Avto
33 ogledov

Orjaški tovornjaki kmalu na vaši cesti

Tovornjak Youtube
Na cestah lokalnega tipa bodo po novem lahko vozili tudi tovornjaki s skupno dolžino vse do 22 metrov, ki doslej izven avtocest in glavnih cest niso smeli zaviti. Na ministrstvu mirijo, da novost ne bo vplivala na pretočnost prometa.

Predlog sprememb Pravilnika prinaša med ostalimi tudi določbo, "s katero bi bila lahko dovoljena vožnja skupine vozil, posebej prirejenih za prevoz vozil dolžine 22 metrov, tudi po regionalnih in občinskih cestah, v kolikor bi bilo to urejeno s prometno ureditvijo," pojasnjujejo na ministrstvu za infrastrukturo.

Kot dodajajo, na nujnost sprememb vpliva večja prodaja vozil, "ki jih je potrebno dostaviti na prodajna mesta. Po prejšnji določbi pravilnika to ni bilo možno, saj je bil dovoljen prevoz teh vozil zgolj po avtocestah, hitrih cestah in glavnih cestah, medtem ko so marsikje prodajna mesta ob regionalnih ali občinskih cestah."

Za prevoz vozil namreč prevozniki uporabljajo poseben tip tovornjakov s priklopniki, ki lahko po pravilih EU dosegajo skupno dolžino 22 metrov, kar je 3,25 metra od dolžine, ki je določena za klasični tovornjak s priklopnikom (18,75 metra). A dosedanji pravilnik je gibanje teh dolgih vozil omejeval zgolj na avtoceste, hitre ceste in glavne ceste, medtem ko bi po novih pravilih lahko vozili tudi po praviloma ožjih regionalnih in občinskih cestah. 

Na ministrstvu, kjer so pravilnik usklajevali tudi z občinami, pojasnjujejo, da je strah voznikov ostalih vozil o mastodontih na ozkih cestah odveč, saj da bo moral upravljalec posamezne ceste vnaprej odobriti in označiti na podlagi varnostnega in tehničnega vidika. Ti odseki bodo morali biti tudi ustrezno opremljeni s prometno signalizacijo. "Predlog pravilnika je kompromis, ki je pripravljen na podlagi vseh prispelih pripomb in dopolnitev," dodajajo na ministrstvu.

"Z obzirom na to, da bo vožnja dolgih priklopnikov na občinskih cestah brez posebnega 
dovoljenja prepovedana tudi v prihodnje, Skupnost občin Slovenije predlogu sprememb 
pravilnika ne nasprotuje," je za zurnal24.si pojasnila generalna sekretarka združenja Jasmina Vidmar.

Slovenija prehiteva Zahod

Jože Makše iz družbe Makše transporti novost v pravilniku pozdravlja. Kot pravi, imajo v njihovem podjetju vse tovornjake takšne, pri katerih je mogoče prikolico raztegniti do skupne dolžine 22 metrov. Kot dodaja Makše, v Sloveniji sicer večjih problemov zaradi dosedanje ureditve niso imeli zaradi lokacij, na katere največkrat dostavljajo vozila, težje pa je na cestah po Avstriji, Nemčiji in Franciji, tudi zaradi striktnih policijskih kontrol. Zato upa, da bodo novost po vzoru Slovenije čimprej prevzeli tudi v teh državah.

Komentarjev 8
  • mph 16:28 27.marec 2015.

    Ah, vidim, da danes nek bolnik kar vsem tala minuse, pa sem že mislil, da ima kaj prav proti meni. :-) Včasih si nakopljem minus tudi, če samo napišem, da je lepo vreme zunaj, ko je res lepo. :-)

  • Nevtrino 14:35 27.marec 2015.

    Če še ne veste - oblast želijo prevzeti beštije!

  • sasquatch 13:30 27.marec 2015.

    ostale ceste so že uničene zaradi (tujih) tovornjakov, ki se vsak dan valijo skozi državo in zaradi države, ki cest dejansko sploh ne vzdržuje, sedaj je treba uničit še lokalne. najboljša cvetka v tem pa je ta, da se nekdo ...prikaži več na podlagi te pogruntavščine počuti sposobno in napredno. in ja... evropa tem neumnostim, katere je sposoben proizvesti samo koruptiven in podkupljen slovenski um, prav gotovo ne bo sledila.