Avto
1394 ogledov

"Star" avto se je izkazal za zelo čistega

Green NCAP Green NCAP
Da so termični motorji lahko po krivem očrnjeni vsevprek, priča zadnji rezultat testov Green NCAP. Mazda 2 jih je navdušila.

Green NCAP je del programa Euro NCAP, ki ima za nalogo spremljanje dejanske ekološkosti avtomobilov na trgu. Njihova testiranja so zelo intenzivna, v precep vzamejo vse, od klasičnih pogonov do hibridov in povsem baterijskih vozil.

Pred dnevi so objavili sveže rezultate, tokrat treh manjših avtov B segmenta.

Test mazde2, ki sicer v zdajšnji četrti generaciji sodi že med zelo zrele predstavnike svoje vrste, je organizacijo navdušila, saj so ji od petih možnih zvezdic podelili kar 3,5, s skupno oceno pa se uvršča najvišje od vseh testiranih avtov s klasičnim termičnim pogonom, celo višje od nekaterih hibridov in priključnih hibridov.

1,5 skyactiv-G motor (55 kW) z visoko kompresijo je še posebej odličen glede izrabe energije, pri kateri je prejel oceno 6,9 na 10-stopenjski lestvici. Zelo ji pri tem pomaga nizka masa, ki le za malo presega tono. Pri organizaciji so izpostavili, da mazda2 še nima bencinskega filtra trdnih delcev, z njim pa bi gotovo prejela še boljše končne ocene. Indeks Clean Air je 5,9, indeks toplogrednih plinov pa 5,6.

Green NCAP | Avtor: Green NCAP Green NCAP

Vodja programa Aleksander Damjanov je ob teh rezultatih dejal: "Ti testi dokazujejo, da lahko moderni motorji z notranjim zgorevanjem v avtih delujejo dobro. Upam, da bomo z našimi testi spodbudili proizvajalcev k uporabi najboljših mogočih načinov za obvladovanje emisij, ki jih imajo na razpolago. Na primer problematike emisij dušika se je treba za doseganje nižjih vrednosti in višje ocene lotevati drugače. Filter trdnih delcev je odličen za nadzor nad zelo drobnih delcev in mazda2 bi se z njim gotovo odrezala še bolje. Vseeno pa čestitamo Mazdi za njeno impresivno predstavo, še posebej glede porabe goriva." 

Poleg mazde2 so testirali tudi križanca ford puma z 1,0 bencinskim trivaljnikom in tehnologijo mehkega hibrida. Avto je prejel tri zvezdice, kar je po mnenju organizacije dober rezultat, a bi ga bilo mogoče še izboljšati na področjih emisij NH3, ki jih trenutna zakonodaja v tem hipu še ne pokriva. 

Tretji testirani avto pa je bil DS 3 crossback z dizelskim 1,5 motorjem. Tudi pri njem so opazili težave z dušikovimi spojinami. Na koncu je dobil oceno 2,5 zvezdice.

Green NCAP | Avtor: Green NCAP Green NCAP

Štiri zvezdice je v dveh letih, odkar izdajajo rezultate, prejel le en avto (toyota prius PHEV), pet zvezdic pa pet avtov (hyundai kona electric, renault zoe, fiat 500, hyundai nexo in VW ID.3). Vsi so električni, le hyundaija poganja vodik.

dezurni@styria-media.si

Komentarjev 1
  • sam1 13:17 11.oktober 2021.

    Vsa ta čista vozila in emisijski razredi so se pojavili nekako vštric s "čistimi gorivi" z zgolj enim namenom-dvigovanju cen goriva in pobiranju izmišljenih okoljskih dajatev in služenju elit. Se spomnin desetletja nazaj,ko se je v rafineriji na Reki pričelo ...prikaži več delati analize neosvinčenega bencina in eko-dizla. Ko si poslušal komentarje kemikov v laboratoriju si se kar zdrznil,koliko bolj nevarni kemični dodatki so zamenjali strupen svinčev tetraetil in nekaj drugih snovi.....