Avto
7 ogledov

Twingo bo Sloveniji v 5 letih prinesel 371 mio. evrov

Direktor Revoza Patrice Haettel ob novem twingu Andej Leban
V Ženevi smo se po razkritju nove generacije twinga, ki ga bodo proizvajali v Novem mestu, pogovarjali z novim direktorjem Revoza Patricom Haettelom in oblikovalcem, ki je poskrbel za videz novega Renaultovega mestnega malčka, Laurensom Van der Ackerjem.

Avto. “Spodbuda Revozu se bo z vidika države večkratno povrnila, saj bo v naslednjih petih letih samo podjetje iz naslova prispevkov in dohodnin zaposlenih prispevalo več kot 80,6 milijona evrov. Če k temu prištejemo učinke neto plač in storitev ter nakupe pri slovenskih dobaviteljih, dosežemo znesek 371,2 milijona evrov,” so sodelovanje države pri projektu Edison, plod katerega sta včeraj predstavljeni renault twingo in bodoči smart, pokomentirali na ministrstvu za gospodarstvo.

Izpostavili so še za tuje vlagatelje ugodnejšo podobo države in sodelovanje znanstvenih ustanov pri projektu. Država sicer pri 450-milijonskem projektu sodeluje z 22,5 milijona nepovratnih sredstev, v zameno pa se je Revoz obvezal k novim zaposlitvam. S skupnim francosko-nemškim projektom na slovenska tla prvič v takšni meri stopa tudi gigant Daimler, ki je po informacijah vodilnih zelo zadovoljen s pristopom Novomeščanov pri pripravah na zagon skupne proizvodnje. Prihodnji smart sicer še ni bil predstavljen.

Svež pristop

Twingo je le eden od najmanj peterice množičnih mestnih avtomobilov, ki so doživeli premiero na ženevskem avtosalonu. Vsi obetajo dobršno mero možnosti personalizacije in tehnologij za povezljivost, a je posebnost twinga za zdaj edinstven pristop zadnjega pogona. Več o glavnih novostih twinga lahko preverite v naši grafični upodobitvi spodaj ali na linku TUKAJ.

Twingo, grafika | Avtor: Žurnal24 main Žurnal24 main

Novi twingo za ženske in moške

Na okrogli mizi si je glavni oblikovalec Laurens Van der Acker, ki je po prestopu z Mazde k Renaultu pomagal k oblikovnemu preporodu francoske znamke, avtor twinga posebej vzel čas za slovenske novinarje in odgovoril tudi na nekaj naših vprašanj:

"Ko smo snovali novo generacijo twinga, smo imeli v mislih željo, da bi znova postal ikona, tudi zato smo imeli tako v mislih prvega twinga in renault 5, še posebej različico turbo," pravi Laurens van der Acker, šef oblikovanja pri Renaultu. "Ljudje v tem segmentu imajo radi, da avto pripoveduje zgodbo, da je nekakšen most s preteklostjo, čeprav gre za zelo moderen avto."

Kot izpostavlja, twingo deluje zelo emocionalno, kar je pri majhnih avtomobilih težje doseči. Po njegovih besedah ima znotraj Renaultove družine malce svojstveno vlogo, imidž posebneža oziroma kar upornika. Da bi lahko dali avtu poseben značaj, sta bila zelo dober vzor prav R5 in twingo 1.

Preroditelj Renaultovega imidža izpostavlja, da so se pri twingu za zadnji pogon odločili v prid boljši okretnosti, ki jo prinese možnost na skrajne točke postavljenih koles. Poudarja tudi nekatere rešitve, s katerimi so skompenzirali prirast mase zaradi zadnjega pogona, saj so uporabili tanjše steklo ali pa zadnje sedeže spodaj pustili votle in prostor namenili za odlagališče. Zavestno so šli tudi v štirivratni dizajn, ki je pri kupcih bolj zaželen, povrh so dvovratniki celo zahtevnejši za razvoj kljub nižji ceni.

Van der Acker je prepričan, da je je twingo namenjen obema spoloma, saj s pomočjo barv in okrasnih dodatkov lahko izraža bolj športen, bolj eleganten, luksuzen ali retro. "Treba je vedeti, da veliko kupcev pričakujemo iz višjih segmentov, z možnostjo dodatkov pa jih želimo malce razvaditi."

Laurens Van der Acker | Avtor: Andrej Leban Andrej Leban
O različici RS ali gordini je prezgodaj govoriti, čeprav si jo 48-letni Nizozemec na moč želi. "Verjemite, takšna različica je visoko na listi mojih božičnih želja, pravzaprav si doslej za božič še ničesar nisem bolj želel. Kombinacija zadnjega pogona in majhnega avta bi bila nekaj posebnega. A trenutno se moramo posvetiti predvsem dobremu startu prodaje, kaj bo kasneje, pa bomo videli."

Van der Acker upa, da bo twingo nadaljeval pozitivni trend, ki ga po zaostrenih letih zadnje čase znova doživlja francoska znamka. "Verjamem da bo uspešen, tudi zato, ker ga gradimo v eni naših najboljših tovarn v Novem mestu." Po njegovih besedah je Revoz gotovo kos nalogi, saj je "tam ekipa, ki je pripravljena zelo trdo delati. Tudi pri Daimlerju so po našem vedenju zadovoljni z dosedanjim delom na smartu. Preskok na motor zadaj in toliko možnosti personalizacije avtomobila sta zelo zahtevni stvari za proizvodnjo, potem je tu še vprašanje zagotavljanja kvalitete …"

Neposrednih konkurentov, predvsem trojčka C1/108/aygo si Van der Acker še ni dobro ogledal, a njegova prva ocena je, da si še vedno delijo veliko vidnih sestavnih delov, precej več kot si jih bosta twingo in smart. Dela njemu in oblikovalski ekipi mu sicer tudi poslej ne bo zmanjkalo, saj napoveduje dve zelo pestri leti, v katerih bodo prišli na trg nova laguna, novi espace, ki bo bolj križanec kot tipični enoprostorec, pa tudi že naslednja generacija megana.

Komentarjev 0
Napišite prvi komentar!

Za komentiranje je potrebna prijava/registracija. Če nimate uporabniškega računa, izberite enega od ponujenih načinov in se registrirajte v nekaj hitrih korakih.