Avto
57 ogledov

Prva vožnja: Prenovljeni peugeot 208

Peugeot 208
1/22
Saša Despot
Kljub temu, da je na trgu že tri leta, Peugeotovi zunanji in notranji oblikovalci ob prenovi zaradi modernega in šik videza, niso imeli veliko dela. Tehnično je izboljšan, novi motorji z izboljšano gospodarnostjo stavijo na najnovejšo dizelsko in bencinsko tehnologijo, s personalizacijo želi še bolj splesti vez z voznikom.

Kako pomemben model je 208 za Peugeot pove podatek, da je nižji tržni razred s skoraj 30 odstotkov registriranih novih vozil drugi največji po številu prodanih primerkov na evropskem trgu. Francozi so jih od lansiranja prodali že skoraj milijon.

Kaj si želijo vozniki v tem segmentu? Atraktiven, moderen, tehnološko dovršen in dobro vodljiv avtomobil. 208 po prenovi ponuja dobro kombinacijo vsega naštetega.

Glavna novost močna grafična podoba

Šik videz so nadgradili z modernimi detajli, ki ustvarjajo bolj dinamičen videz. To so dosegli s posegi v prednji odbijač, ki je oblikovan bolj ostro. Širšega ga naredi okrasna maska z kromirano debelo obrobo. Novi so dvobarvni žarometi z masko v črni barvi in kromu, nov je LED svetlobni podpis. Prenovljeni prednji žarometi so serijsko na voljo od drugega nivoja opreme dalje. Od tretjega nivoja opreme dalje so odslej serijsko na voljo kromani pokrovi vzvratnih ogledal. Novost na zadku so led luči z grafiko mačjih krempljev s 3D učinkom, ki je zaščitni Peugeotov znak.

Igra s svetlobo

V potovalni kabini so novosti po večini tehnološke, oblikovno pa so se notranji arhitekti osredotočili na kakovostnejše materiale in detajle, kot so okrasna in na otip mehka letev armaturne plošče z grafičnimi dekorativnimi dodatki, ki je pri vseh nivojih opreme prevlečena s toplotno oblikovanim materialom in ustvari bolj kakovosten videz. Prijetnejši je nov svetlobni ambient. Bela barva osvetlitve ozadja je uporabljena tako za instrumentno ploščo in njene kazalce, kot tudi za vsa upravljalna stikala, na stropu je led lučka in modri svetlobni vodniki panoramske strehe.

Peugeot 208 | Avtor: Saša Despot Saša Despot

Pri nizkih hitrostih zna zavirati sam

Vozniku je po novem v pomoč kamera na zadku, ki na osrednjem zaslonu prikazuje sliko za pomoč pri vzvratni vožnji in parkiranju in aktivni sistem pomoči pri parkiranju. Pomembna varnostna novost je tehnologija Active City Brake (samodejno zaviranje v mestu ob nevarnosti naleta). Vozilo s pomočjo laserja kratkega dosega zaznava ovire pred vozilom. V primeru, da predvidi trčenje, pri hitrostih od 5 do 30 km/h samodejno zavira in ustavi vozilo, pri višjih hitrostih pa zavira in s tem ublaži posledice morebitnega trka. AEB je eden pomembnejših varnostnih pripomočkov, ki mu posebno pozornost posveča tudi neodvisna organizacija Euro NCAP, ki ocenjuje varnost vozil. Omenjen sistem je pogoj za pridobitev najvišje ocene na testih trčenj. Active City Break je serijski od drugega nivoja opreme dalje, na listi doplačil pa stane 382 evrov.

Emisijsko učinkoviti bencinski in dizelski motorji

Prehod na Euro6 standarde so pri Peugeotu vzeli resno in v kombinaciji s peugeotom 208 ponudili številčno zasedbo zadnje generacije bencinskih in dizelski motorjev koncerna PSA. Na dizelski strani so na izbiro trije agregati s tehnologijo BlueHDi in prostornino 1,6-litra. Pogonska motorja z 55 kilovatov moči (75 KM) in 73 kilovatov moči (100 KM) moč na cesto prenašata s pomočjo petstopenjskega ročnega menjalnika, motor z 88 kilovatov moči (120 KM) ima šeststopenjski ročni menjalnik. Razen osnovne izvedenke sta zmogljivejša agregata opremljena s tehnologijo Stop / Start z ojačanim zaganjalnikom. Emisije CO2 so od 87 do 94 gramov na prevoženi kilometer, s čimer postavljajo izziv konkurentom.

Peugeot 208 | Avtor: Saša Despot Saša Despot


Pri Peugeotu večji poudarek namenjajo trem trivaljnim bencinskim motorjem s tehnologijo PureTech in prostornino 1,2-litra z močjo 50 kilovatov (68 KM), 60 kilovatov (82 KM) in 81 kilovatov (110 KM). Vsi sodelujejo s petstopenjskimi ročnimi menjalniki, srednji agragat, ki naj bi bil prva izbira med Slovenci, lahko moč na cesto prenaša s pomočjo šeststopenjskega samodjenega menjalnika. Različica s 60 kilovati moči in ročnim petstopenjskim menjalnikom na kilometer poti v zrak izpusti 99 gramov CO2. Češnja na vrhu torte je štirivaljni THP turbobencinski agregat s prostornino 1,6 litra in z močjo 153 kilovatov (208 KM), rezerviran za športno različico GTi.

Od 10.691 evrov dalje

V ponudbi so trije paketi opreme, zaenkrat pa ne tudi bolj prestižnejši paket GT line. Osnovno opremljeni trivratni model z osnovnim bencinskim agregatom stane 10.691 evrov, v petrvratni različici 300 evrov več, trivratnik z osnovnim dizelskim motorjem stane 12.974 evrov, s petimi vrati 13.279 evrov. Za športno različico 208 Gti je treba odšteti vsaj 21.562 evrov.

Komentarjev 0
Napišite prvi komentar!

Za komentiranje je potrebna prijava/registracija. Če nimate uporabniškega računa, izberite enega od ponujenih načinov in se registrirajte v nekaj hitrih korakih.