Avto
66 ogledov

Novi volvo XC60 bo sam v kritičnem trenutku zasukal volan

Volvo XC 60
1/6
Volvo
Pri Volvu so že pred leti predstavili strategijo nič mrtvih in težje poškodovanih v svojih vozilih do leta 2020. Ta načrt udejanjajo na več načinov, predvsem pa s predstavitvami novih sistemov za pomoč vozniku, ki vse bolj predvidevajo kritične položaje na cesti in tudi že preprečujejo nesreče. Z novim XC60 so storili še korak naprej k popolnoma avtonomni vožnji.

Pri Volvo car bodo na avtomobilskem salonu v Ženevi predstavili naslednjo generacijo svojega kompaktnega športnega terenca XC60. Posebno pozornost privlačijo tri napredne asistenčne funkcije, s pomočjo katerih bo tehnologija voznika in potnike v vozilu izvlekla iz morebitnih težav.

Avtomatizacija v kritičnih situacijah

Nove funkcije so zasnovane tako, da bodo vozniku omogočale avtomatsko asistenco pri nadzoru vozila, ko bo to potrebno. Na ta način mu bodo pomagale pri izogibanju potencialnim nevarnostim. "Že več let se intenzivno ukvarjamo s sistemi, ki pomagajo pri preprečevanju nesreč. In zelo dobro vemo, kako učinkoviti so. Samo na Švedskem smo tudi po zaslugi našega sistema samodejnega zaviranja, ki preprečuje nalete o zadaj, priča 45-odstotnemu zmanjšanju tovrstnih nesreč. Z novim XC60 pa bomo naredili še dodaten korak v smeri izogibanja nesrečam. Tokrat delujemo v smeri, da bo znal avtomobil sam obrniti volan stran od morebitnega trka," pravi Malin Ekholm, direktor Volvovega varnostnega centra.

Avto sam poseže v krmiljenje

Sistemu City Safety so dodali pomoč pri krmiljenju, ki se aktivira, takrat ko sistem samodejnega zaviranja ni dovolj za izognitev morebitnemu trku. V takšnem primeru bo sistem sam obrnil volan in se izognil oviri, ki se je nenadoma pojavila pred njim. City Safety pomaga pri izogibanju trkom z drugimi vozili, pešci, kolesarji in večjimi živalmi. Asistenca pri usmerjanju pa je aktivna pri hitrostih med 50 in 100 km/h. Volvo je dodal tudi takoimenovani sistem "Oncoming Lane Mitigation", ki vozniku pomaga pri izogibanju trku z vozilom v sosednjem voznem pasu.

Številne nove posodobitve

Sistem opozarja voznika, ki je neželeno zašel s svojega voznega pasu. V takšnem primeru mu ponudi asistenco pri krmiljenju, ki ga vodi nazaj na sredino voznega pasu in tako zagotovi prostor vozilu, ki vozi po sosednjem voznem pasu. Ta sistem je aktiven pri hitrostih med 60 in 140 km/h. 
 
"Vse tri funkcije pomenijo tudi pomemben korak v smeri avtonomne vožnje," dodaja Malin Ekholm. 
 
Nadgrajen je tudi Volvov sistem za zaznavanje mrtvega kota BLIS  (Blind Spot Information System). Tudi pri tem sistemu po novem namreč deluje asistenca pri usmerjanju, ki voznika odpelje nazaj na sredino svojega voznega pasu in ga izvleče iz nevarnega območja. 
 

Komentarjev 0
Napišite prvi komentar!

Za komentiranje je potrebna prijava/registracija. Če nimate uporabniškega računa, izberite enega od ponujenih načinov in se registrirajte v nekaj hitrih korakih.