Avto
38 ogledov

WRC: Od manjših k manjšim

Christian Loriaux Ford
V svetovnem reli prvenstvu WRC letos tekmujejo z 1,6-litrskimi motorji, v prihodnje pa naj bi se downsizing še nadaljeval. Pogovarjali smo se se tehničnim direktorjem ekipe Ford Abud Dhabi Christianom Loriauxom.

Katere so bistvene razlike fieste RS WRC s serijsko fiesto?
V bistvu je osnova (karoserija) v veliki meri enaka. Spremembe se nanašajo na menjalnik, nastavitve podvozja, avtomobil ima štirikolesni pogon. Aerodinamika je izboljšana s številnimi dodatki. Seveda smo uporabili dražje in lažje materiale, je pa bilo težko zadovoljiti novim pravilom o teži, ki mora biti najmanj 1.200 kilogramov. Bistvo se skriva v testiranjih. S testnimi avtomobili na različnih trasah naredimo tudi več kot deset tisoč kilometrov, imamo posebne simulatorje, na podlagi tega potem naredimo nastavitve.

So v dirkalniku sploh kakšni deli, ki so uporabni v serijskih vozilih?
Serijski avtomobili so zelo omejeni. Večina novosti iz dirkalnega sveta se na cesto prenese v obliki varnostnih sistemov, nastavitev vzmetenja, za proizvajalce vozil so predvsem zanimive turbine, ki smo jih razvijali vrsto let. Materiali se med seboj cenovno tako razlikujejo, da bi serijski avtomobili postali predragi, če bi jih uporabili v proizvodnji.

Letošnja sezona je v WRC prinesla nove pogonske agregate. Kako ste se vi soočili z izzivom?
Fiesta S2000 je bila odlična osnova za naš dirkalnik v WRC, ki je bil za nas velik izziv. Prvič smo se namreč soočili z motorji z direktnim vbrizgom, ki so bili za nas popolnoma nov svet.

Največji izziv je torej predstavljal 1,6-litrski ecoboost motor z direktnim vbrizgom?
Zagotovo. Uspelo nam je, da smo iz 1,6-litrskega motorja iztisnili skoraj enako moč kot prej iz dvolitrskega. To je bila za nas črna luknja. V veliko pomoč nam je bila Fordova ekipa, ki razvija motorje za serijska cestna vozila.

V boksih Fordove reli ekipe | Avtor: Žurnal24 main Žurnal24 main
Ali so manjši motorji prinesli tudi nižjo porabo in za koliko?
Morda boste presenečeni, a poraba ni nižja. Agregati so v dirkalnikih večino časa stoodstotno obremenjeni, zato je poraba približno enaka kot prej. Bistvena razlika je v učinkovitosti.

Do katere mere v motošportu se lahko nadaljuje downsizing?
Rezerve je še kar nekaj. Veliko bo odvisno od pravil. Sami smo že razvijali trivaljni agregat. Mislim, da se bo tehnologija na tem področju v prihodnje še razvijala, pričakujemo lahko tudi 1,0-litrske motorje, verjetno pa ne do te meje, da bi dirkali s hibridi.

Zakaj ne?
Stanje na trgu baterij je z našega stališča obupno. Če se danes odločimo, da v dirkalnik vgradimo nek tip baterij, čez tri mesece ne bi več dobili enakih. Tehnologija na tem področju se enostavno prehitro spreminja.

Ali downsizing prinaša tudi več okvar?
Ne. Čeprav s tovrstnimi agregati tekmujemo šele eno leto, pa smo imeli v vsej sezoni zgolj eno okvaro turbine.

Komentarjev 0
Napišite prvi komentar!

Za komentiranje je potrebna prijava/registracija. Če nimate uporabniškega računa, izberite enega od ponujenih načinov in se registrirajte v nekaj hitrih korakih.