Avto
36 ogledov

Štirivaljnik ali ne, to je zdaj vprašanje ...

BMW 520d
1/36
Žurnal24 main
Vozili smo. BMW-jeva petica je s prenovo močno izboljšala vozne lastnosti, udobje, materiale in napredno tehniko. V ponudbi je tudi dizelski štirivaljnik, ki ponuja povsem dovolj moči.

Če dizelski štirivaljnik ponuja povsem dovolj moči, pa po drugi strani ostaja vprašanje, ali je dovolj uglajen, da upraviči sloves premium limuzine poslovnega razreda.

Po našem mnenju je, čeprav si morate pri tem včasih zatisniti eno uho. Predvsem v mirujočem stanju jo namreč izdaja zvok, ki se prej razlikuje od zvoka šest- ali osemvaljnika, uporabnika pa nagradi z nižjo ceno in stroški uporabe.

Zgledno močan in varčen, a nekoliko preveč slišen
Razlika v ceni med 135-kilovatnim 520d in 150-kilovatnim 525d znaša konkretnih štiri tisoč evrov, bolj kot razlika v moči pa v prid nakupa močnejšega agregata govori uglajeni zvok šestvaljnika, ki ga v 520d zamenja mnogo manj uglajeno delovanje štirivaljnika, ki je v mirujočem stanju vse preveč slišno v notranjost. Ampak zaradi relativno majhne razlike v moči in konkretne v ceni bi se mi kljub temu odločili za slednjega. Še posebej, ker mu je lahko tako kot večjemu bratu dodana odlična osemstopenjska avtomatika, ki poslovni limuzini tega kova res pristoji, če ni že kar nuja. Se pa poleg razlike v ceni pozna tudi razlika pri porabi, ki je pri štirivaljniku za okoli liter in pol manjša in se pri povprečni uporabi (ki pomeni 50 odstotkov vožnje po avtocesti, 30 med mestne in 20 odstotkov mestne uporabe) ustavi pri 7,5 litrih. Glede na mere in mase je to hvalevreden dosežek, za to pa petica uporablja vse moderne tehnološke prijeme, tudi regeneracijo zavorne energije. Smo pa pogrešali start&stop sistem, ki ga nova petica ne premore. Pozna se tudi, da je od predhodnika za okoli 50 kilogramov lažja, poda pa se mu tudi prilagodljivo vzmetenje adaptive drive, ki tudi najbolj pohlevni petici konkretno spreminja značaj. Kljub temu pa se pred nakupom izplača preizkusiti obe različici, da uvidite, ali sistem upraviči zahtevanih 3.148 evrov, kolikor zanj zahtevajo pri BMW.

V vožnji se štirivaljni značaj motorja, ne opazi več, vse do višjih vrtljajev okoli znamke pet tisoč vrtljajev, ki se jih motor ne brani, le dobro slišen postane, zaradi česar ponovno razkrije svojo nrav. Enako odlična je tudi lega na cesti, saj je 520d dolgo smerno stabilen, predvsem pa v ovinkih dobro skriva skoraj pet metrsko dolžino in tri metrsko medosje.

Znotraj enako udobna kot druge petice
Notranjost je ne glede na osnovno ceno lahko enako prestižna kot pri drugih različicah, seveda v povezavi z vašimi preferencami in debelino denarnice. Testnik je imel dodanih za dobrih 13 tisočakov dodatne opreme, ki pa pomeni usnjeno oblazinjenje, osemstopenjsko avtomatiko, LED- in ksenonska svetila, adaptive drive sistem, zmogljivo navigacijo in boljšo klimatizacijo ter parkirna pomagala. Na seznamu doplačil pa je ostala večina napredne tehnike, ki pa je mi niti nismo pogrešali. Enako prostorna je seveda tudi v drugi vrsti, kjer se še kako pozna osem centimetrov večje medosje, 520-litrski prtljažnik pa prav tako zadosti zahtevam v segmentu.



Razlika v ceni in porabi štirivaljniku v prid
Če je cena faktor pri nakupu avtomobila tega kova (kar je relativno redko), pomeni 520d dober nakup, saj ponudi povsem konkretno mero moči in zgledno ekonomičnost, obenem pa okolica, razen v redkih primerih, ne bo vedela, da se v nosu vrti le štirivaljni dizel. Razliko v ceni zato raje namenite za nakup odlične avtomatike in recimo usnjene notranjosti. Da se razlika z rastjo prevoženih kilometrov le še povečuje, pa so že skoraj bogokletne besede glede na segment in znamko, pa čeprav so dejstvo.

Podatki o vozilu: BMW 520d
Motor: 1.995 cm3
Vrsta: štirivaljni vrstni dizelski
Moč: 135 kW (184 KM) pri 4.000 vrtljajih na minuto
Navor: 380 Nm med 1.900 in 2.750 vrtljaji na minuto
Poraba: 7,5 litra/100 km, 137 gramov CO2
Zmogljivosti: 225 km/h, 8,1 sekunde od 0 do100 km/h
Mere (DxŠxV) (v mm): 4.899x1.860x 1.464, medosna razdalja 2.968, prtljažnik (v litrih): 520
Cena: 42.200/55.900 EUR

Komentarjev 0
Napišite prvi komentar!

Za komentiranje je potrebna prijava/registracija. Če nimate uporabniškega računa, izberite enega od ponujenih načinov in se registrirajte v nekaj hitrih korakih.