Avto > Testi
3212 ogledov

Multipraktični tourneo custom zapeljal tudi v VIP razred

Ford tourneo custom
1/79
Summit Motors
Povsem novi ford tourneo custom po ceni od slabih 41 tisoč evrov ima lastnosti, ki bi morale zadovoljiti še tako zahtevne velike družine, upravitelje (VIP) prevozniških podjetij kot ostale zahtevne uporabnike vozil s tremi vrstami sedežev.

Pri slovenskem Fordu so držali obljubo in nekaj mesecev za novim transit customom začeli še s prodajo potniške različice tourneo custom. Tudi pri prvem je sicer mogoče naročiti kombi v devetsedežni različici, vendar pa v tourneu customu potniki niso več le tovor, ki se ga prevaža med A in B, temveč postanejo gostje na krovu, za katere je obljubljena vrhunska storitev. 

Prejšnji tourneo custom je na trgu vztrajal kar 12 let in si v tem času po Evropi in Sloveniji zavoljo raznovrstne uporabnosti in agilnosti nabral ogromno oboževalcev. Novi tourneo custom gre prav gotovo še nekaj korakov dlje. Nobena skrivnost ni, da so ga skušali še bolj približati svetu klasičnih avtomobilov, saj postajajo takšen potniške različice kombijev vse bolj iskane zaradi vmesnega izumrtja nekdanjih vsestranskih družinskih enoprostorcev.

Ford tourneo custom | Avtor: Summit Motors Summit Motors

Kot vemo že od transit customa, gre za popolnoma novo platformo, ki uvaja kar nekaj povsem novih pristopov in zmožnosti. Na voljo je v klasični in podaljšani dolžini ter eni višini, s katero ne preseže 2,1 metra. Ob tem, da so močno podaljšali medosno razdaljo, je bil še en inženirski podvig, da so celotno potniško kabino približali tlom, s tem pa so olajšali vstopanje in se znebili potrebe po dodatni stopnici. Naslednja velika stvar je prednji voznikov in sovoznikov prostor. Ročica ročnega ali stikalo avtomatskega menjalnika sta del armaturne plošče, celotni prostor med levimi in desnimi vrati pa je zdaj prosto prehoden. Ker so sovoznikovo zračno blazino vgradili v strop, so lahko pred njim vgradili še dodaten pokrit predal. Serijsko ima vozilo še bočne blazine in zaveso, ki ščiti vse tri vrste. 

Voznik ima pred seboj digitalizirano delovno okolje, v ozadju 13-palčnega sredinskega zaslona je vgrajen zmogljiv programski ekosistem SYNC četrte generacije. Posebnost customa je tako kot pri obrtniškem kolegu opcija "delovne pisarne" z obročem volana, ki ga je mogoče preklopiti v delovno mizico, hkrati pa so tu še dodatna osvetlitev in več napajalnih mest. 

Vstop skozi bočna vrata v zadnji potniški del razkrije dodatno novost v obliki talnih tirnic, ki omogočajo enostavno nastavljanje lege treh ločenih sedežev druge vrste in 2+1 sedežev v tretji vrsti. Ena od možnosti je tudi konferenčni položaj z obrazi drug proti drugemu, medtem ko vmesni sedež služi za priročno mizo. Ker so občutno lažji, je poenostavljeno rokovanje z njimi in odstranjevanje iz kabine, po želji do zadnjega. Standardno tourneo custom prevaža 7+1 oseb. Pri daljši različici L2 je izza tretje vrste še vedno kar 1,3 kubičnega metra prostora za prtljago.

Tourneo custom je seveda precej bolje zvočno zaščiten, obloge in materiali so kakovostnejši, pri višjih opremah so zadnja stekla zatemnjena in dodana triobmočna klimatska naprava, vrata pa se pri zapiranju samodejno zatesnijo. Da odslej tourneo custom lahko odkrito konkurira tudi v polju VIP prevozov, pa izkazuje z opcijo EGR sedežev, ogrevanjem sedežev druge vrste, panoramskega strešnega okna in električno gnanih bočnih vrat. Še ena zanimiva novost je možnost multicab različice, pri kateri je notranjost vzdolžno pregrajena s pregradno steno za boljši izkoristek prevoza oseb in tovora.

Opremskih paketov je sicer pet, ki se stopnjujejo tako pri serijski opremi kot zunanjem videzu s skupno devetimi barvami. Zelo dolg je seznam aktivnih pomagal, od katerih so mnoga serijska, med drugim bo na voljo tudi z matričnimi žarometi in 360-stopinjskim pogledom kamer. Da glede varnosti merijo zelo visoko, kažejo že dosedanji Fordovi dosežki pri testiranjih kombijev po protokolu Euro NCAP. Trenutno so v vozilu 4 isofix pritrdišča, kasneje jih bo do 6.

Tudi polje pogona je pri tourneu custom prava mala revolucija. Najprej zato, ker nova platforma prvič omogoča naročilo tudi štirikolesno gnanega vozila. Za odtenek manj zahtevne poti je mogoče naročiti prednji pogon z elektronsko zaporo diferenciala. Druga nova posebnost pa je, da je novinec kot edini konkurent na voljo ne le s klasičnimi dizli, temveč tudi kot priključni hibrid in povsem baterijski model. 

Ford tourneo custom | Avtor: Ford Ford
Ford tourneo custom | Avtor: Ford Ford

Pri dizlih gre za standardni nabor treh dvolitrskih različic z močjo od 100 do 125 kW, pri čemer je pri najmočnejšem motorju vedno standarden osemstopenjski avtomatski menjalnik. Priključni hibrid uporablja znano kombinacijo 2,5-litrskega bencinarja in elektromotorja, ki je znan že iz modela kuga. Omogoča do 50 kilometrov brezemisijske vožnje. Kasneje letos se jima bo pridružil še povsem električni tourneo custom s 125 kW moči in do 320 kilometra dosega z enim polnjenjem. 

Fordov zaščitni znak pri tovrstnih vozilih so velike zmogljivosti glede prevoza in vleke, tourneo custom pa ni nobena izjema. Pri znamki pravijo, da ne glede na vrsto pogona lahko njihovega novinca obložite več kot konkurente. Po novem ima tudi opcijo samodejne izskočne vlečne kljuke.

Ford tourneo custom | Avtor: Ford Ford

Ford tourneo custom | Avtor: Summit Motors Summit Motors

Da bi bilo lastništvo čim bolj enostavno in v obojestransko zadovoljstvo, pri Fordu skrbijo z aplikacijo za telefone FordPass s petletno zastonjsko naročnino na določene funkcije za nadzor na daljavo, pa tudi podaljšanim servisnim intervalom ter petletnim jamstvom brez omejitve kilometrov. Že letos računajo v Sloveniji na 180 kupcev novega tournea customa, ki starta s ceno 40.950 evrov. Trenutno sta na voljo opremi trend in titanium, kmalu pa bodo sledile še titanium X, sport in active.

Ford tourneo custom | Avtor: Summit Motors Summit Motors
Ford tourneo custom | Avtor: Summit Motors Summit Motors
Ford tourneo custom | Avtor: Summit Motors Summit Motors
Ford tourneo custom | Avtor: Summit Motors Summit Motors
Ford tourneo custom | Avtor: Summit Motors Summit Motors
Ford tourneo custom | Avtor: Summit Motors Summit Motors

dezurni@styria-media.si

Komentarjev 0
Napišite prvi komentar!

Za komentiranje je potrebna prijava/registracija. Če nimate uporabniškega računa, izberite enega od ponujenih načinov in se registrirajte v nekaj hitrih korakih.

Sorodne novice