Avto > Testi
35 ogledov

Kupe, ki se bojuje s kilogrami

Opel Astra
1/22
Anže Petkovšek
Oplov atraktivni trivratni kupe z logotipom astre smo preizkusili v kombinacji 1,6-litrskega štirivaljnega turbo motorja in šeststopenjskega ročnega menjalnika. To je najboljši približek strupeni OPC različici astre, s katero pa se v športnih občutkih ne more primerjati.

Astra kljub letom izgleda precej moderno in vpadljivo, tudi zaradi atraktivne živo rumene barve testnika in OPC line paketom opreme za dodatnih 1.390 evrov, ki dodaja anteno v obliki plavuti morskega psa, pragov, spojlerja, meglenk in malo drugačne maske hladilnika.

Imela je še doplačljive prilagodljive prednje biksenonske žaromete, ki so odličen in varen pripomoček za vožnjo ponoči, še posebej pri vožnji skozi ovinke. Konkurenca, tudi cenovno primerljiva, je v ta razred vozil sicer že začela vpeljevati polne led žaromete, zaradi katerih bo biksenonksa tehnologija v bližnji prihodnosti postala zastarela. Kot omenjeno v uvodu, pa je že na daleč vidno, da to ni strupena astra OPC, ki nase opozarja tudi z bolj rjovečim zvokom motorja in sikanjem izpušnih cevi.

Veliko "šminke" za doplačilo

To je precej bolj ljudski model, ki je sicer zaradi treh vrat manj praktičen od klasične petvratne limuzine, a nič manj prostoren in udoben, in kot tak vsakodnevno uporaben. Tesna GTC astra z najbogatejšim paketom opreme sport je imela veliko doplačljivih dodatkov tudi znotraj. Vsakega od 600 evrov so vredni ergonomski sedeži za voznika in sovoznika. To ni dirkaška školjka, ampak sedeži s solidnim bočnim oprijemom in podaljšanim sprednjim delom, zaradi česar sem iz astre tudi po dolgi poti prišel spočit. Športno noto so dodali s športnimi stopalkami iz lahke nerjaveče kovine, športno ročico menjalnika in športnim in na otip odlično odebeljenim trikrakim usnjenim volanom, ki so del notranjega paketa opreme OPC za spet dodatnih 250 evrov.

Opel Astra | Avtor: Anže Petkovšek Anže Petkovšek


Na prednjih sedežih je torej udobno, prostora za kolena in glavo je več kot pri konkurentih tudi na zadnji klopi, (GTC ima za razliko od petvratne astre za 10 milimetrov podaljšano medosno razdaljo), kjer pa se že tako majhnih stekel ne da odpirati niti bočno s pomočjo zatiča. Bočna vrata so zelo dolga, kar je neugodno na parkiriščih pred nakupovalnimi centri, še posebej pozimi, ko se zlahka umažemo pri vstopanju v vozilo. Voznik tudi nima podajalca za varnostni pas, ali vsaj pomožnega nosilca, ki ga pozna recimo kia pro cee'd. Je pa zato prtljažnik s 380 litri prostornine zelo spodoben.

Dobro podvozje za več užitka med ovinki

Za volanom sem naprej opazil dobro uravnovešeno podvozje, ki je po eni strani dovolj čvrsto, da omogoča tudi ostre vhode in izhode iz ovinka, hkrati pa je na avtocesti vožnja v kupeju povsem udobna, brez neudobnih poskakovanj, kot je to primer pri športnih vozilih. Tudi na zadnji klopi potnikom zaradi vzmetenja ne bo neudobno. Progresiven električni servovolan volan ponuja več natančnosti in boljše športne občutke, vožnja po kakšni gorski zaviti cesti je lahko pravi užitek.

Sam bi doplačal dobrega tisočaka za sistem flex ride, ki glede na tip vožnje utrdi obeso, že tako zelo informativen in natančen volanski obroč je bolj direkten (nastavitev sport), motor pa bolj odziven na plin oziroma prilagojen za bolj udobno vožnjo (tour), kar se občuti predvsem pri vožnji čez ovire in luknje.

Zaradi masivnosti občutek, da nima 200 konjev

1,6-litrski prisilno polnjeni štirivalnji bencinski agregat na papirju obljublja veliko, kar 147 kilovatov (200 KM), porabo 6,2 litra v kombiniranem ciklu, liter manj pri izven mestni vožnji in dva litra več pri mestni vožnji. Z dvolitrskim turbodizlom v astri GTC z 121 kilovatov moči smo na prvem testu z astro GTC v kombiniranem ciklu porabili 6,5 litra

Opel Astra | Avtor: Anže Petkovšek Anže Petkovšek
V praksi se je izkazalo drugače. 147 kilovatov moči in 280 Nm navora, ki je na voljo že pri 1.650 vrtljajih in vztraja vse do 3.500 vrtljajev, je dovolj za solidno vozne lastnosti. Ni pa to pristen športni avtomobil. V prvi vrsti je težava velika masa, saj tehta več kot tono in pol, zato sem imel vsaj pri začetnem pospeševanju občutek anemičnosti. Nisem čutil, da "držim za roge" stroj z 200 konji. Tudi menjalnik je bolj prilagojen vsestranskosti, je sicer natančen, a hodi niso športno kratki. Velika masa se pozna na porabi, ki je bila v kombiniranem ciklu devet litrov, ob športni vožnji čez deset litrov, pri mirnem križarjenju pa se da voziti tudi s sedmimi litri bencina na 100 kilometrov.

Cena več kot konkurenčna

Cene za astro GTC z 1,6-litrskim turbo motorjem se začnejo pri 22.780 evrih, z dobro založeno opremo sport pri 24.460 evrih, testna astra je imela še za dodatnih 5.322 evrov nadstandardne opreme, kar končno ceno približa že visokim 30 tisočakom.

Cena ni tako visoka, če pogledamo glavne konkurente, ki jih s podobnim agregatom ni veliko.

Citroën DS4 z 1,6-litrski THP motorjem zmore identično moč in pospešek od 0 do 100 km/h, najvišja hitrost je 235 km/h, cena je zelo primerljiva testni astri z vsemi dodatki. 1.6-litrski ecoobost bencinski agregat v ford focusu je z 134 kilovatov moči (182 KM) na papirju nekoliko podhranjen v primerjavi z oplovim, a je pospešek zgolj 0,2 sekunde slabši, cena z najvišjo stopnjo opreme pa je 23.770 evrov. Trivratna kia cee'd GT z 1,6-litrskim T-GDT motorjem s 150 kilovatov moči (204 KM) stane 28.450 evrov.

Podatki o vozilu: (Opel astra GTC 1.6 Turbo, 147 kW/200 KM, sport)
Motor: turbobencinski, 1.598 ccm
Največja moč: 147 kW (200 KM) pri 5.500 vrtljajih
Najvišji navor: 280 Nm med 1.650 in 3.500 vrtljajih
Zmogljivosti: 230 km/h, 7,9 sekunde od 0 do 100 km/h
Poraba: 9,3 litra/100 km (kombinirani cikel)
Cena: 22.780 evrov / 29.782 evrov (osnovni testni/ testni z doplačili)

Plusi: Podvozje, lega, prostornost, dizajn;
Minusi: Masa vozila, predolgi hodi menjalnika, poraba;

Komentarjev 0
Napišite prvi komentar!

Za komentiranje je potrebna prijava/registracija. Če nimate uporabniškega računa, izberite enega od ponujenih načinov in se registrirajte v nekaj hitrih korakih.