Avto
7667 ogledov

Tiguan kot ljubljenec slovenskih voznikov boljši kot kadarkoli

predstavitev VW Tiguan
1/22
Saša Despot
Skoraj enako velik, a ob izboljšani uporabnosti še precej sodobnejši in udobnejši. Volkswagen tiguan tretje generacije samozavestno napoveduje, da bo še okrepil svoj položaj med kompaktnimi suvi.

Volkswagen tiguan je znamkina zgodba o uspehu in že od leta 2017 najbolj prodajan model znamke. Tako kot so suvi v vsega desetih letih povsem zasenčili klasične kombilimuzine in karavane (da enoprostorcev niti ne omenjamo), tako je tiguan preskočil celo golfa in v svojem podrazredu vozil vse do danes suvereno držal nesporni primat po prodajnih številkah.

Globalno so jih po svetu prodali že več kot sedem milijonov, podatki za slovenski trg kažejo, da jih našo registrsko tablico trenutno nosi kakih 12 tisoč in je hkrati prvo ime med suvi kateregakoli razreda. Zelo veliki čevlji, ki jih je treba zdaj nekako zapolniti. 

predstavitev VW Tiguan | Avtor: Saša Despot Saša Despot
predstavitev VW Tiguan | Avtor: Saša Despot Saša Despot

Novi, tretji tiguan daje vtis, da je tega ne le sposoben, temveč lahko celo poveča cifro obuvala za številko ali dve. Ostati želi enako vsestranski kot doslej, kot odličen pomočnik pri prevažanju oseb in vleki tovora, hkrati pa zmore to početi na udobnejši, varnejši in učinkovit način. Po obliki se jasno loči od predhodnika z veliko bolj gladkimi in zaobljenimi linijami, ki smo se jih navadili že pri novem passatu. Ima suvovsko visok nos, odmik od tal in zadek, zanimivo so celo strešne sani klasično dvignjene, kakršnih danes pri novih avtih skoraj ne vidimo več. Na razpolago je v devetih barvah in s platišči, ki merijo od vstopnih 17 palcev do 20 palcev.

Razvojniki so naredili veliko delo pri aerodinamiki, ki so jo s količnika 0,33 spustili na 0,28. Glede zunanjih mer sicer le malo odstopa od predhodnika, v dolžino ga je 4,54 metra. V notranjosti se to odraža v malenkost več prostora za telesa petih potnikov in povečanem prtljažniku, ki po novem meri 652 litrov, s podrtimi naslonjali pa 1.650 litrov. Pri priključnem hibridu je osnovnega prtljažnika zaradi umestitve baterije za 472 litrov.

Tiguan bo tudi v novi generaciji na voljo v podaljšani in sedemsedežni različici allspace. Lahko jo pričakujemo čez eno leto, po novem bodo proizvodnjo iz Mehike preselili v Nemčijo. 

Glede same notranjosti v drugi vrsti in prtljažniku ni velikih razlik, saj jih preprosto ni potreboval. Še vedno so tu vzdolžno pomična klop in škatlaste mere prtljažnika z dodanimi priročnimi prostorčki in kljukicami. 

ChatGPT in novi vsestranski gumb

Povsem nov je prednji potniški del. Najbolj seveda senco na vse ostalo mečeta velika zaslona, tisti sredinski lahko zdaj meri kar 15 palcev, že v osnovi pa 12,9 palca. V ozadju teče VW programska oprema četrte generacije, ki je bistveno hitrejša in bolj intuitivna od predhodnikove. Informacij, ki jih lahko prikazuje, je ogromno. Dovoljuje lažje dostope do raznih nastavitev ter ustvarjanje bližnjic.

Volkswagen tiguan je prek nje obogaten tudi z glasovnim asistentom, ki poleg klasičnih ukazov za nastavitev klime ali iskanja bližnjih interesnih točk lahko sodeluje tudi s ChatGPT. Menda pred koncem leta naj bi posodobitev dovoljevala, da bo glasovni vmesnik tudi v slovenščini zdrdral vse, kar pač zna zdrdrati umetna inteligenca - veliko tega.

predstavitev VW Tiguan | Avtor: Saša Despot Saša Despot
predstavitev VW Tiguan | Avtor: Saša Despot Saša Despot

Volan je naredil napredek in s haptičnih tipk spet prešel (!) na klasična fizična stikala. Tiguan je prevzel "Mercedesov" sistem obvolanskih ročic - desna je po novem za menjalnik, na levo so se preselila tudi stikala brisalcev. Ker je veliko funkcij prevzel sredinski zaslon, je umanjkalo veliko drugih fizičnih stikal.

Novotarija je velik vrtljiv gumb na sredinski konzoli, ki je prevzel kar trojno funkcijo. Prek vrtenja ali pritiska in ob pomoči vgrajenega LCD zaslončka lahko uporabnik nastavlja glasnost audio naprave ali pa izbira med različnimi voznimi profili. Isti gumb omogoča še tretjo funkcijo, to je izbiro eno od vnaprej prednastavljenih "atmosfer", torej prilagoditev glasbe in svetlobe. 

Pri znamki so ponosni na sedeže, ki da so precej izboljšani, razen pri vstopni opremi life že serijsko lahko masirajo, za doplačilo pa je tretma še popolnejši. 

Novi volkswagen tiguan je pomemben napredek napravil pri tehnologiji. Veliko od tega je serijskega. Ambientalna osvetlitev je nadgrajena s paneli, ki prepuščajo svetlobo. Novi HUD zaslon (ob doplačilu za 15-palčni sredinski zaslon) zdaj prikazuje podatke neposredno na steklo.

predstavitev VW Tiguan | Avtor: Saša Despot Saša Despot

Posebej izpostavljajo opcijo HD matričnih žarometov, ki so povzeti po večjem bratu touaregu in so prvič uporabljeni v tem cenovnem in velikostnem razredu. Vsak žaromet lahko vsakega posebej nadzoruje prek 19 tisoč svetlobnih pikslov, kar omogoča nove funkcionalnosti osvetljevanja ceste. Tako kot pri premijskih avtih lahko tiguan dodatno osvetljuje vozni pas ali pa izriše orientacijsko linijo pri zoženih predelih, kar vse poveča varnost in voznikovo udobje. Seveda tak avto tudi pozdravi in se poslovi v posebni grafični sekvenci.

Druga velika novost je nastavljivo dinamično delovanje blažilnikov DCC Pro. Po passatu je tiguan drugi model, ki uporablja dvoventilsko tehnologijo pri krčenju in raztezanju blažilnikov, delno povzeto iz motošporta. Rezultat je natančen nadzor nad gibanjem vsakega blažilnika posebej, kar omogoča precej učinkovitejše blaženje gibanja in nagibanja karoserije, v športnem načinu pa tudi suverenejšo lego. 

Tiguan je bogat z raznimi asistenčnimi sistemi, ki zagotavljajo udobnejše in varno potovanje. Novost je asistent za izstopanje, nadgradil pa je parkirnega asistenta, s katerim bo mogoče po ustrezni posodobitvi programske opreme parkirati tudi prek aplikacije. Seveda se še vedno odlično spozna na vožnjo s prikolicami, v ta namen ima vgrajenega asistenta za ritensko manevriranje.

predstavitev VW Tiguan | Avtor: Saša Despot Saša Despot
predstavitev VW Tiguan | Avtor: Saša Despot Saša Despot

Pri motorjih je tiguan stopil korak naprej v elektrifikaciji, prvič je dodan priključni hibrid in sicer v različicah moči.

Pri uvozniku se ne slepijo, da bo še naprej večina strank povpraševala po dizlu. Obstoječi 2,0-litrski TDI so precej posodobili in ga naredili varčnejšega in čistejšega. Na razpolago je z močjo 110 ali 142 kilovatov. 

Približno za četrtino vseh kupcev naj bi bil po novem zanimiv mehki hibrid s posodobljenim bencinskim motorjem 1,5 TSI, ki je na voljo s 96 ali 110 kilovati. Bencinarju pri zagonu in pospeševanju s 14 kW pomaga zagonski alternator, ki tudi rekuperira energijo v dodatno manjšo 48 V litij-ionsko baterijo. Motorja imata izboljšano tehnologijo izklopa valjev pri manjših obremenitvah, sicer pa delujeta po učinkovitejšem Millerjevem delovnem taktu s podaljšano fazo kompresije. Gre tudi za prva velikoserijska bencinska turbo motorja, ki uporabljata variabilno geometrijo lopatic. Prihodnje leto se bo pridružil še kraljevski 2,0 TSI s 195 kilovati.

Velika novost je opcija pogona priključnega hibrida. Gre za drugo generacijo VW tehnologije imenovane eHybrid, pri kateri primat glavnega pogona prevzema posodobljeni elektromotor, medtem ko je bencinski motor po novem 1,5 TSI. Kombinirana moč je lahko odvisno od izvedenke 150 kW ali pa 200 kW. 

Nova tekočinsko hlajena baterija je povečana na konkretnejših 19,7 kWh, precej je izboljšano polnjenje, ki na izmeničnem toku zdaj dovoljuje polnilne moči do 11 kW, kot novost pa tudi možnost polnjenja na enosmernem toku do 40 kW. Pod črto zmore tiguan eHybrid izključno na električni pogon zdaj voziti že okoli 100 kilometrov daleč, obljubljeni skupni doseg je prek 800 kilometrov.

Tiguan cena | Avtor: Porsche Slovenija Porsche Slovenija

Opremski paketi pri tiguanu so trije, osnovni Life (od 37.465 evrov) zgodbo začne z vstopnim TSI in 17-palčnimi platišči, parkirno asistenco, dinamičnimi LED žarometi, poklopnim sovoznikovim naslonjalom za dolge predmete ... Oprema Elegance (od 41.318 evrov) doda večja platišča, zmogljive LED Plus žaromete in boljše sedeže, medtem ko je R oprema (pd 42.491 evrov) tradicionalno tista najbolj vpadljiva.

Kot dodatno opcijo so pri uvozniku pripravili še opremo 4ALL (od 37.664 evrov), pri kateri so life opremo precej nadgradili z dodatki v skupni vrednosti 4.000 evrov prihranka v primerjavi s samostojnim dodajanjem s seznama doplačil.  

DSG menjalniki so seveda po novem serijski ne glede na pogon, štirikolesni pogon pa je del dizla s 140 kW/193 KM.

Pri uvozniku so prepričani, da se bodo z novim tiguanom znova vrnili k prodajnim številkam izpred par let, s katerimi so zlahka presegali letno mejo tisoč vozil. Konkretneje, računajo na 1.200 novih kupcev na leto.

andrej.leban@styria-media.si

Komentarjev 3
  • Alpin 08:42 13.april 2024.

    Ob teh lučeh, predvsem s to prednjo črto, se predstavnikom južnih narodov kar sline cedijo. Upam, da je možno izklopiti ta kič?

  • Toma 10:32 12.april 2024.

    Kvečjemu balkanskih Slovencev...

  • Avatar Garancija
    Garancija 08:50 12.april 2024.

    Pri uvozniku se ne slepijo, da bo še naprej večina strank povpraševala po dizlu. Obstoječi 2,0-litrski TDI so precej posodobili in ga naredili varčnejšega in čistejšega. Na razpolago je z močjo 110 ali 142 kilovatov. Končno nekdo z zdravo pametjo