Avto
74 ogledov

Nemška kakovost, a tudi cena

Vozili smo: Seat altea style 1.4 TSI
1/70
Žurnal24 main
Pri Seatu so altei zgladili gubice, dobila pa je tudi 1,4-litrski TSI motor (92 kW/125 KM), ki smo ga preizkusili in ocenili na testu.

Španski proizvajalec je pred leti prav s predstavitvijo altee poskrbel za revolucijo v srednjem avtomobilskem razredu. Nastala je pod vodstvom Italijana Walterja de Silve in predstavlja  novo oblikovalsko smer podjetja.

Letos je prišel čas za pomladitev, altea pa je dobila mehkejše in še bolj elegantne linije, ki pa so še vedno športne in mišičaste. Na testu smo preizkusili alteo v čustveno rdeči barvi, ki bo všeč obema spoloma in ponuja alternativo družinskim ljudem, ki še vedno čutijo potrebo po adrenalinu. Izstopa nova reža hladilnika, na kateri se sveti Seatov logotip, pritrjen na kromirano ozadje. Prepoznali jo boste po večjih biksenonskih žarometih s funkcijo ASF, žarometi so prenovljeni tudi zadaj, nova so ogledala, spremenjen je tudi pokrov prtljažnika, dodana pa so sodobna platišča na kolesih. Testno vozilo je mamilo mimoidoče, da so obrnili glavo, kar pa vas zagotovo ne bo motilo.

 

 | Avtor: Žurnal24 main Žurnal24 main

Notranjost sledi zunanjosti
V potrditev športnemu karakterju vozila govori tudi oblika notranjosti. Najbolj je to poudarjeno z izrazito profiliranima sedežema spredaj, ki sta po našem mnenju med boljšimi v razredu. Voznik ima po zaslugi visokega sedenja in velikega vetrobranskega stekla odličen pregled pred seboj, kar pa na žalost ne moremo reči za preostale steklene površine, ki so majhne in zaradi katerih je v avtomobilu premalo svetlobe, pa še preglednost v vožnji nazaj je slaba. Tudi zato, ker testnik ni imel parkirnih senzorjev. Hvalimo nov trikraki v usnje oblečen volan idealne debeline, ki bo pri vožnji skozi ovinke marsikomu narisal nasmeh na obraz. Čeprav je dizajn notranjosti moderen, pa nismo mogli spregledati uporabe manj kakovostnih materialov kot pri Volkswagnovih bratih, pogrešali pa smo tudi večje število odlagalnih površin. Instrumentalna plošča je sestavljena iz treh okroglih merilnikov, na katerih se vozniku izpisujejo in izrisujejo podatki s potovalnega računalnika. Oblikovalci niso pretirano uporabili domišljije, so pa zato merilniki pregledni in vozniku ponujajo vse potrebne informacije. Sredinska konzola je postavljena visoko, stikal za uporabo nove klimatske naprave in novega audio sistema z mp3 predvajalnikom pa se boste navadili takoj.

Čeprav alteo uvrščajo med kompaktne enoprostorce, pa ji za kaj takega manjka nekaj litrov več prtljažnega prostora. Predvsem kadar se boste selili na dopust z vsemi športnimi rekviziti ali pa otroškimi vozički. So pa zato bolj uporabne številne pregrade, ki jih ponuja prtljažnik in zaradi katerih ne boste izgubljali živcev, ko se v njem gor in dol valijo različni predmeti.

 

 | Avtor: Žurnal24 main Žurnal24 main

Med vožnjo
V vožnji se altea obnaša pričakovano dobro, saj so si platformo sposodili pri golfu. V vožnjo skozi ovinke sta lega in stabilnost nadpovprečno dobra, nagibanja ni čutiti, predvsem pa nas je prepričal pogonski sklop. 1,4 litrskemu bencinskemu turbomotor ponuja dobro ravnovesje med voznimi sposobnostmi in ekonomičnostjo. Hkrati zagotavlja športno vožnjo, ki pa ni pretirano potratna. Pri TSI motorju z 92 kW (125 KM) za dovod zraka skrbi le turbinski polnilnik in ne tudi kompresor, kar vpliva predvsem na nižjo ceno. Motor ponuja dovolj navora že pri nizkih vrtljajih, pod 2.000 v minuti in dovolj moči, da boste v sedežu začutili pospeševanje avtomobila. Za povsem športno vožnjo bi moral biti drugačen menjalnik. V našem primeru je bil ta ročni šeststopenjski, ki ima nekoliko daljša prestavna razmerja, prav to pa se najbolj občuti pri porabi. Ta je bila pri kombinirani vožnji v povprečju sedem litrov na sto prevoženih kilometrov, pri mestni vožnji pa še dober liter več.

Nemška kakovost že pregovorno ni poceni. Še posebej, če k vsemu povedanemu naštejemo še vso varnostno opremo, ki jo premore altea z letnico 2009 in opremo style. Cena osnovnega modela je 19.370, z dodatki, ki jih je premogel testnik (čustveno rdeča barva, dodatno zatemnjena zadaj stekla in radio s funkcijo bluetooth ter mp3 predvajalnikom) pa ta poskoči na 20.162 evra.

Podatki o vozilu: Seat altea style 1.4 TSI
Motor: 1.390 cm3
Vrsta:  vrstni štirivaljni bencinski
Moč: 92 kW (125 KM)/5.000 vrtljajih na minuto
Navor: 200 Nm/ pri 1.500 - 4.000 vrtljajih na minuto
Poraba: 7,1 litra/100 km (mešani cikel), 8,8 (mestna vožnja)
Zmogljivosti: 194 km/h, 10,3 sekunde od 0-100 km/h
Mere (DxŠxV) (v mm): 4.325 x 1.768 x 1.568, medosna razdalja 2.578, prtljažnik (v litrih): 409
Cena: 19.370/20.162 EUR

Komentarjev 0
Napišite prvi komentar!

Za komentiranje je potrebna prijava/registracija. Če nimate uporabniškega računa, izberite enega od ponujenih načinov in se registrirajte v nekaj hitrih korakih.