Medtem ko del mariborske javnosti vznemirja vnovičen zagon merjenja hitrosti s stacionarnimi radarji, česar kot eno redkih večjih mest v Sloveniji doslej še niso izvajali, pa je v Ljubljani precej negodovanja prinesla sprememba hitrosti s 50 na 40 km/h na enem bolj obremenjenih odsekov prestolnice.
Konec aprila so pri Mestni občini Ljubljana (MOL) spremenili hitrostno omejitev na Dunajski cesti v Črnučah, hkrati pa tam postavili merilnik hitrosti. Ta je imel takoj ogromno dela!
Samo med 22. 4. do 11. 5. je radar na lokaciji izmeril kar 3.339 prekoračitev hitrosti.
"Ugotavljamo, da na omenjeni lokaciji v primerjavi s preteklimi obdobji prihaja do večjega števila prekoračitev hitrosti. Želimo si, da bi vozniki čimprej pričeli upoštevati spremenjeno signalizacijo in tako prispevali k večji varnosti v prometu," so nam podatke razložili na MOL.
Ob tem v njihovem oddelku za gospodarsko dejavnost in promet dodajajo, da je bilo znižanje hitrosti na 40 km/h sprejeto v sodelovanju z lokalnim prebivalstvom in na podlagi celostne prometne strategije v MOL. "Opravljena je bila anketa, v kateri je predlog podprla večina anketiranih prebivalcev Črnuč. Prav tako smo na MOL prejeli pobudo, ki jo podpisalo skoraj 700 občanov. Njen pobudnik je bil kolesarski župan Matej Praprotnik, ki je peticijo na sestanku predstavil županu Zoranu Jankoviću. Ukrep smo podprli in pristopili k načrtovanju ureditve, rešitev pa je bila javnosti predstavljena na novinarskih konferencah in prek drugih komunikacijskih kanalov MOL."
Kot še navajajo v občini, so glavni razlogi za podporo novi ureditvi povečanje prometne varnosti za pešce in kolesarje. "Na zahodnem delu odseka med Štajersko cesto in mostom čez Savo je pločnik ozek, kolesarji pa so vodeni na vozišče. Število ranljivejših udeležencev v cestnem prometu je v Črnučah veliko in nižja hitrost motornih vozil lahko vpliva na izboljšanje varnosti v prometu."
Mnogi nezadovoljni
Vsi pa z novo ureditvijo niso zadovoljni, pojavila se je še ena peticija, ki je zahtevala vrnitev največje dovoljene hitrosti na prejšnjo raven. "Nerazumno se zdi, da se podpisniki druge peticije tako krčevito upirajo znižanju omejitve hitrosti za 10 km/h, pri čemer je znano, da nižje hitrosti prispevajo k varnosti v prometu," komentirajo na občini.
"Zavedati se moramo, da se lahko pot ustavljanja pri hitrosti vožnje že samo 10 km/h nad omejitvijo (50 km/h) podaljša kar za 12 m, kar pa je lahko v naselju usodno. Zato je za doseganje večje varnosti v cestnem prometu pomembno, da v naseljih in na regionalnih cestah znižamo povprečno hitrost. Z znižanjem povprečne hitrosti za samo 1 km/h bi se število prometnih nesreč v naseljih zmanjšalo za 4 odstotke, zunaj njih pa za 2 odstotka. Verjetnost smrti pešca ob trku pri hitrosti 50 km/h kar 85-odstotna, pri hitrosti 30 km/h pa se verjetnost, da bo pešec zaradi trka umrl, zmanjša na manj kot 10 odstotkov."
Ob tem pri MOL opominjajo, da ostajajo zavezani Resoluciji o nacionalnem programu varnosti cestnega prometa za obdobje od 2023 do 2030, ki je tudi podlaga pri izdelavi nove Celostne prometne strategije MOL 2025–2032.
Te sicer kljub prvotnim obljubam, da bo v mestnem svetu potrjena že do letošnje spomladi, MOL še nima.
Jankovič in njegov tošl. Ljubljančani še naprej ga volte, pa bo še kakšen radar več
Nesrečo povzročajo previsoke hitrosti in premajhna varnostna razdalja, potem še alkohol in še kaj. Če bi striktno kontrolirali, kdo vozi več kot 50 in to kaznovali, ne bi bilo potrebe po zmanjševanju hitrosti. Kaj bodo storili sedaj, ko bodo vozniki… ...prikaži več še vedno vozili več kot 40 km/h ? Bo naslednji ukrep znižanje na 30 ? Pa potem na 20 ??? Pa potem gremo peš ??? Kontrola, gospodje, pa kaznovanje, pa bo problem rešen.
Če se tračnice na železnici krivijo, se verjetno tudi asfalt na cestah- ulicah v LJ podaja, poglej nakupovalni center na Rudniku. Kakšna omejitev 40 , še 5 km/h ne moreš peljat.