Avto
123470 ogledov

Napoved: liter dizla tri evre

Italijanska bencinska črpalka Profimedia
Fosilna goriva postajajo v Evropski uniji vse dražja in rast cen naj bi se še nadaljevala, ocenjujejo strokovnjaki. Izračunali so, do kod naj bi segla rast cen.

Evropska unija je v zadnjih letih doživela vrsto pretresov, zaradi katerih tudi gorivo za avtomobile postaja vse dražje. K temu pa gotovo pripomore tudi zeleni dogovor, s katerim naj bi do leta 2050 dosegli ogljično nevtralnost.

Pri nemški okoljski organizaciji Agora Verkehrswende napovedujejo, da naj bi mega cenovni šok dosegli predvsem leta 2027, ko bo prometni sektor postal predmet emisijskih trgovanj. Ta se bo "praktično čez noč" odrazil v skoku cen za do 38 centov na liter, zaradi česar si marsikdo ne bo več mogel privoščiti vožnje avtomobila.

Petrol bencinski servis Barje | Avtor: MatijaJanežič MatijaJanežič

Če Evropska unija ne bo sledila zgledu ZDA pod trenutno Trumpovo vlado in prevetrila svoje klimatske politike, bo edina znosna alternativa vse širša uporaba električnih vozil tudi v državah, kjer se elektromobilnost uveljavlja počasi, ter prehod na alternativna goriva, ki bodo izboljšala ogljični odtis avtomobilov z motorji z notranjim zgorevanjem.

Možna alternativa

Danes je v avtomobile marsikje že mogoče točiti sintetični HVO dizel, ki je do 90 odstotkov bolj prijazen okolju od fosilnega dizla, vendar je tudi precej dražji. Visoki razred alternativnih goriv pa so tako imenovana e-goriva, ki jih proizvajajo z uporabo energije iz obnovljivih virov. V Evropski uniji razmišljajo, da bi jih dovolili kot alternativo, vendar pa jih Evropska komisija še ni potrdila, saj za zdaj zagovarja le električna vozila in za njihovo promocijo plačuje celo nevladne organizacije.

Nemška zvezna organizacija srednje velikih energetskih podjetij UNITI je pripravila različne scenarije, kako se bodo gibale cene goriv v prihodnosti., ko se bodo širše uporabljala alternativna goriva. Za osnovo izračunov so vzeli študijo svetovalnega podjetja Frontier Economics. Pripravili so dva scenarija, pri katerih so med drugim upoštevali negotove obdavčitve goriv in možnost pocenitve teh goriv zaradi hitrega prehoda na masovno proizvodnjo.

Začasna rast cen

Po najboljšem scenariju bodo stroški vključno s prevozom za liter e-bencina znašali 0,99 evra, za liter e-dizla pa 1,09 evra. Prevozni stroški tu sicer niso zelo relevantni faktor, saj je prevoz tekočih goriv v primerjavi z vodikom zelo preprost. Za voznike bi to pomenilo, da bodo dolgoročno na črpalki za liter e-bencina povprečno plačali 1,37 evra, za liter e-dizla pa 1,59 evra. A to bo veljalo šele po letu 2040. Pred tem bo tudi po najbolj ugodnem scenariju za liter e-goriv treba plačati med 1,89 do 1,90 evra. Po najslabšem scenariju pa bo za liter e-bencina od leta 2030 treba plačati približno dva evra, za liter e-dizla pa do tri evre.

Bencin rezerva gorivo merilnik | Avtor: Profimedia Profimedia

Pri UNITI so upoštevali dva faktorja, ki sta trenutno zelo negotova. Eden je možnost takojšnjega zagona proizvodnje e-goriv, ne v Evropi, ampak v državah, ki bodo lahko dosegale drastično manjše stroške vetrne in sončne energije, saj bo le tako lahko gorivo cenejše. Drugi faktor pa je reforma obdavčitve energije, ki bo okoljsko prijaznim gorivom dala občutno prednost. Pri UNITI zagotavljajo, da bo celo po najmanj ugodnem scenariju cena e-goriv za končne potrošnike precej nižja od tistih, ki jih trenutno napovedujejo spletni portali.

dezurni@styria-media.si

Komentarjev 41
  • kulic 06:39 04.februar 2025.

    Pozdravljeni ,Ali potrebujete posojilo? Koliko potrebujete in v kolikšnem obdobju mi ​​nameravate povrniti stroške? Čakam, da te preberem na naslednjem naslovu, če je tvoja zahteva res resna: kulicadila6@gmail.com

  • gregor705 23:21 03.februar 2025.

    So vam že srbski študentje pokazali kako izgleda ko imajo vsega dovolj....ne želite si, da se podobno raztegne po celotni Evropi

  • stefan6 18:24 03.februar 2025.

    Bo potrebno vprašati uporabnike novih avtomobilov, kaj se zgodi ob uporabi BIO goriva! Menda so najbolj uporabna za tista prevozna sredstva, ki so vzdržala kurjenje odpadnih olj....