Avto
47 ogledov

Še ne vedo, kako bodo merili vozila

dars cestinski nadzornik Saša Despot
Vinjete. Nadzorniki bodo lahko preverili višino.

Nedoločeno. Kako točno se bo v praksi izvajala vinjetna ureditev, ki od 1. decembra vozilom z več kot 1,3 metra višine nad prvo osjo nalaga dražjo, 220-evrsko vinjeto, se ne sprašujejo le vozniki, ampak tudi na ministrstvu za infrastrukturo in prostor (MzIP) in v Družbi za avtoceste v Republiki Sloveniji (Dars).

Seznam le pripomoček

Na MzIP so nam dejali, da Dars menda pripravlja seznam vozil, ki bodo spadala v novi razred, vendar bo seznam le pripomoček uporabnikom. “To pomeni, da bodo nadzorni organi pri nadzoru nad pravilno uporabo vinjet še vedno lahko preverjali višino vozila z merilnimi pripomočki in ugotavljali, ali je na vozilu ustrezna vinjeta. Zato bo moral vsak voznik preveriti višino vozila nad prvo osjo, saj bo lahko le tako namestil predpisano vinjeto,” so pojasnili.

In kako bo lahko posameznik prepričan, da je pravilno izmeril oziroma da merilna naprava nadzornikov ne bo pokazala drugačnih rezultatov? Na Darsu so dejali, da rešitev še iščejo, in med možnostmi omenili merilne naprave, ki bi bile na avtocestnih postajališčih.

V Italiji nadzorniki pač vedo

Kot so še povedali na Darsu, bodo pregledali in proučili tudi rešitve drugih držav, med drugim Italije, kjer mejo razreda prav tako določa merilo 1,3 metra nad sprednjo osjo.

V italijanski avtocestni družbi so nam razložili, da višino merijo na avtomatiziranih pistah. “Tam, kjer se cestnina pobira ročno, zaposleni vedo, katera vozila so nižja od 1,3 metra,” so dodali.

Z Darsa nam ob tem na vprašanje, s kakšnimi metodami bodo naši avtocestni nadzorniki ocenjevali ustreznost uporabljenih vinjet, niso odgovorili. Dejali so le, da bodo izbrali “možnost, ki se bo izkazala za najboljšo, najnatančnejšo in relativno preprosto, da ne bi vzela preveč časa. Najpomembneje pa je, da bo korektna.”

Rešitev obljubljajo v nekaj tednih in zagotavljajo, da bo javnost pravočasno obveščena.

1,3 metra nič novega

“Takšna klasifikacija vozil ni novost, pri nas se je uporabljala vse do uvedbe vinjet,” so pojasnili na Darsu in dodali, da gre dejansko za vnovično uvedbo cestninskega razreda R2, ki je veljal za gospodarska vozila, kombije. “Takrat sta bila en hyundai in novejši traffic, ki sta presegala višino 1,3 metra in bila uvrščena v višji razred, vendar se je v teh letih vozni park precej spremenil,” so o tem, zakaj bomo tokrat merili, še dejali na Darsu.

Komentarjev 3
  • McClain 22:57 21.september 2013.

    vse skup tole je komedija prve vrste. S cim se zdaj ne ukvarjajo! In zdaj bo eden ki ima 1 cm visji avto placal dvakrat vec pa lahk otroke voz, drug avto pa pol manj pa recimo 2 x na ...prikaži več teden robo sverca iz Italije v Romunijo. Ce je tole normalno sem jaz Greta Garbo

  • Tom 14:45 21.september 2013.

    mislm to je pa res cel projekt, en laserček nabaviš pa fotodiodo na drugi strani pa je, ti prekine vsakič ko je nad 1,3 m. kamera pa auto slika, položnice na dom.

  • Avgust Brezovnik 13:37 21.september 2013.

    super tole z merilnimi napravami na AC postajališču, zanima me samo kako lahko pridem tja, da si izmerim višino, preden kupim vinjeto?