Avto
16864 ogledov

Pok v evropski avtomobilski industriji

Mazda MX-30, električni avto, polnilni kabel Anže Petkovšek
Nekaj dni po odločitvi Evropskega parlamenta, da leta 2035 postopno opusti motorje z notranjim zgorevanjem, drugi največji evropski avtomobilski koncern Stellantis napoveduje, da bo zapustil Evropsko združenje proizvajalcev avtomobilov ACEA.

Odločitev sledi nedavni odločitvi Evropskega parlamenta o postopnem opuščanju tehnologije motorjev z notranjim zgorevanjem leta 2035. ACEA je to odločitev močno kritizirala. Pod pritiskom je tudi združenju nemške avtomobilske industrije (VDA).
V Stellantisu so naznanili, da bo skupina zaradi tega zapustila evropsko združenje lobistov, piše Automobilwoche.

Stellantis, FCA, PSA Šef velikana Avto Šef velikana: Zato bodo avtomobili cenejši

"Verjamemo, da bosta odprt dialog in bolj neposredna interakcija z državljani ter drugimi deležniki pripeljala do (političnih) odločitev na bolj informirani podlagi," je dejal prvi mož Stellantisa Carlos Tavares in tako pojasnil svojo odločitev, da zaloputne vrata združenju ACEA. Tiskovni predstavnik podjetja je pozneje zavrnil domnevo, da se je Tavares odločil za odhod zaradi stališča ACEA v zvezi z odločitvijo Evropskega parlamenta: "Ni povezave z odločitvijo Evropskega parlamenta prejšnji teden."

MOON električna polnilnica Planica | Avtor: Saša Despot Saša Despot

Opel mokka-e Opel še enkrat Avto Opel še enkrat: Od leta 2028 le še na elektriko

Tiskovni predstavnik Opla, ki je del koncerna Stellantis, je za Automobilwoche povedal: "Opel ne namerava zapustiti VDA." Vodja združenja VDA Hildegard Müller že vse od zadnjega avtomobilskega salona IAA v Münchnu preteklo jesen išče širši socialni dialog. Toda tudi ona meni, da je urnik EU pretesen za prehod na e-mobilnost.

Tavares želi imeti "360-stopinjsko razpravo"

Desetletja so bile posamezne blagovne znamke koncerna Stellantis in prej tudi PSA ter FCA članice združenja. Sedanji izvršni direktor Stellantisa Carlos Tavares je bil od leta 2018 do 2019 predsednik združenja, ki ga, kot predsednik trenutno vodi šef BMW Oliver Zipse. Združenje, ki je bilo ustanovljeno pred 30 leti in ima trenutno včlanjenih 16 velikih podjetij, bo ob izstopu skupine Stellantis izgubilo enega najbolj pomembnih članov tudi s stališča financ. ACEA je na zahtevo nemškega spletnega portala Automobilwoche izjavila, da bo Stellantis konec leta zapustil združenje.

avto izpuh Avto Uradno: EU bo prepovedala prodajo vozil na bencin in dizel

Stellantis je že lansko pomlad napovedal, da bo skupina od leta 2030 v Evropi prodajala le električna vozila. Prvi naj bi to storil Opel že leta 2028.

Carlos Tavares | Avtor: Profimedia Profimedia

Namesto članstva v ACEA želi zdaj Stellantis ustanoviti odprt forum za razpravo, imenovan "Forum svobode mobilnosti". Po njihovem mnenju bi morali vsako leto na odprti platformi sodelovati vsi, ki se ukvarjajo s temo mobilnosti v Evropi. Razpravljali bi o smiselnih, učinkovitih in družbeno sprejetih oblikah mobilnosti. Gre za "360-stopinjski" pogled na vse težave z mobilnostjo. Ta dogodek naj bi bil prvič na programu v začetku leta 2023.

parkirišče Avto AMZS: Ne smejo vsi stroški pasti na lastnike vozil

Tiskovni predstavnik Stellantisa je poudaril, da forum ni "alternativna interesna skupina", ampak odprt forum za razpravo.
"Okoljski izzivi, ki so pred nami, poleg hitro spreminjajočih se pogojev našega poslovanja, zahtevajo učinkovit, globalen in vključujoč 360-stopinjski pristop, v katerem lahko sodelujejo vsi, ki želijo, da bi ustvarili trajnostno mobilnost," je še pojasnil Tavares.

Komentarjev 3
  • jakec1575 21:33 15.junij 2022.

    Zoom je naredil za okolje vec kot vsi elektricni avtomobili. To je pokazala studija.

  • Avatar karjola
    karjola 15:53 15.junij 2022.

    Dokler bojo amerikanci šponali s svojimi V8 motorji in kitajci s svojimi toplarnami vse skupaj nima smisla.

  • Pišmevuh 15:38 15.junij 2022.

    Evropa je pokazala svojo uspešnost v kvazikorona krizi in stotih dneh vojne v pošteni Ukrajini. Južna Koreja in Kitajska bosta proizvajalki avtimobilov, švabi pa bojo delali nadure za cenene sklope.