Avto > Testi
2858 ogledov

Allspace je lahko zmogljivi enoprostorec med suvi

Tiguan allspace
1/32
Anže Petkovšek Volkswagen Tiguan Allspace 4motion
Volkswagnov avto, ki niza kljukico za kljukico in je lahko dopolnitev ali nadomestek za marsikaj, pa ga vseeno večina prezira ali pa prezre.

Po nekajdnevni izkušnji z modelnim letnikom 2020 sem dobil občutek, da naziv najbolj spregledanega modela v paleti Volkswagna pristoji tiguanu allspace. Po krivici. 

Saj veste, to je tisti ta podaljšan tiguan, za one, ki rabijo nekaj več prostora, kot pa ga danes lahko nudijo kompaktni suvi, pri kateih je kompromisov lahko kar nekaj. Za marsikoga pa je lahko dejansko celo moderen in precej bolj moden nadomestek za upehanega prevoznika sharana. 

Če spredaj v primerjavi z običajnim tiguanom ni bilo treba nič nujnega dopolnjevati in je VW arhitektura predvidljivo znana, pa z 21 dodatnimi centimetri v dolžino allspace pridobi predvsem zadaj. Ves dodatek se namreč pozna za B stebričkom. Mogoče je naročiti takšnega s sedmimi sedeži in s tem rešiti vprašanje, kam s 4, 5, ali zgolj tremi otroki. Brez dodatnih dveh sedežev pa je mogoče enostavno rešiti vprašanje, kam vsakodnevno pospraviti veliko prtljage in dolge športne rekvizite, v nuji celo kolo. V prtljažnik, seveda. 

Tiguan allspace | Avtor: Anže Petkovšek Anže Petkovšek

Tiguan allspace | Avtor: Anže Petkovšek Anže Petkovšek

Moja izkušnja je bila taka, da so se v drugi vrsti lahko zdrenjali tudi trije otroški sedeži, čeprav ta scenarij ni prijazen za redno uporabo. A testni avto dodatnih dveh sedežev pač ni imel. Dva odrasla imata zadaj ogromno prostora, udobje poveča ločeno upravljanje temperature klimatske naprave.

V prtljažnik sem naložil prtljago za celoten družinski vikend oddih, pa se mi je zdel še vedno na pol prazen. Preizkusil sem tudi XL nastavitev prtljažnika. Padanje naslonjal je poenostavljeno z vzvodi, zaradi široke odprtine zadnjih vrat je nalaganje velikih škatel ali predmetov poenostavljeno, kolikor je to pri avtu še mogoče. Druga klop je vzdolžno pomična, hkrati pa deljiva po tretjinah, tako da za dnevni soloskok na slovensko smučišče ni treba nameščati strešnega kovčka. Strešne sani so, mimogrede, pri allspaceu že serijske.

Prtljažnik ima 700 litrov prostora. Druga vrsta je ločeno pomična, naslonjala padajo v ravno dno. Ne manjkajo niti mizice v naslonjalih.

Če bi želel še več prtljažnika, potem je škoda kodiaq edini kolikor toliko cenovno primerljiv odgovor. Čeh ima ob podrtih sedežih celo več kot dva kubika prostora.

Tiguan allspace bi bil sicer zelo primeren tudi za vleko, saj poleg električno gnane kljuke z doplačilom lastnik dobi še Volkswagnov sistem za enostavno upravljanje prikolice med vzvratno vožnjo. 

Tiguan allspace | Avtor: Anže Petkovšek Anže Petkovšek

Tiguan allspace | Avtor: Anže Petkovšek Anže Petkovšek

Kaj sem doživel kot voznik?

Nič pretresljivega, vse predvidljivo. Kar je natančno tisto, kar Volkswagen želi, pa naj bo to dobro ali včasih tudi malo manj dobro. Položaj za volanom je odličen, saj je mogoče najti pravilno lego ne glede na geberite telesa. Dodatno je imel avto ergonomske sedeže, ki so imeli celo masažo. Velika kljukica zanje.

Delovno okolje je takšno, kot smo bili koncernu vajeni v zadnjih petih letih, saj novosti uvaja šele nova generacija golfa. Z drugimi besedami to pomeni, da smo se dosedanjh volkswagnov že malce naveličali, vsaj kar se tiče vidnega in otipljivega. V tiguanu je črnine res veliko, sama oblika armature pa je takšna, da kakšnih vzhičenih čustev ob pogledu nanjo prisotni ne bodo doživljali.

V tiguanu allspace ima voznik že povsem digitalen zaslon in velik sredinski zaslon. Infozabavni sistem nudi številne klasične in dodatne funkcije. Je odziven, grafika je hitra, zelo pa me pri VW koncernu moti, da je treba doplačavati za takšne stvari, kot je DAB ali pa povezljivost s telefonom prek Android Auta ali Apple Carplaya. In to doplačilo ni nujno majhno. 

Tiguan allspace | Avtor: Anže Petkovšek Anže Petkovšek
Tiguan allspace | Avtor: Anže Petkovšek Anže Petkovšek

Allspace takole na parkirišču kar dobro skriva, da je precej večji od običajnega tiguana. Hočem reči, da mu dolžina ni preveč skazila zaokroženega izgleda. A tako kot pri običajnem je tudi pri allspacu skorajda nujno doplačilo za R-line opremo, ki prinaša v izgled karoserije nekaj bolj dinamičnega duha. 

Med vožnjo pa večje postave ni več mogoče skriti. Allspace sodi v tisto skupino suvov, ki so med umirjeno do zmerno dinamično vožnjo povsem v redu, z dobro uravnotežnim podvozjem za vožnjo prek neravnin in predvidljivim gibanjem skozi ovinke, če se boste držali omejitev. Dodatna dolžina in masa pa pri tej konfiguraciji podvozja ne dovoljuje česa takšnega, kar smo morda pri podobnih merah vajeni pri nemških premijskih znamkah.

Tiguan allspace | Avtor: Anže Petkovšek Anže Petkovšek

Motor v testnem avtu je bil 140-kilovatni dvolitrski dizel, serijsko povezan s sedemstopenjskim DSG. Kaj novega o tem motorju je že težko povedati, razen tega, da je bi bil v klasičnem tiguanu s svojo močjo za marsikaterega voznika že "overkill", medtem ko je za premikanje allspaca še najbolj logična izbira. Poraba je pričakovana. 

4x4 pogon in zmogljivi dizel sta nekaj, zaradi česar allspace voznika v slabih razmerah ali pri vleki težjih bremen zlepa ne bi smel pustiti na cedilu.

Tiguan se za razliko od marsikaterega suva nikoli ni otepal vzdevka terenec, še posebej, ker lahko s štirikolesnim pogonom upravljamo posebne nastavitve, ki mu še izboljšajo oprijem v spolzkih okoliščinah. Pri allspacu je sicer treba biti pri izletu izven asfalta še nekoliko bolj previden zaradi daljše medosne razdalje. 

Allspace je avto več obrazov. Na nek način že nadomešča enoprostorca sharana, od katerega je modernejši in lahko tudi cenejši. Lahko je skrita alternativa kakšnemu premium suvu, za katerim tehnično ne zaostaja, drugače je le z občutkom vrhunske obdelave. Po drugi strani bo oblikovno marsikomu bolj všeč od škode kodiaqa. Še en zelo resen tekmec pa je peugeot 5008 (brez 4x4!), ki daje veliko poudarka tako na zunanjosti kot notranjosti, izvrsten pa je tudi pri prostornosti. Ne gre pozabiti niti na korejska brata kio sorento in hyunaija santa feja. Vsi trije pa so hkrati tudi nadomestki za velike družinske prevoznike. Križanci v pravem pomenu.

Podatki o vozilu (volkswagen tiguan allspace)

Motor: 1.988 cm3, dizelski
Moč: 140 kW (190 KM) pri 3.500 vrt./min
Navor: 400 Nm pri 1.900 vrt./min
Dimenzije (D x Š x V v mm): 4.701 × 1.839 × 1.674, medosna razdalja 2.787  
Prtljažnik (v litrih): 700 - 1.775 
Poraba na testu: 7,5 litra/100 km (mešani cikel), WLTP CO2: 178 g/km
Zmogljivosti: 210 km/h, 8,2 sekunde od 0 do 100 km/h
Cena v evrih: osnovni od 42.257 evrov 
Konkurenti: škoda kodiaq, peugeot 5008, kia sorento, hyundai santa fe ...

PLUSI: prostornost, zmogljivosti, udobje, asistenčni sistemi, 4x4 pogon.

MINUSI: doplačila.

Tiguan allspace | Avtor: Anže Petkovšek Anže Petkovšek
Tiguan allspace | Avtor: Anže Petkovšek Anže Petkovšek
Tiguan allspace | Avtor: Anže Petkovšek Anže Petkovšek
Tiguan allspace | Avtor: Anže Petkovšek Anže Petkovšek
Tiguan allspace | Avtor: Anže Petkovšek Anže Petkovšek
Tiguan allspace | Avtor: Anže Petkovšek Anže Petkovšek
Tiguan allspace | Avtor: Anže Petkovšek Anže Petkovšek
Tiguan allspace | Avtor: Anže Petkovšek Anže Petkovšek
Tiguan allspace | Avtor: Anže Petkovšek Anže Petkovšek
Tiguan allspace | Avtor: Anže Petkovšek Anže Petkovšek
Tiguan allspace | Avtor: Anže Petkovšek Anže Petkovšek

Tiguan allspace | Avtor: Anže Petkovšek Anže Petkovšek

Komentarjev 4
  • matevz03 17:11 23.april 2020.

    Sramota to ni zamenjava za prostornega sharana, alhambra je tudi sla iz programa... Caddy pa ni isto... Skoda zgresena poteza ne rabimo vsi suv-ov.

  • Marcelko 08:06 23.april 2020.

    Je možen dražji model, ker ta mi je prepoceni? Kdo pakupuje avto izpod 40.000€?!