Avto > Testi
834 ogledov

Dizel v aurisu najboljši, golf se pelje najbolje, astra najbolj popolna

Veliki primerjalni test družinskih karavanov
1/27
Gašper Pirman/Avtomobilizem.com
V najbolj kompaktnem avtomobilskem razredu je vedno za merilo veljal golf. Nenazadnje se po njem imenuje razred - golfov razred. Pa je res tako? To smo ugotavljali na velikem primerjalnem testu karavanov C avtomobilskega razreda. Kateri ima najboljši motor, kateri se pelje najbolje, kateri ponuja skupek najboljšega?

Seat leon je zmagovalec izbora za najboljši karavan na slovenskem tržišču. O tem smo se pri zurnal24.si zedinili s še šestimi drugimi slovenskimi mediji: Dnevnik, Volan, Siol.net, Finance, Avtomobilizem.com in Avto Fokus.

Pod izredno natančen drobnogled smo vzeli devet vozil: peugeot 308 SW, renault megane grandtour, volkswagen golf variant, toyota auris touring sports, škoda octavia combi, seat leon ST, ford focus karavan, opel astra sports tourer in kia cee'd sportswagon. Pri vseh avtomobilih smo vzeli v pretres sredinski oziroma nakupno najbolj zanimiv paket opremljenosti z dizelskim motorjem 1,6 (pri focusu 1,5).

Test je bil sestavljen iz petih večjih segmentov, eden od petih, ki je prinesel 20 odstotkov točk končne ocene, je bil motor, podvozje, vozna dinamika in poraba goriva.

Najmanjša poraba pri aurisu, ki tudi najmanj "zavaja"

Devet voznikov je devet avtomobilov istočasno, v enakih pogojih, soočilo na 113 kilometrov dolgi testni vožnji sestavljeni iz vožnje po mestu (12,4 kilometra), umirjeni vožnji po regionalni cesti (20 kilometrov), vožnji po avtocesti (65,3 kilometra) in dinamični vožnji po regionalni cesti (15,3 kilometra). Vsi avtomobili so imeli letne pnevmatike.

Na papirju (tehnični podatki) sta med vsemi devetimi karavanskimi dizli najnižjo porabo goriva obljubljala ford focus karavan in škoda octavia combi (3,8 litra), najvišjo pa opel astra sports tourer (4,6 litra). Seveda je tudi moč dizelskih pogonov med seboj različna, pa čeprav imajo vsi prostornino med 1,5 in 1,6 litra. 1,6-litrski TDI motor pri koncernskemu trojčku golf, leon in octavia ima 81 kilovatov moči, 1,6-litrska turbodizla pri kii cee'd sportswagon in opel astri sportstourer pa 100 kilovatov moči. Pomemben podatek, ki ne gre v prid golfu, leonu in octavii je tudi ta, da so edini, ki s tako prostornim motorjem kombinirajo zgolj petstopenjski ročni menjalnik, kar se pozna pri porabi goriva in glasnejši vožnji na avtocesti. Vsi ostali imajo šeststopenjske ročne menjalnike.

Kaj so pokazale meritve in izračuni?

Izračuni realne porabe so na koncu pokazali, da je najbolj varčen turbodizel v toyoti aurisu. V aurisu je sicer BMW agregat, ki so ga priredili za Toyotin model. Z njim smo na 113 kilometrov dolgi trasi porabili 5,69 litrov plinskega olja. S kio cee'd sportswagon smo porabili 6,12 litra, s peugeotom 308 SW pa 6,31 litra. Največjo porabo smo namerili renault meganu, ki je porabil 7,27 litra plinskega olja, ali liter in pol več kot auris. Auris je bil med vsemi najbolj varčen tudi na avtocesti, pa še nekaj, tudi razlika med tovarniško obljubljeno porabo in realno porabo je bila najnižja prav pri aurisu. Zanimivo, najmanj točk v kategoriji poraba goriva, je zaradi prevelikega odstopanje med realno in dejansko porabo pripadlo VW golf variantu.

 

 

 

 

 

Kaj pa na cesti?

Pri nakupu vozila potrošniki še več pozornosti kot porabi goriva namenjajo odzivnosti motorja, stabilnosti podvozja in natančnost menjalnika. Vseh devet avtomobilov smo preizkusili tudi na poligonu v Centru varne vožnje AMZS na Vranskem, kjer smo preizkušali smerno stabilnost (blaženje in nagibanje), okretnost (volansko komunikativnost) in pospeške karavanov.

Vse avtomobile smo preizkusili tudi na trasi od Ljubljane do Ankarana, deloma po avtocesti, deloma po regionalni cesti. Pozorni smo bili na uporabne vrtljaje, odzivnost motorja, na hitrost in natančnost menjalnika, merili smo glasnost motorja v prostem teku, pozornost smo namenili tudi preglednosti, saj imajo karavani v časih, ko oblikovalci posebno pozornost namenjajo dizajniranju „seksi“ zadkov, ki niso več škatle, postali manj pregledni.



V kategoriji vozne dinamike so bili rezultati manj presenetljivi, saj so bili na vrhu tisti, ki smo jih pred testom postavljali med tiste, ki se peljejo najbolje. Je pa res tudi to, da se tako dobro, kot se peljejo karavani danes, niso še nikoli. Prav za nobenega ne moremo trditi, da je slab.

Če smo v preteklosti izbirali med focusom in golfom, jim lahko danes ob bok postavimo še astro, leona, octavio, 308 SW. Slabše sta se odrezala le kia cee'd in toyota auris.

Končna ugotovitev je, da je VW golf najbolj dinamičen avto. Ponuja odlično uravnoteženost med podvozjem, volanom, motorjem in menjalnikom. Če odštejemo dejstvo, da nima ročnega šeststopenjskega menjalnika, je praktično brez pomanjkljivosti. Opel astro sports tourer smo v tem segmentu postavili na drugo mesto. Nekaj točk smo ji odbili zaradi zelo umetnega občutka na volanu, je pa podvozje čvrsto in natančno, motor pa odlično vleče v širokem območju vrtljajev. Na tretje mesto smo postavili ford fokusa, ki ima najbolj informativen volan, odličen menjalnik in zabaven zadek, ki ga je pri slalomu sem in tja tudi odneslo, a smo ga zahvaljujoč takojšnjim povratnim informacijam izpod prstov na volanu z lahkoto obvladovali.

Končni zmagovalec je ...

Opel astra. Ta je prejela v kategoriji motor, podvozje in poraba največje število točk (181). Na drugo mesto se je uvrsti seat leon (262 točk) in na tretje toyota auris (257 točk).

Komentarjev 1
  • Aleš Žnidar 20:03 28.november 2016.

    Bravo žurnal, golf se pelje najbolje in ima najslabši motor pa čeprav ima enakega kot oktavia in leon. Se sploh ne čudim, da honda noče sodelovati v teh vaših " testih".