Avto > Testi
4044 ogledov

Ali lahko 4 leta star avtomobil še tekmuje z novinci?

Seat Ateca
1/30
Saša Despot
Seat ateca je na avtomobilskem trgu že od leta 2016. Preverili smo, ali še drži korak z novimi kompaktnimi SUV-i.

Ko jo je Seat predstavil, je bila njegov priv pravi športni terenec, če seveda ne upoštevamo altee freetrack, ki je bila iz obdobja, ko tega avtomobilskega razreda pravzaprav še nismo zares poznali in je v bistvu bila le terensko okrašena altea XL. Po ateci sta prišla manjša arona in večji tarraco, s katerima je Seat zaokrožil ponudbo v tem segmentu in ateca se je do danes iz edinega prelevila v Seatov srednji športni terenec.

Seat Ateca | Avtor: Saša Despot Saša Despot

Preprosta oblika

Danes iz Seatove ponudbe oblikovno še vedno kar nekoliko izstopa, saj gre za avtomobil s precej enostavnimi oblikovnimi linijami, ki si jih v veliki meri denimo deli tudi s škodo karoqom, a kljub temu na takšen način, da je povsem prepoznavna kot pripadnica španske znamke. Z oblikovno preprostostjo morda nekoga odvrne, a prav toliko ljudi tudi pritegne, vsekakor pa ima ta določene prednosti, saj ji denimo precej olajša ohranjanje oblikovne svežine.

PRIMA test 9 športnih terencev PRIMA test Avto Primerjali smo 9 športnih terencev

Prednost preprostih oglatih potez je tudi v tem, da je zaradi velikih steklenih površin ateca precej pregleden avtomobil, zato na vozniškem sedežu v nasprotju s številnimi drugimi ne čutite prave potrebe po parkirnih tipalih ali vzvratni kameri.

Seat Ateca | Avtor: Saša Despot Saša Despot

A to ne pomeni, da jih v avtomobilu ni, prav tako pa so tam tudi učinkovita parkirna pomoč in drugi pripomočki, ki ateco uskladijo s sodobnimi pričakovanji njenih voznikov in potnikov. Vozniku je denimo na voljo tudi zanimiva grafična pomoč za vožnjo po terenu, pa čeprav testni avtomobil ni imel štirikolesnega pogona.

Škoda karoq Avto Pet adutov češkega "švicarja", za katerim norijo Slovenci

Klasična motorizacija

Namesto tega je imel klasično kombinacijo prednjega pogona, šeststopenjskega ročnega menjalnika in 2-litrskega turbodizelskega motorja z močjo 110 kilovatov in možnostjo izbire normalnega, športnega ali okolju prijaznejšega delovanja, pač v skladu s trenutnimi zahtevami vožnje. Ta se vsekakor izkaže za ugodno, saj se ob zmernem ravnanju s pedalom plina lahko spusti celo pod pet litrov na sto kilometrov, redko pa tudi preseže sedem litrov.

Seat Ateca | Avtor: Saša Despot Saša Despot

Kot se za 150-'konjski' dizel spodobi, ta ne razočara s pospeški in delovanjem nasploh, čeprav je na trenutke lahko precej glasen. Vsekakor pa namiguje na to, da dizelskim motorjem še ni odbila zadnja ura in da so povsem uporabni, sploh, če se veliko vozite na dolge razdalje. In kljub temu, da nima štirikolesnega pogona, se lahko s takšno ateco tudi po zaslugi precejšnje oddaljenosti od tal, tudi po slabih cestah pripeljete zelo daleč.

Seat ateca MANJ KOT 20 TISOČAKOV Avto Vozili smo ateco - prvi Seatov SUV

Solidna ponudba

V vsakem primeru cenite tudi udobje v potniški kabini atece, v kateri je dovolj prostora tako na prednjih sedežih kot tudi na zadnji klopi. Precej imenitno deluje tudi kombinacija tkanine in usnja na sedežih in klopi. Soliden in v slogu Volkswagnovega koncerna pregleden je tudi voznikov delovni prostor, odlagališč je povsem dovolj, v 510-litrskem prtljažniku pa je tudi povsem dovolj prostora za prtljago potnikov. Smučarjem je na voljo tudi odprtina za smuči v naslonjalu zadnje klopi, ugodno pa je tudi povečanje prtljažnega prostora, ki ga dosežemo s klasičnim zlaganjem zadnje klopi.

Seat Ateca | Avtor: Saša Despot Saša Despot

Tako motorizirana in dobro opremljena ateca z zgornjim paketom opreme xcellence, vključno s precej dodatne opreme, sicer stane skoraj 34 tisoč evrov, kar ni malo, a za to ceno ponuja razmeroma veliko, tudi marsikateri kos opreme, ki ga drugje niti ne bi mogli dobiti. In kot takšna je kljub srednjim avtomobilskim letom še vedno vredna premisleka.

Seat tarraco Tarraco pri nas Avto Španski SUV tarraco si napoveduje velik kos kolača

Seat Ateca | Avtor: Saša Despot Saša Despot

Seat arona FR Avto Avto, s katerim boste v trendu

Podatki o vozilu (seat ateca xcellence 2.0 TDI 110 kW/150 KM)

Motor: turbodizelski, štirivaljni, 1.968 ccm

Največja moč: 110 kW (150 KM) pri 3.500-4.000 vrtljajih

Največji navor: 340 Nm pri 1.750-3.000 vrtljajih

Zmogljivosti: 202 km/h, 8,6 sekunde od 0 do 100 km/h

Dimenzija (D x Š x V v mm): 4.363 x 1.841 x 1.611, medosna razdalja 2.630

Prtljažnik (v litrih): 510

Poraba: 4,4 litra/100 km (kombinirani cikel WLTP), izpusti CO2: 114 g/km

Cena v evrih: 33.727

Konkurenti: dacia duster, nissan qashqai, hyundai tucson, kia sportage, škoda karoq, renault kadjar, peugeot 3008, opel grandland X

Plusi: sveža oblika, oprema, vozne lastnosti, motor in menjalnik, oddaljenost dna od tal, preglednost

Minusi: na trenutke hrupen motor, trdo podvozje

Seat Ateca | Avtor: Saša Despot Saša Despot

Komentarjev 1
  • Rdečivrag 21:08 31.januar 2020.

    Po mojem težko. Vsaj, če upoštevaš vse v "paketu", kjer korejci ponujajo pod črto še vedno več opreme, garancije in manjši padec vrednosti glede na ceno. Seat je v tem segmentu po mojem precej zaspal.