Avto
63 ogledov

Tako namerava volvo S90 nagajati nemcem

Volvo S90
1/12
Andrej Leban
Volvo S90 želi z drugačnim pristopom visoke tehnologije, varnosti in udobja po desni prehiteti nemške konkurente.

Domači uvoznik za znamko Volvo je predstavil model S90. Gre za drugi model, ki je zgrajen v duhu nove generacije švedskih vozil, pri katerih dajejo oziroma bodo dajali še prav poseben poudarek inteligentni zasnovi, ukrojeni po meri človeka. Hkrati je z novo generacijo Volvo bolj kot kadarkoli dostojen član kluba, ki se imenuje premium. 

Da, S90 se hladnokrvno postavlja ob bok nemški falangi, kot so audi A6, BMW 5 in mercedes-benz E. 4,9 metra dolga limuzina deluje elegantno izklesano, z nosom, ki smo ga že vajeni od modela XC90, ter klasičnim, a modernim nadaljevanjem prek bokov in skoraj trimetrskega medosja v zadek, ki ga zaključujejo luči v obliki črke U. Morda za koga delujejo preveč nenavadno, a v živo dajejo avtu svojstven pečat. 

Protokol v dnevni sobi

Znotraj S90 sledi dizajnu in udobju, ki ga je uvedel že suvovski XC90 - prečiščenost z zelo malo gumbi, velik tablični zaslon, ki v najboljši opremi inscription meri dobrih 12 palcev, digitalizirani merilniki pred volanom in tisti kvadratni vzvod na sredinski konzoli za zagon motorja. Glede kvalitete različnih materialov in videza armature so Skandinavci očitno dolgo stikali glave, rezultat pa deluje zelo prepričljivo. Barve notranjosti so štiri, polno usnje pozna že druga od treh oprem. Za doplačilo ne izostanejo takšne funkcije sedežev, kot sta masaža ali hlajenje, slika kamere na sredinskem zaslonu po kakovosti deluje kot na domači televiziji. Televizijo je mogoče spremljati tudi v S90, za piko na i lahko skrbi Bowers&Wilkins zvok. 

S90 lahko brez težav izpolnjuje protokolarne naloge. Prostora v drugi vrsti je za noge veliko, Švedi pravijo, da so najboljši v razredu, tudi za glavo si po višini deli prvo mesto. 

Najbogatejša serijska asistenca na svetu

Če kje, potem mora Volvo seveda briljirati pri aktivni varnosti. S90 se hvali, da serijsko ponuja največ asistenčnih sistemov na svetu: aktivni tempomat s funkcijo polsamodejne vožnje (deluje vse do 130 km/h), asistent za ohranjanje voznega pasu, asistent za preprečitev izsiljevanja v križišču, prepoznavanje znakov, samodejno zaviranje (AEB), ki prepoznava tudi pešce, kolesarje in večje živali, asistent za preprečevanje zdrsa s ceste, ki deluje tudi brez robnih označb (v Sloveniji bi  nasprotnem imel težave!) ...

V doplačljivem paketu opreme Intellisafe sorround pa so še opozorilo na mrtve kote, opozorilo na prečni promet, samodejno parkiranje, 360-stopinjski pogled kamer, dvostopenjska zračna blazina za zadnje potnike …

Štirje bati, a veliko pompa

Nova generacija zgolj štirivaljnih, a zmogljivih motorjev se z modelom S90 dodatno uveljavlja, poleg vedno sodi osemstopenjski avtomatski menjalnik. Bencinarja nosita oznaki T5 in T6 AWD (4x4), prvi ima 187 kW (254 KM), drugi pa 235 kW (320 KM). Vstopni dizel D3 bo na voljo jeseni, do takrat barve branita D4 (140 kW/190 KM) in D5 AWD (173 kW/235 KM). Posebnost, ki jo uporabljajo švedski agregati, se imenuje Drive-e powerpulse. Gre za patentirano tehnologijo za izničevanje turbo luknje, saj avto v posebno jeklenko pod visokim pritiskom spravlja stisnjen zrak, tega pa motor nato uporabi v fazi pospeševanja pri nižjih vrtljajih, da pomaga zavrteti turbino. Prihodnje leto pride tudi priključni hibrid T8. 

Kakovost je vodilo, ki mu volvo S90 sledi tudi glede vožnje. Najprej je tu izredno trdno zgrajena kletka, ki je kar v tretjini izdelana iz ultratrdnega borovega jekla. Prednje vzmetenje je tipa dvojne roke, zadnje pa večvodilno in zračno nadzorovano. Proizvajalec posledično trdi, da gre lahko za zelo dinamičen avto, ki pa hkrati ohranja zelo visoko stopnjo udobja za potnike, tudi glede zatesnitve pred zunanjim hrupom.

D4 momentum od slabih 53 tisočakov dalje

Vstopna oprema se imenuje kinetic, a bo v Sloveniji na voljo šele od jeseni dalje, tudi sicer pa naj bi večina kupcev posegala po srednji opremi momentum, ki pozna veliko dodatnih okrasnih elementov, usnjeno oblazinjenje  in polne LED žaromete. Oprema inscription pa med drugim doda 12,3-palčni zaslon, posebni tip notranje osvetlitve, svojstveno masko in v usnje oblečen ključ …

Na razpolago je še več dodatnih paketov tehnologij in udobja. Prav tako od jeseni bosta na voljo še posebni opremi, športni R-design in avanturistični ocean race.

Vstopna cena za T5 bencinarja (momentum) je postavljena na 50.446 evrov, za D4 dizla pa na 52.820 evrov. D5 AWD je na voljo od 57.436 evrov, za opremo inscription je potrebno računati na dobre štiri tisočake doplačila.

Če je S90 predvsem poslovni avto, pri uvozniku še več privatnih kupcev pričakujejo od jeseni, ko bodo imeli na voljo tudi karavanskega V90. Hkrati uvajajo novost pri servisnih storitvah, saj so za svoj ljubljanski pooblaščeni servis prejeli certifikat VPS, po katerem želijo vzpostaviti precej bolj neposreden odnos med lastnikom in mehanikom. Po tem sistemu so odpravili vmesni člen sprejemnika vozil, stranka celotno komunikacijo vodi kar z mehanikom. 

andrej.leban@zurnal24.si

Komentarjev 3
  • blueone 19:43 06.julij 2016.

    Meni osebno ima nova Škoda Superb, zadaj lepše oblikovano...je pa drugače od spredaj in na splošno vredu avto

  • YaKo 12:46 06.julij 2016.

    Oblika nasploh, ni presežek oblikovanja.

  • YaKo 12:44 06.julij 2016.

    Tele oklepajaste luči zadaj preveč spominjajo na škodo.:-(