu E85 kar 748 kW/1018 KM. Končna hitrost modela CCXR naj bi bila kar 414 km/h, medtem ko CCX doseže 400 km/h. Oba do 100 km/h pospešita v 2,9 sekunde. Koenigsegg bo proizvedel le 14 primerkov CCX in še šest manj CCXR. Odveč je povedati, da so že vsi primerki razprodani.
Komentarjev 0
Napišite prvi komentar!

Za komentiranje je potrebna prijava/registracija. Če nimate uporabniškega računa, izberite enega od ponujenih načinov in se registrirajte v nekaj hitrih korakih.