Avto
3 ogledov

Rdeča legenda ferrari 125 S

Enzo Ferrari je svoje sanje uresničil z modelom 125 S. Žurnal24 main
Nekega jutra leta 1947 so prebivalci mirnega mesteca Maranella v severni Italiji ukvarjali z običajnimi stvarmi. Naenkrat se je iz daljave zaslišal čuden zvok. Zvok je bil vedno glasnejši in tudi starejše generacije prebivalcev so vedele, da se v mestu dogaja nekaj novega.

Prodoren zvok je svoj vrhunec doživel, ko je mimo izbuljenih oči domačinov švignil rdeči avtomobil, za volanom katerega je sedel njihov sosed Enzo Ferrari. Uganka je bila razrešena, rodila se je legenda. To je bila prva testna vožnja ferrarija, modela tipo 125 S, opravil pa jo je sam Enzo. Po povratku v tovarno Enzo ni mogel skriti nasmeha z obraza. Uresničile so se mu življenjske sanje.

Ko so Enzovo tovarno "Auto Avio Construzioni" po bombardiranju zavezniških sil v drugi svetovni vojni obnovili, je v Maranellu končno spet stekla proizvodnja in nadaljevanje Ferrarijeve vizije. Istočasno se je iztekla pogodba z Alfo Romeo, ki je Enzu prepovedovala koriščenje svojega priimka na avtomobilih.



Ob velikem dogodku, kreiranju prvega ferrarija, je Enzo pripeljal najboljšega strokovnjaka, ki je uresničil Enzovo zamisel, ki se mu je po glavi motala že vse od najstniških let - 12 cilindrični motor. V tistem času 12 cilindrični motor ni bil običajen. Evolucija motorjev je takrat dohitela šestcilindrske motorje, če izvzamemo ameriške V12 agregate, ki so se nagibali k večji delovni prostornini.

Enzo je vseeno imel vizijo, ki je, to se potrjuje še dandanes, bila uresničena, italijanski tovarni pa doprinesla k slavi po vsem svetu. V Maranello je prišel genialni Gioachino Colombo. Mladi in nadobudni Colombo je Enza prepričal s svojim znanjem. Zaposlen je bil v Alfi, ki ga je v svojo ekipo sprejela po zmagi na nacionalnem tekmovanju, kjer je predstavil projekt t. i. superchargerja.

V majhni tovarni je začel delati na "projektu V12." Colombo je dal vse od sebe in navdušil Enza Ferrarija. Motor prostornine 1.497 ccm, je iztisnil najvišjo moč, točno 73 kW/100 KM pri 7.000 vrt./mi. Za glavo in blok motorja je uporabil lahko litino, motor pa je v avtomobil vstavil vzdolžno spredaj. Menjalnik je bil petstopenjski, pogon pa na zadnji kolesi.



Po končanem delu se je Enzo povezal z znanim italijanskim podjetjem, ki je izdelovalo karoserije "Touring". Naredili so aluminijasto karoserijo in tako je nastal avtomobil, ki se je zapisal med legende.

Na športno promocijo prvega ferrarija se ni čakalo dolgo. Po dveh mesecih sta dva ferrarija 125 S drvela okoli Piacenze. Zakaj številka 125? Številka v imenu predstavlja prostornino enega cilindra, kar pomnoženo z 12 predstavlja skupno prostornino motorja.

Ferrari je obdržal edinstveni način poimenovanja svojih modelov. 125-ici so sledili modeli 159, 125 F1, 166... danes pa občudujemo modeno, spiderja, maranello in 456 S, z nestrpnostjo pa pričakujemo poslastico - benvenuti F60!

Komentarjev 1
Napišite prvi komentar!

Za komentiranje je potrebna prijava/registracija. Če nimate uporabniškega računa, izberite enega od ponujenih načinov in se registrirajte v nekaj hitrih korakih.