Avto
13 ogledov

Toyota pogumno v kršitev pravil

Toyota auris touring sports Gregor Prebil
V sporu glede hladilnega sredstva v novih avtih, zaradi katerih je obstala celo prodaja mercedes-benzov v Franciji, se je na Daimlerjevo stran postavila Toyota. V Evropi ne bo uporabljala sporne tekočine.

Spomnimo, od 1. januarja v Evropski uniji velja pravilo, da morajo avtomobilski proizvajalci za vse nove modele uporabljati okolju prijaznejše hladilno sredstvo za motor. Edino, ki ustreza novim normam, je sredstvo R1234yf multinacionalk Honeywell in DuPont, za katero pa je Daimler na podlagi lastnih testov ugotovil, da je lahko vnetljivo in lahko v nesreči prehitro povzroča vžige avtomobilov.

Nemški gigant zaradi varnosti potnikov zato zavrača uporabo tega sredstva in išče varnejše formule, medtem pa je zaprosil za moratorij. A zaradi trenutne nekompatibilnosti njegovih avtomobilov z evropsko zakonodajo so Francozi (kdo pa drug!) pohiteli in nemški znamki celo prepovedali prodajo vseh novih modelov na njihovem trgu. 

Staro sredstvo v GT86, priusu plus in lexusu GS

Medtem ko je bil Daimler oziroma Mercedes-Benz glede spora doslej bolj kot ne osamljen, je zdaj dobil močnega zaveznika. Toyota se je namreč odločila, da bo v vsa vozila na evropskem trgu še naprej točila staro hladilno sredstvo R134a. "Ker glede tega problema na evropskem trgu na žalost še ni dogovora, smo se odločili začasno še naprej uporabljati R134a in tako pri svojih kupcih odvrniti vsakršno skrb glede varnosti naših vozil," so pojasnili pri Toyoti.

Japonci so sicer tudi sami izvedli teste novega sredstva, ki pa ni pokazal težav, kakršne so imeli pri Mercedes-Benzu zaradi hitrega vžiga.

Kako bo Toyotina zaradi denarnih posledic tvegana poteza vplivala na razvoj dogodkov, bo verjetno kmalu znano, prav tako bo francosko sodišče te dni odločalo o Daimlerjevi pritožbi na vladni ukrep o prepovedi prodaje.

Komentarjev 1
  • Marko Toporiš 06:00 27.avgust 2013.

    Plin!! R134a (R12134yf) = hladilno sredstvo za motor ? (ali morda za klimatsko napravo)