Avto
12 ogledov

Z golfom si deli nebo

Volkswagen eos
1/37
Gregor Prebil
Prenovljeni eos je v skladu s preostalo modelno ponudbo znamke Volkswagen dobil prepoznavne linije. Za razliko od golfa, ki ima mehko streho, je obdržal trdo streho, a tudi manj uporaben prtljažnik. Preizkusili smo ga v dvolitrski dizelski različici s 103 kilovati moči in DSG-menjalnikom.

Volkswagen ima zdaj v ponudbi dva kabrioleta, ki pa se med seboj pomembno razlikujeta. Golf, ki se je vrnil med kabriolete, je na voljo z mehko streho, eos pa je tudi v drugi generaciji obdržal trdo zložljivo streho, po drugih modelih znamke pa je povzel vse oblikovne posebnosti.

Ksenon dopolnjuje LED
Prednja svetila zdaj poleg ksenonske svetijo tudi v LED-tehniki. Kroma na maski ni več, tudi žarometi imajo zdaj ravne linije. Bok je zelo podoben predhodniku, zadek pa je dobil nove luči in difuzor na odbijaču. Škoda, da prenova ni bolj radikalna, saj je veljal za bolj posebne predstavnike iz Wolfsburga, zdaj pa je vse preveč podoben drugim modelom. Morda pa bo glede na priljubljenost teh pri nas tudi zato našel kakšnega kupca več.

Pohvalna ergonomija
V notranjosti nismo imeli pripomb. Vse, kar voznik potrebuje, je zbrano okoli volanskega obroča in na osrednji sredinski konzoli, kjer prevladuje novi vmesnik z velikim zaslonom, ki ga najdemo na seznamu doplačljive opreme. Spremembe v notranjosti so manjše. Pohvalno je, da je vse bolj pregledno, pa tudi nekateri merilniki so bolj logično razporejeni. Položaj za volanom je odličen, prostora na prednjih sedežih je še preveč, dovolj ga je tudi, ko zadaj sedi odrasla oseba, višjerasli na zadnjih sedežih pa bodo še vedno imeli težave pri zaprti strehi. Vsaj na krajših razdaljah lahko v pogledu v nebo uživajo štirje odrasli.

Volkswagen eos | Avtor: Gregor Prebil Gregor Prebil
Uporaben v vseh letnih časih
Strešni mehanizem je enak tistemu pri predhodniku, kar pomeni, da je iz narejen iz treh kosov, za odpiranje pa potrebuje 25 sekund, kar je skoraj polovico več časa, kolikor je za to potrebno pri golfu. Posebnost še vedno predstavlja osrednji del, ki je zastekljen in ga je možno dvigovati ali premikati kot stekleno streho. S tem daje eos večji občutek zračnosti tudi ob razprostrti strehi. Prav trda streha je zaščitni znak eosa, ki bo zaradi tega bolj uporaben v mrzlih dneh, brez skrbi pa ga tudi ob močnejšem sneženju, ko se mehka streha težje spopada s težkim snegom, pustite parkiranega na ulici.

Še vedno zlaganje le na mestu
Slabost ostaja prtljažnik, ki sicer ponuja od 205 do 380 litrov prostora, a je njegova uporabnost omejena, še posebej, ko je streha spuščena. Takrat več kot kakšen manjši kovček v ozko odprtino, namenjeno prtljagi, ne boste spravili. Tudi zato boste boste na poti na morje, če boste potrebovali prtljažnik, uživali le z dvignjeno streho. Zmotil nas je močan piš vetra pri višjih hitrostih s spuščeno streho. Protivetrna zaščita je sicer zelo dobra, a jo je treba doplačati, pa tudi ta ne more preprečiti, da se potniki na zadnjih sedežih ne bi pritoževali nad pihanjem. Pomanjkljivost eosa še naprej ostaja tudi ta, da se je treba ustaviti, ko želimo dvigniti ali zložiti streho.

Volkswagen eos | Avtor: Gregor Prebil Gregor Prebil
DSG dobra izbira, dizel manj

Pod motornim pokrovom se je vrtel pre(glasen) dvolitrski turbodizelski agregat, ki je bil kombiniran z DSG-menjalnikom z dvojno sklopko, ki je vzrok, da avtomobil ostaja dinamičen. Bencinski motor je boljša, a tudi veliko potratnejša izbira. Hitro prestavljanje dvosklopčnega DGS-menjalnika omili delovanje dizelskega agregata, ki je v nizkem območju vrtljajev nekoliko nemiren. Pri višjih hitrostih in dinamični vožnji je vožnja z odprto streho manj udobna, na dolgih ravninah in med premagovanjem ovinkov pa podvozje zadovoljijo potrebe tudi bolj dinamičnih voznikov. Pozitivna stran je poraba, ki je bila kljub teži vozila skoraj tono in pol v povprečju 6,5 litra na 100 prevoženih kilometrov.

Cenovno je eos z nekaj manj kot 30 tisočaki (testnik je stal 33.780 evrov) primerljiv s tekmeci, pri nakupu pa bodo odločala čustva in pripadnost znamki. Ne smemo pa zanemariti dejstva, da se bodo morali zdaj kupci odločiti med eosom in golfom. Odločitev je vaša.

Podatki o vozilu: (VW eos 2.0 TDI DSG)
Motor: 1.968 cm3
Vrsta: štirivaljni turbodizelski
Moč: 103 kW (140 KM) pri 4.200 vrtljajih na minuto
Navor: 320 pri 1.750 vrtljajih na minuto
Poraba: 6,5 litra/100 km (mešani cikel - test), 125 gramov CO2
Zmogljivosti: 207 km/h, 10,3 sekunde od 0 do 100 km/h
Mere (DxŠxV) (v mm):4.423x1.791x1.444, medosna razdalja 2.578, prtljažnik (v litrih): 205-380
Cena: 29.788/33.780 EUR (osnovni/testni)

Komentarjev 0
Napišite prvi komentar!

Za komentiranje je potrebna prijava/registracija. Če nimate uporabniškega računa, izberite enega od ponujenih načinov in se registrirajte v nekaj hitrih korakih.