Avto
1983 ogledov

Največji dizelski motor na svetu

Ladijski dizelski agregat Proizvajalec
Čas je denar. Tovorna ladja, ki ima vgrajen dizelski agregat na fotografiji, potrebuje za pot iz Kitajske do Kalifornije štiri dni manj od konkurence, na krovu pa je sposobna tovoriti 11.000 kontejnerjev velikosti 12 metrov.

Da bi 400-metrska tovorna ladja, ki tehta 170.974 tone dosegla hitrost 31 vozlov na odprtem morju, potrebuje motor z veliko moči in navora, najboljša rešitev pa so še vedno dobri stari dizelski agregati. Na fotografiji je Wärtsil-Sulzer RTA96-C, 14-valni gigantski dizelski agregat, ki tehta 2.300 ton, dolg je 27 metrov, visok pa 13 metrov, kar je primerljivo s štirinadstropno zgradbo.

Ta tehnološki čuudež razvije največjo moč 109.000 konjskih moči, prvič pa je ladjo (Emma Mærsk) poganjal že leta 2006. Od tedaj so ga vgradili v 24 ladij, na izdelavo pa čaka še 86 primerkov. Za konec sledi še najbolj zanimiv podatek. Dvotaktni 14-valjnik temelji na tehnologiji common-rail direktnega vbrizgavanja goriva, kar posledično pomeni boljo učinkovitost in nižjo porabo motorja, najvišji navor pa razvija pri 102 vrtljajih v minuti. V vsakem ciklu v valje vbrizga tri litre dizla.

Komentarjev 0
Napišite prvi komentar!

Za komentiranje je potrebna prijava/registracija. Če nimate uporabniškega računa, izberite enega od ponujenih načinov in se registrirajte v nekaj hitrih korakih.