Avto
12 ogledov

Receptu dodan ščepec ekologije

mazda3
1/45
Žurnal24 main
Mazda3 je poleg pridevnikov, kot sta športna in udobna, dobila še dodatek ekološka. Do neke mere.

Druga generacija mazde 3 je na trgu že skorajda leto dni, in čeprav v C-segmentu ne sili v ospredje po prodajnih rezultatih, opozarja nase predvsem s športnostjo in kakovostjo izdelave. Z i-stop sistemom želijo pri Mazdi viden korak naprej storiti še pri ekologiji.

Stegnili smo roke po volanu mazde3 z dvolitrskim motorjem in bogatim opremskim paketom TX plus ter omenjenim sistemom za simultano ugašanje in prižiganje motorja, ki je za zdaj na voljo le pri 2,0 različici. Tovarna obljublja, da naj bi i-stop porabo znižal celo do 1,1 litra na 100 km. No, glede tega smo malce skeptični.

Ovinki, kje ste?
Motor sicer ponuja več kot konkretnih 111 kW moči, za živahnost katerih pa se je treba potruditi s krepkejšim pritiskom na plin. Takrat postane avtomobil presneto hiter, v ospredje pa pride zelo dobra kombinacija s podvozjem, ki s svojo trdoto in zanesljivostjo več kot prepriča tako v vožnji prek dolgih avtocestnih neravnin kot med ovinki podeželske ceste. Volanski obroč je pretanek, vendar je odziven in dobro prenaša informacije s terena, za stik s katerim skrbijo pnevmatike dimenzij 205/50 R17. Zavore terjajo odločnost.

 | Avtor: Žurnal24 main Žurnal24 main

I-stop sistem v na delovno temperaturo ogretem motorju deluje hitro in nemoteče in gotovo pomaga pri lajšanju žeje. A je ta vseeno kar precej hujša od obljubljenih 6,9 litra na 100 kilometrov in 159 g izpusta CO2 na km, naše meritve so pokazale, da gre pod devet litrov stežka, precej lažje pa do deset in prek. Za še bolj konkreten ekološki preskok bo torej potrebno poseči po "downsizeingu", kjer konkurenti delajo velike korake. Res pa je, da simpatizerji omenjenega motorja porabe ne bodo postavljali na prvo mesto.

Napolnjena z udobjem
Za volanom hvalimo prijetno zmes športnosti in udobja. Pravilen položaj telesa je lahko nastaviti, pogled na velike okrogle merilnike je prijeten, volan je na gosto posejan z raznimi gumbi, prek katerih upravljamo z odličnim Bosejevim audio sistemom, tempomatom, bluetooth telefonsko povezavo in informacijami, ki se kažejo na črno-belem zaslonu pod vetrobranskim steklom. Črno-bela tkanina sedežev prijetno popestri notranjost, sedi se udobno, do določene mere tudi v ovinkih.

Ročica menjalnika je športno kratka, takšni so tudi gibi in prestavna razmerja, začuda tudi med peto in šesto prestavo. V prid porabe in hrupu bi pričakovali večji preskok. Pri pretikanju navzdol se rado zatika.

 | Avtor: Žurnal24 main Žurnal24 main

 

Avtomobil nas je razvajal z obilico opreme – poleg že omenjene zvočne kulise še z dvoobmočno klimatsko napravo, parkirnimi pomagali, samozatemnitvenim vzvratnim ogledalom, ogrevanimi sedeži … Nad standardi konkurence pa sta bila v hladnih jutrih zelo koristni odtajevalnik sprednjega stekla in sistem za opozorilo pred vozili v mrtvem kotu, na katere nas opomnita lučki izza stekel zunanjih ogledal.

Zadaj manko prostora
Mazda3 je na zunaj po našem mnenju eden lepših med konkurenti v "golfovem" razredu, a marsikateremu gleda v hrbet po prostornosti. Če za sprednji par potnikov še gre, pa si začnejo tisti zadaj sorazmerno z njihovo velikostjo hitro gristi v kolena in iskati prostor za gležnje. Tudi prtljažnik je s 300 litri prostornine le povprečen, njegovo uporabnost ob zlaganju zadnjih naslonjal k sreči poveča ravno dno.

20.890 evrov pri zastopniku cenijo testno mazdo3. Po našem mnenju poštena cena, ki terja kakšen kompromis, a zato veliko ponuja na drugih področjih.

 

Podatki o vozilu (mazda3 sport 2.0 TX Plus (i-stop))
Motor: štirivaljni, bencinski, 1999 ccm
Največja moč: 111 kW (151 KM) pri 6.200 vrt./min
Največji navor: 191 Nm pri 4.500 vrt./min
Zmogljivosti: 206 km/h, 9,3 sek od 0 do 100 km/h
Poraba: 9,6 (kombinirano), 159 g CO2/km
Mere (D x Š x V) (v mm): 4490 x 2002 x 1470, medosna r. 2640
Prtljažnik: 300 litrov
Varnost: ***** (EuroNCAP)
Cena: 20.890 evrov

Komentarjev 0
Napišite prvi komentar!

Za komentiranje je potrebna prijava/registracija. Če nimate uporabniškega računa, izberite enega od ponujenih načinov in se registrirajte v nekaj hitrih korakih.