Avto
1 ogledov

V Ljubljani trikrat bolj hrupno kot v Berlinu

promet Ljubljana vpadnica Anže Petkovšek
Zadnjo sredo v aprilu smo obeležili mednarodni dan ozaveščanja o hrupu, ki je letos potekal pod geslom brez hrupa živimo bolje. V Ljubljani je hrup, ki ga povzročajo vozila in drug promet pereča težava.

Na Nacionalnem inštitutu za javno zdravje opozarjajo na velik pomen mirnih območij v naravnem in urbanem okolju. Sprehodi in rekreacija v takem okolju so pomembni za sprostitev in obnovitev telesnih funkcij oziroma za zdravje.

Parki v mestnem okolju in ohranjena naravna območja predstavljajo neprecenljivo bogastvo. Zato na inštitutu ljudem svetujejo, naj prosti čas čim bolj pogosto preživljajo na sprehodih v naravi, kjer bodo namesto mestnemu hrupu prisluhnili zvokom narave.

Dokazov o negativnih učinkih hrupa na zdravje in počutje ljudi je vedno več. Dokazano je, da dolgotrajna večja vznemirjenost in motnje spanja zaradi hrupa predstavljajo resno grožnjo zdravju. Med možnimi posledicami se najpogosteje navajajo ishemične bolezni srca, v novejšem času pa strokovnjaki opozarjajo tudi na večjo verjetnost pojava kapi in diabetesa, poudarjajo na inštitutu.

Ukrepi za zmanjšanje hrupa

Svetovna zdravstvena organizacija (WHO) ocenjuje, da prebivalci v zahodnih državah EU vsako leto zaradi hrupa izgubijo več kot milijon zdravih let življenja. Podatki kartiranja hrupa cestnega prometa kažejo, da je v Ljubljani skoraj 57 odstotkov vseh prebivalcev izpostavljenih letnemu povprečju hrupa nad 55 decibelov. V Berlinu je primerljivi ravni hrupa izpostavljenih le 20 odstotkov prebivalcev. Od vseh primerov akutnega srčnega infarkta v Ljubljani hrupu cestnega prometa lahko pripišemo skoraj dva odstotka primerov te bolezni, ob tem navajajo na inštitutu.

Hrup je možno znižati na različne načine, pravijo strokovnjaki, od polaganja posebnega, nizko šumnega asfalta, nove pnevmatike omogočajo tišjo vožnjo, prihajajo električna vozila, obnavljanje voznega parka v javnem prometu, eden od ukrepov je znižanje hitrosti na avtocesti in obvoznicah blizu stanovanjskih naselij. Dolgoročno pa tudi s posodabljanjem infrastrukture, tudi z kolesarskimi stezami.

Komentarjev 4
  • pikijakob 23:08 29.april 2015.

    ja in? meni kmet ropota po cele dneve non stop s traktorji pa nikome ništa. naj zamenjajo okna v blokih pa bojo meli rešeno.

  • zkvazdjkrregistracijozahtevate 22:58 29.april 2015.

    Pa sej ti lepo piše: "Hrup je možno znižati na različne načine, pravijo strokovnjaki, od polaganja posebnega, nizko šumnega asfalta, nove pnevmatike omogočajo tišjo vožnjo, prihajajo električna vozila, obnavljanje voznega parka v javnem prometu, eden od ukrepov je znižanje hitrosti ...prikaži več na avtocesti in obvoznicah blizu stanovanjskih naselij. Dolgoročno pa tudi s posodabljanjem infrastrukture, tudi z kolesarskimi stezami."Kje imaš tle omenjeno povezavo med količino prometa in hrupom? Je tok enih drugih dejavnikov bl pomembnih.

  • Skippy 22:22 29.april 2015.

    Koliko vseh problemov nimamo v tej Sloveniji? Pa vsak, ki je bil kdaj v tujini, dobro ve, da prometu v Ljubljani sploh ne moremo reči promet.