Avto > Testi
546 ogledov

Mali križanec peugeot 2008 prestal družinski preizkus

Peugeot 2008
1/29
Saša Despot
Mestni križanci še niso izgubili zagona. Če so v začetku znamke ponujale večje modele, na osnovi srednjega razreda vozil, so danes zelo popularni mali križanci, ki so poskrbeli, da je delež klasičnih vozil B avtomobilskega segmenta manjši.

Kje je prednost malih mestnih križancev? To sem se vprašal tudi sam, ko sem na test zapeljal tipičnega predstavnika, peugeota 2008. Vemo, da po njem posegajo tudi starejši, ki radi sedijo višje in imajo zaradi tega boljšo preglednost naprej in v stran, saj so tudi steklene površine večje, kot pri modelu 208, s katerim si deli osnove.

Postavil sem si nekaj vprašanj

Toda kaj je tisto, kar bi lahko prepričalo mlado družino, da ne poseže po večjem enoprostorcu ali karavanu? Je avtomobil dovolj velik, da vanj natovorimo vse, kar potrebujemo družina z enim ali dvema otrokoma, saj se pogosto zdi, da moramo vedno in povsod, pa čeprav na kosilo k starim staršem, tovoriti toliko krame, kot za na dopust? Je pri vsej tej obremenitvi dovolj zmogljiv pogonski motor?

To, kar je všeč starejšim, višja oddaljenost od tal in lažje vstopanje v sedeže, je všeč tudi meni. Z družinskega vidika se mi zdi pomemben način odpiranja vrat. 2008 sicer zadaj nima priročnih drsnih vrat, a se ta odpirajo zelo na široko, posedanje otroka v otroške sedeže pa ni težavno. Še bolj pomembno se mi zdi, da ni naporno vstavljanje in pritrjevanje otroških sedežev in jahačev na zadnjo klop. To se naredi zelo hitro in enostavno. Starši z dvema voziloma morajo mnogokrat prestavljati avtosedeže iz enega avtomobila v drugega. Takrat so tudi take, uporabne malenkosti, pomembne, še posebej če imamo avto pri hiši več let.

Kompromisi so redki

Je avtomobil dovolj prostoren za dva odrasla in dva otroka? Je. Sicer se pojavljajo situacije, recimo pot na dopust, ko je treba sprejemati kompromise, a je razlika v privarčevanemu denarju ob nakupu in vzdrževanju manjšega avtomobila tako velika, da si lahko na ta račun poleti privoščite dopust na morju, pozimi pa se odpeljete na smuko.

Voznikov sedež in volan sta zelo dobro prilagodljiva. Optimalnega položaja za volanom ni težko najti, saj je volan prilagodljiv po višini in globini, zelo prilagodljiva sta tudi oba sedeža spredaj. Zadaj je dovolj prostora za dva otroška sedeža, na sredino se lahko zasilno namesti tudi mamica, a ji ne bo udobno. Za udobno vožnjo na daljši izlet bo morala sedeti spredaj. Zanimiva rešitev je izbočena streha, zaradi katere so oblikovalci zagotovili nekaj dodatnih centimetrov za glavo na zadnji klopi, ki se v praksi poznajo.



Po vzoru na družinske enoprostorce sem pogrešal mizice nameščene na hrbtno stran prednjih sedežev, drugače pa je velikih odlagališč dovolj, predvsem v vratih. Uporaben je velik predal na sredinskem grebenu med prednjima sedežema, predal pred sopotnikom spredaj je hlajen, kar znajo starši ceniti. Namesto očem všečne velike ročne zavore bi si raje želel dodatna odlagališča, za večje plastenke, za lončke je mesto pred ročno zavoro.

Boljši kot pri konkurenci so materiali, tako na pogled kot otip. Končna obdelava je lahko marsikateremu konkurentu za zgled.

Kako spraviš slona v avto?

Prtljažnik je ena prvih stvari, ki jih pogledajo mladi mame in očetje pri nakupu. Na prvi pogled se 360-litrski prtljažnik ne zdi velik. Je hitro premajhen, ko se odpravljamo na dopust, a za tiste dve poti na leto si velja izposoditi strešni kovček, sani 2008 že tako ima na strehi, izposoja kovčka za deset dni izpostoje stane manj kot 40 evrov! Na račun nakupa za „konfekcijsko številko“ manjšega avtomobila lahko namesto, da bi kupili večjega enoprostorca ali karavana privarčujete nekaj tisočakov, ki ostanejo v družinskem proračunu. Peugeot solidno opremljen model 2008 z opremo active in 1,2-litrskim motorjem Euro6, ki vključuje kovinsko barvo, avtomatsko klimatsko napravo in parkirnimi senzorje zadaj, nudi za 13.670 evrov (ponudba velja ob nakupu s Peugeot financiranjem).



Da pogosto kupujemo prevelike avtomobile, me je dodatno prepričal prtljažnik. Presenetilo me je, kaj vse sem naložil v malega križanca – dva otroška sedeža, večji voziček za dojenčka, ki ga tako ali tako uporabljamo le prvo leto, ali še manj, ko ga zamenjamo z manjšim zložljivim vozičkom, ki je tudi našel prostor v prtljažniku. Pa še vedno je ostalo dovolj prostora za kramo, ki jo vsak dan tovorimo s seboj, na primer na obisk k babicam, v vrtec, šolo …

Glede na to, da gre za križanca, nakladalno dno ni (pre)visoko, hkrati je ravno, ko zložimo sedeže v drugi vrsti (1/3, 2/3), kar olajša nalaganje in prevoz večjih stvari. Tudi nad dodatno opremo prtljažnega dela (osvetlitev, mrežice, kljukice), nimam pripomb. Še bolje bi bilo, če bi bila zadnja klop vzdolžno pomična in bi lahko na ta način prtljažnik še nekoliko povečali.

Motor poskočen in varčen, tudi na avtocesti

Na izbiro je široka paleta bencinskih in dizelskih pogonskih agregatov. V testnem vozilu se je vrtel 1,6-litrski turbodizelski agregat, ki ponuja najboljše razmerje med porabo goriva in vozno dinamiko, hkrati pa je zelo kultiviran in tih motor. Če je to prvi in edini avtomobil pri hiši, je pogonski agregat moje priporočilo.

Najvišjo moč, 88 kilovatov (120 KM), razvije pri 3.500 vrtljajih v minuti, a je bolj pomembno, da je radodaren z navorom, in to v nizkih vrtljajih. Vseh 300 Nm je dosegljivih že pri 1.750 vrtljajih, kar se izraža v solidnih pospeških. Motor je zelo poskočen, pospeševanje pa je zvezno, kar pomeni, da je „zraka v pljučih“ vedno dovolj. Za bolj dinamično vožnjo ga je treba je sicer držati v višjih vrtljajih, takrat je tudi bolj glasen. Predvsem zaradi dolgih prestavnih razmerij zgledno natančnega ročnega menjalnika, predvsem šeste prestave, omogoča udobno vožnjo tudi na avtocesti.



Najboljša plat pogonskega agregata je poraba. V povprečju je v mešanem režimu vožnje, ko je bil polno natovorjen z dvema otrokoma, vozički in drugim, potovalni računalnik pokazal porabo 5,6 litra plinskega olja na 100 prevoženih kilometrov. V mestih vzorno deluje sistem ugašanja in zaganjanja motorja Stop & Start, ki je nemoteč. Motor ugasne že, ko se približujemo semaforju.

Moj zaključek je, da pogosto kupimo prevelik avtomobil. Priporočam, da ob izbiri avtomobila s seboj prinesete tisto, kar potrebujete voziti s seboj vsak dan in preizkusite velikost prtljažnika. Zagotovo se bo marsikdo zamislil, ali potrebuje večji avtomobil.

 
Komentarjev 3
  • mymind 15:10 01.junij 2015.

    Če imaš Peugeota vzameš s seboj kartico in družino pelješ na kosilo :) Nekateri pa vozijo s seboj pol "špajze".

  • francl12 11:36 31.maj 2015.

    Včasih je bil fičo primeren tudi za takoimenovane nedeljske izlete, sedaj pa je posameznikom in njihovim pamžem premajhen tudi 100% večji avtomobil!!! Pa saj ni treba da s sabo tovoriš pol stanovanja krame!!!

  • 4krogci 10:20 31.maj 2015.

    Vi to resno da je primeren za nedelski izlet?? Še za 2 otroka v vrtec spravit nebi imel dost prostora, kaj šele na izlet, na katerega nemores vzet samo 2 vozička enga konjička in eno vedro! Kam das pa hrano,placo,oblačila,...??