Avto
19497 ogledov

Test: avto iz leta 2005 dokazal resnico o zaslonih

Audi Q4 e-tron Saša Despot
Avto iz leta 2005 je močno prekašal 11 sodobnih tekmecev.

Pri švedskem mediju Vi Bilägare so naredili zanimivo primerjavo med fizičnimi gumbi in zasloni na dotik. Izhajali so iz opozoril uporabnikov in dela strokovne javnosti, da je upravljanje s podpornimi sistemi prek zaslonov med vožnjo precej bolj zamudno in predvsem nevarno.

Švedi so izbrali 12 avtomobilov. Poleg 11 sodobnih z zasloni na dotik so jim nasproti postavili volvo letnika 2005, tipičnega predstavnika generacije z veliko fizičnimi gumbi. Med sodobnimi pa so bili predstavniki različnih znamk: Tesla, Volkswagen, Hyundai, Nissan, MG, Dacia, Volvo, BMW, Mercedes ...

Test je bil preprost: vozniki in voznice so morali po pisti peljati s hitrostjo 110 km/h, v tem času pa morali prek infotainment sistema opraviti štiri naloge, od prilagajanja klimatske naprave do upravljanja radia. Ob tem so jim merili čas za posamezne naloge. 

Fizični gumbi infotainment | Avtor: Volvo Volvo
V 17 let starem avtu so vozniki vse štiri naloge v povprečju opravili znotraj desetih sekund oziroma 300 prevoženih metrov. 

V avtu z zaslonom na dotik je bil najboljši rezultat za iste naloge 14 sekund, a so bile razlike med modeli velikanske. V nekaterih primerih so vozniki v povprečju potrebovali kar 20 sekund oziroma 600 metrov, da so prek zaslona na dotik opravili tisto, kar bi v "starini" s fizičnimi gumbi naredili v polovičnem času. Ob tem je bilo veliko več odmikanja oči s ceste.

Ne ravno znanstveni preizkus je dal zelo zgovorne rezultate, ki bi morali biti opozorilo tako za uporabnike kot snovalce avtomobilov. Prenos funkcij na zaslon je za izdelovalce vozil res lahko precej cenejši in lažji, hkrati omogoča precej širši nabor možnosti. A od uporabnika lahko to zahteva veliko različnih klikov po zaslonu, na katerem se funkcije stalno menjajo. To med vožnjo pomeni več časa, ki ga posvečamo spreminjanju nastavitev. 

Na drugi strani fizični gumbi omogočajo neprimerno več intuitivnosti, saj so vedno na istem mestu in jih lahko ob dobri izvedbi voznik slepo najde in z njimi bistveno hitreje ter varneje upravlja posamezne funkcije, ugotavljajo pri Vi Bilägare.

dezurni@styria-media.si

Komentarjev 7
  • jakec1575 10:42 01.september 2022.

    Koncno

  • tlacan 10:36 01.september 2022.

    Samo bedaki se ne zavedajo, da je uporaba telefona v avtu nevarna, ker preusmerja pozornost. Nevaren je že "čustven pogovor", kaj šele tapkanje po ekranu (SMS, WhatsApp, . . .). In ko se končno dokaže povezava "čudnih" prometnih nesreč zaradi ...prikaži več ekrana, jih v avto dodajo še najmanj enega. Mislijo, da bodo varnostni sistemi preprečili nesreče (zaviranje v sili) ampak še dolgo ne bo obstajal sistem, ki bo lahko predvidel človeško neumnost, ker je neskončna kot vesolje.

  • Boschtjan Zupanchich 08:25 01.september 2022.

    Ja, povsem Logično, zato tudi verjamem tem ugotovitvam. Samo, nekam dogo časa so rabili za to ugotoviti.