Avto
20 ogledov

Sloveniji se ni potrebno boriti za voznike

tzfinancnapriloga 11.09.2007, bencin, nalivanje bencina, euro super 95, crpalka, Boštjan Tacol
V tujine sprožene tožbe proti proizvajalcem avtomobilov, ki zavajajo s porabo, kaj pa pri nas? Slovenska vlada do bolj verodostojnega merjenja porabe nima stališča, saj ji ga ni potrebno imeti. Tudi zaradi zakonodaje avtomobilske znamke na varnem.

V zadnjih dveh tednih sta po vsej Evropi odmevali dve raziskavi, da proizvajalci avtomobilov močno zavajajo z obljubljeno porabo. Italijanska potrošniška organizacija Altroconsumo je tako ponovila veljavni laboratorijski testni cikel NEDC in ugotovila, da vw golf ter fiat panda močno pretiravata z obljubljeno porabo celo po laboratorijskih merilih. Golf je tako po večkratnih ponovitvah meritev pokazal celo za 50-odstotno višjo porabo od tiste, ki so jo za proizvajalca namerili najeti verificirani laboratoriji. 

V Nemčiji pa je druga raziskava inštituta ICCT ugotovila, da najbolj zavajajo pri Audiju, Mercedes-Benzu in BMW. Proizvajalci sicer dvomijo v ugotovitve študij in se sprašujejo, ali so bile meritve opravljene v skladu s standardi.

Pri omenjeni italijanski organizaciji Altroconsumo se na proizvajalce nočejo več ozirati in so že napovedali, da bodo proti Fiatu in Volkswagnu vložili tožbo zaradi zavajanja. Podobne tožbe so bile doslej znane predvsem iz ZDA in Kanade, kjer so na laži ujeli Forda, Kio in Hyundaija. Znamke so se tam s predstavniki potrošnikov praviloma pogodile za milijonske zneske, s katerimi so vsaj delno kompenzirali višjo porabo goriva od oglaševane.

Slovenija varno zavetje znamkam, ki zavajajo

Tudi v Sloveniji so ugotovitve o zavajanju povzročile kar nekaj nelagodja med izpostavljenimi avtomobilskimi uvozniki, vendar pa se jim tožbe Zveze potrošnikov Slovenije ali drugih predstavnikov kupcev ni potrebno bati. 

"Skupinske tožbe, kot jih poznajo v nekaterih drugih državah EU (denimo Italija) naša zakonodaja ne omogoča na ta način, zato niti ne moremo razmišljati o tem koraku, vsekakor pa bomo z zanimanjem spremljali, kaj se bo dogajalo v Italiji," nam je pojasnil predstavnik ZPS Boštjan Okorn. 

Slovensko stališče o novem ciklu? Ga ni.

Nad evropskimi vladami se krepi pritisk potrošniških organizacij k čimprejšnjemu prevzemu novega standarda WLTP, ki naj bi ustvarjal precej bolj realne pogoje za meritve. Po poročanju Spiegla si tako nekatere članice že dejavno prizadevajo, da bi bil WLTP uveden že oktobra 2015, a se obeta ostra opozicija Nemčije, ki si pod vplivom njihove vplivne avtoindustrije prizadeva, da bi ga prestavili vsaj še za leto ali dve.

S to zgodbo pa si slovenska vlada še ne beli glave, saj to od nje uradno še nihče ne zahteva. Na vprašanje zurnala24, kakšno je uradno slovensko stališče glede časovnice uvajanja, so nam na ministrstvu za infrastrukturo odgovorili: "Implementacija novega svetovnega preskusnega protokola za lahka vozila (World Light duty Test Procedures - WLTP) in novega preskusnega protokola realne vožnjo za lahka vozila (Real driving Test Procedure (RDE) for light duty vehicles) sta v programu dela Evropske Komisije ... za leti 2014 in 2015.  Predlogov dokumentov za ti dve zadevi še nismo dobili, zato tudi še nismo pripravili naših stališč ... Ko bomo predloge gradiv prejeli bomo pripravili naše stališče do predloga in se po potrebi tudi udeležili zasedanj."

Komentarjev 1
  • maresem 07:47 07.oktober 2014.

    Kaj pa je drugega za pričakovat od te balkanske SLO?! Ni čudno, da vsi, ki nekaj veljajo in znajo, pokajo kufre in odhajajo.