Avto > Testi
2006 ogledov

Vozil sem mini cestno raketo

Mini John Cooper Works
1/34
Saša Despot Saša Despot Mini JCW
Kateri je najmočnejši mini hatch, kot se imenuje naslednik vintage mini morissa? Tisti, ki nosi ime delavnice, ki ji je botroval John Cooper. In ta je prava cestna raketa, saj razpolaga s kar 231 živahnimi 'konji'.

Kdo je bil John Cooper in kako je prišlo do nastanka Minijevega oddelka za športne različice, lahko preberete v zgodovinskem pregledu, ki smo ga objavili pred kratkim in ga najdete v tejle povezavi. Na kratko le povejmo, da je bil John Cooper tisti gospod, ki je v majhnem mestnem avtomobilu, ki ga je sir Alec Issigonis razvil kot odgovor na prvo naftno krizo, odkril športne potenciale in jih poudaril.

mini john cooper works Avto Kdo je bil John Cooper?

Mini John Cooper Works | Avtor: Saša Despot Saša Despot Mini JCW Saša Despot

Osnovni filozofiji originalnega minija cooperja na sodobni način sledi mini john cooper works hatch, ki bi gotovo bil všeč tako Johnu Cooperju kot tudi Alecu Issigonisu, ki sta oba imela rada majhne živahne avtomobile, ki so v kompaktnem paketu ponujali več, in še več športnosti in predvsem zelo veliko veselja do vožnje. Sodobni mini john cooper works hatch je gotovo prav to: zelo majhen in kompakten avtomobil, ki ga kar razmetava od moči in dinamike.

Mini First Edition Dober nakup? Avto Tale mini bi bil všeč Alecu Issigonisu

Majhen a močan

Njegov prisilno polnjeni bencinski štirivaljnik z delovno prostornino 1.998 kubičnih centimetrov namreč ne razpolaga ne le z največjo močjo 231 'konjev', bolj pravilno bi bilo, če bi rekli 170 kilovatov, in največjim navorom 320 njutonmetrov, ampak tudi z izjemnim veseljem do vrtenja. Poleg tega pa z vso to močjo poganja kompaktni avtomobilski paket, ki prazen tehta le 1.295 kilogramov, tudi povsem obremenjen, kar se bo redko zgodilo, pa ne preseže mase 1,7 tone.

Mini John Cooper Works | Avtor: Saša Despot Saša Despot Mini JCW Saša Despot

Poleg tega pa je mini john cooper works hatch tudi zelo majhen, saj v dolžino meri le 3,874, v širino 1,727, v višino pa 1,414 metra. Cooperju in Issigonisu se takšen avtomobil morda ne bi zdel prav majhen, saj je bil originalni mini precej manjši, za današnje razmere pa je v vseh pogledih avtomobil, ki se uvršča tudi med najmanjše v ponudbah evropskih proizvajalcev.

Mini Electric Avto Na testu eden najbolj zabavnih avtomobilov ta hip

In temu primerno tudi okreten, kar pride do izraza predvsem na tesnih mestnih ulicah, kjer je pravzaprav povsem dovolj program GREEN v kombinaciji z voznim programom D, ki tudi tega minija spremeni v povsem pohleven mestni avtomobilček.

Športna narava

Gotov pa je bolj zanimiva njegova druga, v bistvu osnovna nrav. Ko ga vžgete z značilnim stikalom start/stop na sredinski konzoli, in v isti vrsti stikal vključite še program SPORT, ročico menjalnika pa potisnete v način prestavljanja S za sport, se mini john cooper spremeni v tisto, za kar je bil razvit. V pravega cestnega športnika, ki se ne ustraši niti najbolj ostrih in zahtevnih ovinkov, z lahkoto pa premaguje tudi dolge ravnine in vse, kar mu na cesti pride pred kolesa.

Mini John Cooper Works | Avtor: Saša Despot Saša Despot Mini JCW Saša Despot

In potem se vožnja spremeni v užitek, ki ga podprejo še lupinasti sedeži, ki odlično zadržujejo telesa voznika in sovoznika, odličen novi osemstopenjski menjalnik, ki prestavlja skoraj brez sunkov, in natančen volan. In k temu gotovo pripomorejo tudi majhne mere in oblika karoserije s povsem v vogale potisnjena kolesa, ki da vozniku dobro vedeti, kje so meje avtomobila.

Mini Cooper Countryman Dva v enem Avto Avto, ki nas je presenetil z dvojno osebnostjo

Gotov pa k dobri vozniški izkušnji pripomore tudi sistem upravljanja infozabavnega sistema, ki je obdržal še veliko fizičnih stikal, tipkanju po preglednem osrednjem zaslonu pa so res zaupane le med vožnjo manj pomembne stvari. In tudi digitalna plošča pred voznikom , kot smo že večkrat ugotavljali, vozniku solidno posreduje potrebne podatke. Šele po nekaj testnih avtomobilih sem sicer opazil, da ta ni povsem digitalna, saj se skozi matirano prosojno pokrivno steklo dejansko predvaja analogna igla merilnika vrtljajev. Vendar pa je zadeva narejena tako, da je videti, kot da bi tudi ta kazalec risali tekoči kristali.

Mini John Cooper Works | Avtor: Saša Despot Saša Despot Mini JCW Saša Despot

Praktičnost navadnega minija

 Sicer pa je mini john cooper works hatch bolj ali manj takšen, kot »navadni« mini hatch. To pomeni, da je predvsem majhen avtomobil, ki ima veliko udobnega prostora namenjenega predvsem vozniku in sovozniku, manj pa ga je na zadnji klopi, ki je bolj zasilne narave. Ampak slednje večine njegovih lastnikov gotovo ne bo motilo. Tudi zato ne, ker lahko prtljažnik, ki v osnovi ni prav velik, ugodno povečajo in si lahko privoščijo tudi občasne prevoze večjih kosov prtljage. In čeprav je športnik in podvozje učinkovito izpolnjuje zahteve dinamične vožnje, je mini john cooper works hatch tudi razmeroma mehko ublažen avtomobil, ki ponuja tudi presenetljivo veliko vzmetnega udobja.

MINI Cooper Countryman Avto V klubu 300

In z vsemi temi lastnostmi bi bil prav gotovo všeč gospodoma Cooperju in Issigonisu. Nad njegovo ceno pa gotovo ne bi bila navdušena. Testni primerek bi namreč stal več kot 45 tisočakov, že v osnovi pa je treba zanj odšteti 38.700 evrov. Oba gospoda sta namreč zagovarjala ne le majhne, ampak tudi cenovno dosegljive avtomobile. A to je pač posledica dviga minijev v premijske sfere avtomobilske ponudbe in privlačni paket v kombinaciji z vrhunskimi zmogljivostmi pač nekaj stane. V primeru minija john cooper works hatch in tega, kar ponuja, je to povsem sprejemljivo.

Mini John Cooper Works | Avtor: Saša Despot Saša Despot Mini JCW Saša Despot

mini aceman Razkrit Avto Takšna je Minijeva prihodnost

Mini john cooper works hatch

Motor: turbobencinski, štirivaljni, 1.998 ccm

Največja moč: 170 kW (231 KM) pri 5.200 vrtljajih

Največji navor: 320 Nm pri 1.450-4.800 vrtljajih

Zmogljivosti: 246 km/h, 6,1 sekunde od 0 do 100 km/h

Dimenzija (D x Š x V v mm): 3.874 x 1.727 x 1.414, medosna razdalja 2.495

Prtljažnik (v litrih): 211-731

Poraba: 6,6-6,9 l/100 km (kombinirani cikel WLTP), izpusti CO2: 156 g/km

Cena v evrih: 45.662

Mini John Cooper Works | Avtor: Saša Despot Saša Despot Mini JCW Saša Despot

Lidlov mini cooper Avto Po Lidl supergah, Lidl avto - za 30 evrov?
Komentarjev 0
Napišite prvi komentar!

Za komentiranje je potrebna prijava/registracija. Če nimate uporabniškega računa, izberite enega od ponujenih načinov in se registrirajte v nekaj hitrih korakih.